Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Compania Google a anunţat joi alocarea a 6,5 milioane de dolari unor organizaţii de verificare a informaţiilor (fact-checking) în lume, în contextul în care zvonurile false şi sfaturile periculoase privind COVID-19 continuă să se răspândească pe internet, potrivit AFP.

În ultimele săptămâni, marile platforme digitale şi-au înmulţit anunţurile pentru a-şi demonstra angajamentul în favoarea informaţiilor fiabile şi sprijinul faţă de populaţia izolată în casă.

Aproape jumătate din populaţia întregii planete este solicitată să rămână în casă pentru oprirea răspândirii pandemiei.

Jurnaliştii, analiştii şi voluntarii care se ocupă de verificarea faptelor "asistă la o explozie a cererii pentru munca lor", a spus Alexios Mantzarlis, de la Google News Lab, într-o informare.

"Am vorbit cu o persoană din Spania care se ocupă de 'fact-checking' şi care mi-a spus că solicitările s-au înmulţit de şapte ori", a adăugat el.

"Oamenii au nevoie să ia decizii: 'Pot să mă duc într-un anume loc? Trebuie să îmi ţin copilul acasă?'. Ne bazăm pe informaţii, dar şi pe rude sau pe prieteni apropiaţi (...) Multitudinea de surse ne face mai vulnerabili", a mai spus el.

În afară de alocarea de fonduri, Google a prevăzut de asemenea facilitarea accesului la experţi şi la baze de date pentru ONG-uri şi jurnalişti.

În urmă cu două săptămâni, Facebook a anunţat la rândul său un parteneriat cu reţeaua internaţională de verificare a informaţiilor (IFCN) a Institutului Poynter.

Această colaborare dispune de un buget de un milion de dolari pentru a subvenţiona proiecte de fact-checking special în legătură cu noul coronavirus în întreaga lume.AGERPRES/(AS - autor: Ionuţ Mareş, editor: Florin Ştefan, editor online: Anda Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.