Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Poliţia Română şi Mercury 360 au lansat campania de prevenire a furtului din locuinţe "Catalogul de furturi", care urmăreşte conştientizarea riscurilor la care utilizatorii de internet se expun atunci când publică pe reţelele de socializare imagini cu obiecte de valoare sau căi de acces în locuinţele lor.

"Proiectul are ca obiectiv prevenirea spargerilor de locuinţe, prin informarea utilizatorilor activi în reţelele de socializare cu privire la consecinţele publicării de informaţii şi imagini care pot oferi ponturi infractorilor. Pentru a ilustra modul în care operează infractorii, a fost creat un personaj fictiv numit Luis Calificatu care a urmărit zeci de utilizatori de social media, printre care şi opt influenceri, şi le-a transformat pozele personale într-un catalog cu obiecte de vânzare", informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR) transmis miercuri AGERPRES.

Cu acordul utilizatorilor "filaţi" pe reţelele de socializare, personajul Luis Calificatu a preluat pozele acestora şi le-a repostat pe profilul său de Instagram, modificate: cu feţele acestora ascunse şi cu obiectele de valoare semnalizate prin descrieri şi preţuri de vânzare la negru.

Campania a fost lansată pe 7 mai, în perioada de izolare în care utilizatorii publicau mai multe poze din locuinţele lor decât de obicei.

Utilizatorii de Instagram au putut vedea comentarii suspecte lăsate de personajul Luis Calificatu la pozele influencerilor. Cei care au fost curioşi să afle cine este au putut vedea pe profilul său un întreg catalog cu poze preluate şi modificate, cu obiecte ale altor utilizatori puse la vânzare, alături de promisiunea "disponibil în curând".

După o serie de reacţii de indignare stârnite pe Instagram, campania a dezvăluit mesajul Poliţiei Române: "Ce e postat, e filat. Ai grijă ce dai din casă!"

Lansarea campaniei va fi urmată de o serie de materiale de informare care ajută utilizatorii să prevină furturile din locuinţe printr-un comportament responsabil în mediul online.

"Evitaţi să faceţi publice pe reţelele de socializare imagini cu obiecte de valoare din locuinţă, configuraţia acesteia şi posibilele căi de acces. Faceţi-vă conturile de pe reţelele de socializare inaccesibile persoanelor necunoscute şi nu dezvăluiţi date personale celor pe care îi cunoaşteţi doar în mediul online. Nu faceţi publică pe Internet plecarea de acasă şi rugaţi vecinii să vă anunţe imediat dacă văd străini în preajma locuinţei dumneavoastră", arată sursa citată.

Poliţiştii mai recomandă cetăţenilor să nu lase bilete în uşă atunci când pleacă de acasă şi să roage un vecin să ia eventualele facturi, înştiinţări sau materiale promoţionale prinse în uşă.

"În cazul în care la uşă se prezintă persoane care vând sau cumpără diferite produse, evitaţi-le şi nu le permiteţi accesul în locuinţă. Când părăsiţi locuinţa, verificaţi dacă aţi încuiat uşa apartamentului, ferestrele, uşa de la balcon. Închideţi bine ferestrele apartamentelor situate la parter, la primul şi ultimul etaj; dotarea cu gratii dă un plus de siguranţă", se mai arată în sfaturile oferite de IGPR. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Alexandru Florea, editor: Mihai Simionescu, editor online: Ada Vîlceanu)

 

Sursa foto: Politia Romana/Facebook.com

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.