COD PORTOCALIU: 27-01-2021 ora 10 Intre 27 ianuarie, ora 10:00 – 27 ianuarie, ora 21:00Fenomene vizate se va semnala 27 ianuarie, ora 10:00 – 27 ianuarie, ora 21:00Fenomene vizate COD PORTOCALIU: 27-01-2021 ora 14 Intre 14:30 si 17:30 se va semnala ninsoare abundentă cu depunere de strat consistent de zăpadă de peste 30...40 cm- în zonă s-au depus în ultimele 6 ore 40-60 cm de zăpadă; vizibilitate sub 100 m in Județul Braşov, Județul Sibiu; COD GALBEN: 27-01-2021 ora 14 Intre 14:00 si 17:00 se va semnala La altitudini de peste 1800 m, vor fi intensificări ale vântului, cu rafale de 90-100 km/h, spulberând zăpada și determinând scăderea vizibilității in Județul Caraş-Severin, Județul Hunedoara; COD GALBEN: 27-01-2021 ora 13 Intre 13:00 si 19:00 se va semnala ninsoare și vânt, cu rafale de 60...80 km/h, trecător 90 km/h, viscolind ninsoarea și determinând scăderea vizibilității in Județul Buzău, Județul Buzău; COD GALBEN: 27-01-2021 ora 12 Intre 12:45 si 16:00 se va semnala ninsoare cu depunere de strat de zapadă de peste 20 cm in Județul Braşov, Județul Sibiu; COD GALBEN: 27-01-2021 ora 11 Intre 11:00 si 15:00 se va semnala intensificări ale vântului cu viteze la rafală în general de 70-80 km/h, iar la altitudini de peste 1800 m, rafalele vor depăşi 90 km/h viscolind ninsoarea, spulberând zăpada și determinând scăderea vizibilității. in Județul Gorj, Județul Vâlcea, Județul Mehedinţi; COD GALBEN: 27-01-2021 ora 10 Intre 10:00 si 16:00 se va semnala Intensificări locale ale vântului, cu viteze de 55...60 km/h. În zona Carpaților de Curbură, 70..90 km/h, viscolind ninsoarea și determinând scăderea vizibilității in Județul Vrancea, Județul Iaşi, Județul Vaslui;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Serviciul Român de Informaţii a publicat luni protocolul de cooperare cu Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

"Procedura de declasificare a protocolului de cooperare între SRI şi PÎCCJ, lansată la finalul lunii mai de directorul SRI, Eduard Hellvig, s-a încheiat astăzi (18 iunie - n.r.) cu publicarea documentului", informează SRI.

Potrivit sursei citate, s-a avut în vedere faptul că protocolul nu mai conţine niciun fel de date sau informaţii care să pună în pericol securitatea naţională a României, aşa cum este definită astăzi de legislaţia în vigoare şi de recentele hotărâri în materie ale Curţii Constituţionale a României.

"Principalul subiect tratat în cadrul protocolului se referea la crearea şi operaţionalizarea cadrului legal şi organizatoric pentru acreditarea de securitate a sistemului informatic comun de gestionare a informaţiilor clasificate vehiculate în procedurile de emitere a mandatelor de securitate naţională", precizează Serviciul Român de Informaţii.

Semnarea protocolului a fost făcută ca urmare a emiterii unei solicitări cu caracter obligatoriu din partea ORNISS (martie 2006), prin care se impunea celor două instituţii încheierea unui acord reciproc de securitate, precum şi dobândirea, de PÎCCJ, a unui certificat de acreditare de securitate.

"În aplicarea dispoziţiilor ORNISS, în anul 2009 a fost semnat acordul de securitate SRI - PÎCCJ, iar în anul 2012 s-a realizat acreditarea de securitate a sistemului informatic interconectat. În luna martie 2017 a fost prelungită acreditarea până în 2020", menţionează SRI.

Printre obiectivele cooperării, potrivit protocolului, s-au numărat asigurarea de către SRI şi punerea la dispoziţia PÎCCJ şi ÎCCJ, în conformitate cu prevederile legale, a infrastructurii tehnice a sistemului necesară realizării activităţilor circumscrise domeniilor de cooperare; acordarea cu titlu gratuit de către SRI a asistenţei în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate deţinute şi utilizate de PÎCCJ şi ÎCCJ, pentru prevenirea scurgerii de date şi informaţii cu acest caracter, transmise prin intermediul sistemului informatic; corelarea activităţilor de solicitare, avizare şi aprobare a autorizării culegerii de informaţii prin măsuri ce implică restrângerea temporară a exerciţiului unor drepturi şi libertăţi fundamentale, în condiţiile articolului 53 din Constituţia României republicată; asigurarea accesului fiecărei părţi la arhiva electronică, conform principiului "necesităţii de a cunoaşte", dar şi elaborarea şi derularea de către părţi, în domeniile complementare, de strategii, acţiuni şi programe comune.

Potrivit documentului, SRI avea ca responsabilităţi: în situaţiile în care constata existenţa unor ameninţări la adresa securităţii naţionale sau a unor fapte de terorism prevăzute de Legea nr. 535/2004, putea solicita, în condiţiile legii, autorizarea desfăşurării unor activităţi de culegere de informaţii prin restrângerea temporară a exerciţiului unor drepturi şi libertăţi fundamentale; asigura, prin persoane anume desemnate, funcţionarea sistemului de operare şi a aplicaţiilor instalate în sistem la parametrii necesari realizării în bune condiţii a atribuţiilor specifice părţilor; acorda sprijin tehnic de specialitate reprezentanţilor PÎCCJ şi ÎCCJ care asigurau securitatea sistemului la nivelul celor două instituţii şi asigura protecţia informaţiilor clasificate proprii sau recepţionate prin intermediul sistemului informatic.

În cazul Parchetului General, responsabilităţile vizau: în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute de articolul 21 şi articolul 22 din Legea 535/2004, la cererea SRI, privind autorizarea unor activităţi de culegere de informaţii prin restrângerea temporară a exerciţiului unor drepturi şi libertăţi fundamentale, solicită preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie eliberarea mandatului sau, după caz, respinge cererea prin rezoluţie motivată; asigură, prin intermediul personalului de specialitate anume desemnat, securitatea sistemului şi funcţionarea componentelor acestuia în zona de responsabilitate şi asigură protecţia informaţiilor clasificate proprii sau recepţionate prin intermediul sistemului informatic.

Conform protocolului, ÎCCJ avea ca responsabilităţi: ca urmare a solicitării procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, dispune, după caz, eliberarea mandatului prin care autorizează efectuarea activităţilor propuse sau respinge cererea, atunci când o consideră nejustificată; asigură, prin intermediul personalului de specialitate anume desemnat, securitatea sistemului şi funcţionarea componentelor acestuia în zona de responsabilitate şi asigură protecţia informaţiilor clasificate proprii sau recepţionate prin intermediul sistemului informatic. AGERPRES/(AS - autor: Mihai Stoica, editor: Georgiana Tănăsescu, editor online: Andreea Lãzãroiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.