Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

În fiecare an, în cea de-a doua zi de joi a lunii noiembrie, la nivel mondial este marcată Ziua mondială a calităţii. Această acţiune a fost lansată la iniţiativa Organizaţiei Naţiunilor Unite, în 1990, cu scopul de a promova conştientizarea calităţii la nivel mondial şi de a încuraja creşterea durabilă şi prosperitatea economică a tuturor organizaţiilor, indiferent de mărimea acestora sau de domeniul lor de activitate.

Atât Institutul de Certificare a Calităţii (Chartered Quality Institute) din Marea Britanie care este responsabil de organizarea unor acţiuni specifice, cât şi organizaţiile internaţionale şi europene, care au în centrul activităţilor lor grija pentru calitatea produselor şi serviciilor marchează acest eveniment prin diverse acţiuni pro-calitate. Evenimentele corespund temei speciale, care este aleasă anual, în 2016, aceasta fiind: ''Making operational governance count''.

Calitatea influenţează productivitatea muncii, nivelul preţurilor, performanţele economice ale firmelor, precum şi dezvoltarea durabilă, protecţia consumatorului şi managementul calităţii.

În 2015, tema acestei zile ''Sweet dreams'' a adus în prim-plan ciocolata, care este unul dintre cele mai consumate produse din întreaga lume. Cu toate acestea, întreaga industrie ce stă la baza acestui produs se confruntă cu o serie de probleme, pornind de la productivitatea arborilor de cacao, profitabilitatea cultivatorilor şi până la produsul finit, se arată pe site-ul www.thecqi.org.

În acelaşi context, Organizaţia Europeană pentru Calitate (OEC) marchează în perioada 7-13 noiembrie, Săptămâna mondială a calităţii, care include Ziua mondială a calităţii, cu tema: ''Calitate pentru rezultate''. Sunt organizate, cu acest prilej, o serie de acţiuni, ce cuprind seminarii, prelegeri, care oferă, pe lângă recunoaşterea calităţii unui produs sau a unei organizaţii, şi sprijin în realizarea acestui deziderat.

Organizaţia Europeană pentru Calitate este o asociaţie autonomă, non-profit, care încearcă să realizeze o îmbunătăţire reală în sfera managementului calităţii. A fost înfiinţată în 1956 şi are 40 de state membre, 70.000 de membri (prin organizaţiile membre), 500.000 de companii şi peste 70.000 de experţi.

Anul trecut, Săptămâna mondială a calităţii s-a desfăşurat între 9-15 noiembrie şi a avut tema: ''Calitate - sentimente - inspiraţie''. AGERPRES/ (Documentare-Irina Andreea Cristea, editor: Horia Plugaru)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.