COD GALBEN: 18-06-2025 ora 10 Intre 19 iunie, intervalul orar 12 – 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Istoria mărcii Peugeot începe în urmă cu aproximativ 125 de ani, când fraţii Jean-Pierre şi Jean-Frederic Peugeot au fondat compania ''la societe Peugeot-Freres et Jacques Maillard-Salins'', producţia fiind axată la început pe fierăstraie, râşniţe, biciclete, apoi scutere şi automobile.

În 1858, Peugeot a adoptat simbolul Leului ca emblemă universală pentru lamele de fierăstraie şi produsele de oţelărie. El simboliza trei calităţi ale fierăstraielor: duritatea dinţilor, flexibilitatea lamei şi viteza tăierii, potrivit site-ului www.autofranta.ro. De-a lungul anilor, emblema mărcii franceze a fost schimbată de multe ori, ultima modificare survenind în 2010.

Prima maşină Peugeot a fost fabricată în 1891. Ulterior, marca franţuzească a trecut de la producerea primei sale maşini pe benzină, denumită Type 2, la modele din ce în ce mai sofisticate. Printre cele mai cunoscute maşini lansate de Peugeot se regăsesc modelul 403, primul sedan diesel produs în masă, modelul 205, un adevărat simbol auto graţie multiplelor sale versiuni şi victorii obţinute în motorsport, dar şi de maşina-motocicletă BB1, prezentată în septembrie 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt.

În anul 1929, Peugeot a iniţiat primul sistem de identificare numerică. Modelul 201 a fost denumit astfel pentru că acesta era numărul proiectului la care departamentul de ingineri lucra la acea dată. Primul dintre cele trei numere reprezintă clasa din care face parte un autovehicul, iar al treilea face referire la generaţia la care respectivul model a ajuns. Numărul din mijloc - cifra zero - este legătura dintre celelalte două. Sistemul de numerotare a evoluat ulterior.

Seriile 2 şi 4 sunt singurele care au respectat acest sistem de numerotare, de atunci acestea comercializându-se în mai mult de 26 de milioane de exemplare. În anul 2000, celor trei cifre le-au fost adăugate litere care fac referire la diferitele forme de caroserie: cc pentru Coupe Cabriolet şi sw pentru break.

Modelul 201 a fost prima maşină echipată cu roţi independente pe faţă. Printre inovaţiile dezvoltate de Peugeot se numără sistemul de retractare a plafonului rigid în cazul maşinilor de tip Coupe Cabriolet. Coupe este un termen ce se referă la o maşină cu două uşi şi forma generală de sedan (3 volume). Cabriolet înseamnă maşină decapotabilă, precizează site-ul www.autofranta.ro. Această inovaţie, Coupe Cabriolet (cc) a fost pentru prima oară folosită pe modelul 401 Eclipse. Ulterior, modelul 206 cc a făcut acest sistem cunoscut publicului larg.

Numele Peugeot este sinonim cu motoarele diesel, primul astfel de propulsor pe motorină fiind montat în 1959, pe modelul 403. Acest sedan a fost totodată prima maşină care beneficia de un sistem de răcire automat, angrenat de motor. Modelul 403 a fost primul din istoria mărcii Peugeot care a fost vândut în mai mult de un milion de exemplare.

Inovaţiile în materie de motoare diesel au continuat: în 1975, modelul 604 a devenit prima maşină din Europa echipată cu un propulsor turbo diesel, iar în 1999, modelul 607 a fost primul din lume pe care a fost montat un filtru de emisii împotriva particulelor poluante (filtru de particule, FAP).

De asemenea, Peugeot a produs, încă din 1941, primul său vehicul cu motor electric denumit VLV. Realizările recente ale Peugeot în acest domeniu sunt reprezentate de conceptul iOn, apărut iniţial în anii 1990 şi, mai târziu, de modelul electric 106, care se află încă în topul vânzărilor în gama vehiculelor cu zero emisii.

În toamna anului 2010, Peugeot a lansat automobilul complet electric iOn, iar ulterior a început producţia modelului 3008 Hybrid4, ce combină un motor turbo diesel cu unul electric, care era cu 35% mai puţin poluant decât unul echipat doar cu motor turbo diesel.

În 2012, un alt pas important a fost făcut prin lansarea modelui 3008 Hybrid, care emite doar 50 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Prima cursă din istoria automobilismului, Paris-Bordeaux-Paris, a fost câştigată de un autoturism Peugeot. Succesul înregistrat atunci a determinat conducerea Peugeot să se gândească serios la dezvoltarea de maşini destinate sportului cu motor. A fost construit modelul L76, precursorul modelului 500, care a câştigat la Indianapolis în 1913, 1916 şi 1919, precizează site-ul www.autofranta.ro. Distincţiile au continuat în 1937, când trei maşini Peugeot au trecut linia de sosire a cursei de 24 de ore de la Le Mans, modelele 404 şi 504 înregistrând succese în campaniile motorsport din Africa.

Liniile Peugeot au fost desenate în 1930 de stilistul Henri Thomas. Aspectul modelului 201 a fost urmat de stilul aerodinamic prezent la seria a doua, în timp ce modelul 402, prezentat la Salonul Auto de la Paris din 1935, a venit cu o grilă frontală înclinată şi linii drepte ale aripilor.

Noi idei de design au fost ulterior implementate pe modelele 504 Coupe, 306 Cabriolet şi 406 Coupe. Designul revoluţionar al conceptului cu zero emisii BB1, dar şi al SR1 indica drumul pe care Peugeot îl avea de urmat.

La începutul anului 2010, Peugeot a prezentat un plan de dezvoltare, făcând publice ambiţiile pentru 2015: să urce trei locuri în topul producătorilor auto mondiali (în 2009 a ocupat poziţia a zecea), să facă din numele Peugeot un simbol în ceea ce priveşte stilul.

Muzeul Peugeot, din localitatea Sochaux, Franţa, înfiinţat în 1988, prezintă 450 de maşini, 350 de motociclete şi biciclete, mai mult de 3.000 de obiecte legate de brand, dar şi o arhivă documentară. Muzeul prezintă fiecare vehicul, în contextul perioadei în care a fost creat. În 2010, muzeul a fost extins cu două noi spaţii, la 6.000 de metri pătraţi, unde se află colecţiile noi din seria 5, mai precizează site-ul www.autofranta.ro.AGERPRES/(Documentare - Marina Bădulescu, editor: Andreea Onogea)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.