Modifică dimensiunea fontului:
Istoria companiei japoneze Nissan începe în 1933, când la Yokohama se înfiinţează Jidosha - Seido Ltd., după reunirea dintre Nikon Sangyo Company şi Tobata Imono Company. Noua companie, condusă de Yoshisuke Aikawa, are ca scop fabricarea de automobile Datsun.
Un an mai târziu, Nihon Sangyo devine proprietar unic al companiei şi îi schimbă numele în Nissan Motor Company Ldt. În 1935, primul autoturism Datsun iese de pe linia de fabricaţie a companiei din Yokohama, apoi începe producţia la scară mare a vehiculelor, camioanelor şi autobuzelor Nissan, potrivit site-ului www.nissan.ro.
În 1941, după ce s-a atins o cifră de producţie de 20.000 de vehicule, activitatea Nissan şi-a redus ritmul din cauza izbucnirii Războiului din Pacific. Şase ani mai târziu, a reînceput producţia de autoturisme Datsun.
Anul 1951 este marcat de crearea modelului Patrol, tracţiune 4x4, cu 6 cilindri şi 85CP, care depăşea Jeep-ul american Willis prin puterea şi capacitatea sa de încărcare. În 1958, Nissan pătrunde în forţă pe piaţa mondială a automobilelor, după ce un Datsun 210 câştigă Mobilgas Round Australia Trial.
Modelul Datsun Bluebird a fost lansat în Japonia în 1959, devenind rapid un succes, iar din 1960 este înfiinţată California Nissan Motor Corporation USA (NMC). Doi ani mai târziu, automobilele Nissan încep să fie exportate în Europa, menţionează site-ul amintit.
În 1966, Nissan a fuzionat cu compania de automobile Prince, curând după aceea apărând modelele Skyline şi Gloria. Modelul 240Z a fost lansat în 1969, fiind echipat cu un motor 2,4 cu 6 cilindri în linie, având o putere de 150CP.
Modelul Nissan Sunny a fost declarat, în 1973, automobilul cu cel mai mic consum de combustibil, conform testelor furnizate de Agenţia Americană pentru Protecţia Mediului. În 1980, exporturile Nissan depăşesc 10 milioane de automobile vândute şi se înfiinţează Tennessee Nissan Motor Manufacturing Corporation USA.
În 1983, Nissan Motor Iberica S.A. începe producţia Patrol. În acelaşi an, după vânzarea pe pieţele externe sub marca Datsun, producţia mondială de vehicule ale mărcii se unifică sub denumirea Nissan, iar anul următor se înfiinţează, în Sunderland (Marea Britanie), Nissan Motor Manufacturing Ltd, unde încep să se producă primele modele Bluebird în 1986. Doi ani mai târziu, tot în Marea Britanie, se înfiinţează Nissan European Technical Centre Ltd, potrivit site-ului istoricauto.ro.
Nissan Italia este prima, în 1988, dintr-o serie de companii distribuitoare pentru Nissan numite NSC (Companii Naţionale de Vânzări). Un an mai târziu se înfiinţează la Amsterdam (Olanda) Nissan Europa NV al cărei scop era acela de a conduce întreaga activitate europeană a Nissan.
Anii 1991-1992 sunt ani în care apar Nissan Motor (GB) Ltd., în Marea Britanie şi Nissan Design Europe GmbH în Germania. Tot în această perioadă începe exportul modelului Primera cu 5 uşi în Japonia şi este lansat în Europa, modelul Micra. În 1993, Micra devine Maşina Anului în Europa. Tot în 1993, Nissan Motor Iberica S.A. începe producţia unui nou model 4x4 pentru piaţa europeană, Terrano II, care are mare succes pe plan mondial.
Din 1994, Nissan Motor Manufacturing Ltd. câştigă Queen's Award for Export Achievement trei ani la rând, iar în 1995, începe exportul modelului Micra în Australia.
În 1999, Renault şi Nissan semnează un acord prin care se realizează al patrulea cel mai important grup automobilistic din lume, cu o producţie anuală de aproximativ 5 milioane de vehicule şi un număr de 265.000 de angajaţi. În 2001, Nissan realizează un venit productiv mondial de 8%, cel mai mare din istoria companiei.
Nissan îşi stabileşte noul sediu european în apropiere de Paris în 2002, iar noua companie se înregistrează sub numele Nissan Europe S.A.S. Un an mai târziu, Nissan inaugurează Centrul European de Design în Londra. Compania înregistrează un venit record de 6,25 miliarde de euro şi un profit de 10,8% în anul fiscal 2002, maximum atins în industrie.
În 2004, compania înregistrează un venit record de 6,29 miliarde de euro şi un profit de 11,1%, ceea ce confirmă poziţia Nissan drept unul dintre cei mai rentabili producători de automobile din lume.
Automobilele Nissan sunt prezente pe piaţa auto din România, din ianuarie 2003, timp în care au fost lansate în ţara noastră modele de oraş, crossover, 4x4, modele sport. În 2005 a fost lansat Navara, iar în 2009, locul al III-lea la Campionatul European de Drift ''King of Europe'' de la Cluj-Napoca a fost câştigat cu un model Nissan S13, precizează site-ul nissan.ro.
În 2013, la European Motor Show din Bruxelles au fost prezentate modelele e-NV200 Concept, 370 Z şi Terra FCEV ZeroEmision. În 2014 a fost prezentat modelul Nissan Qashqai, autovehicul crossover (CUV - Crossover Utility Vehicle). AGERPRES/(Documentare - Marina Bădulescu, editor: Irina Andreea Cristea)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.