Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Istoria Daewoo începe în martie 1967, când compania a fost fondată de Kim Woo-jung. Iniţial, Daewoo s-a concentrat pe producţia de îmbrăcăminte şi textile industriile, pentru ca în anii '70-'80 să se extindă spre producţia legată de inginerie mecanică şi electrică, petrochimie, construcţii navale. În anii '80 şi începutul anilor '90, Daewoo a produs şi electronice de consum, calculatoare, produse de telecomunicaţii, echipamente de construcţii, clădiri şi instrumente muzicale.

Numele companiei sud-coreene provine din îmbinarea cuvintelor ''dae'' (mare) şi ''woo'' (univers), potrivit www.istoricauto.ro. În 1972, General Motors a început o investiţie comună cu producătorul coreean de maşini Shinjin Motor Co., iar compania nou înfiinţată s-a denumit GM Coreea. În 1978, 50% din acţiuni au fost vândute către Daewoo Group. Proiectul a oferit producătorului coreean o imagine a ceea ce înseamnă un volum mare de exporturi, dar şi o fabrică modernă cu o capacitate de 170.000 de unităţi anual, explică istoricauto.ro.

În anii '90, Daewoo a încheiat o serie de contracte cu societăţi mixte din SUA şi cu companii europene. Au fost extinse exporturile de maşini-unelte, orientarea către produse din domeniul apărării, al industriei aerospaţiale, construcţia de elicoptere şi avioane civile, dar s-au extins eforturile şi în industria de automobile.

În 1992, GM şi-a vândut pachetul de acţiuni grupului Daewoo, care a început să creeze propriile modele. Aceasta a dus la crearea de noi centre de dezvoltare şi cercetare în Europa. Daewoo Tico a fost un model micro realizat de Daewoo, bazat pe modelul Suzuki Alto din 1982. Producţia Tico a început în 1992, modelul fiind echipat cu un motor S-TEC(F8C) cu 3 cilindri, de 796 cmc, şi dezvoltând 42 CP. Tico a fost exportat în Europa de Est, fiind prezent în Bulgaria, România, Polonia, Cehia, Serbia, Rusia, Uzbekistan şi alte ţări. De asemenea, Tico a fost exportat şi în America de Sud.

În 2000, Tico a fost înlocuit cu Daewoo Matiz, datorită unor norme de siguranţă cum ar fi montarea de airbag-uri. Maşina a fost foarte apreciată datorită consumului mic, confortului (aer condiţionat, servo frână) şi dimensiunilor care o făceau ideală pentru traficul din oraş.

Modelul Cielo a fost unul dintre primele autoturisme Daewoo vândute în Europa. Producţia sa a început în 1995, beneficiind de doua motorizări pe benzină de 1,5 litri cu 8 (varianta GLi) sau cu 16 valve (varianta GLXi), dar şi de doua tipuri de caroserie. Daewoo Cielo a avut la bază a doua generaţie Opel Kadett sau a treia generaţie Opel Astra, potrivit site-ului amintit. Modelul Cielo a fost scos din producţie în 1997, fiind înlocuit de Lanos şi Nubira.

Modelul Espero a fost conceput la începutul anilor '90, apărând pe piaţă în 1993. Partea tehnică a fost preluată de la General Motors, folosind o platformă de tip J (J platform, sau J-body). Opţiunile de motorizare au fost exclusiv pe benzină, cu motoare de 1500 cmc si 90 CP, 1800 cmc cu 90 sau 95 CP şi 2000 cmc cu 105 CP. Espero a beneficiat de o dotare completă, specifica limuzinelor de clasă medie - dublu airbag, aer condiţionat, accesorii controlate electric (geamuri, oglinzi, capacul portbagajului, capacul buşonului de la rezervor etc.). Producţia sa a fost stopată în 1997, fiind înlocuit de modelul Leganza.

Daewoo Leganza a fost produsă de Daewoo Motors în Coreea de Sud în perioada 1997 - 2002. Numele intern era V100, iar numele Leganza provenea din cuvintele italieneşti ''elegante'' şi ''forza''.

În aceeaşi perioadă, 1997-2002, a fost creat modelul Nubira. Numele maşinii vine din cuvântul din limba coreeană ''nubira'', care înseamnă "a merge pretutindeni". Modelul a fost proiectat ca înlocuitor pentru modelul Cielo şi a fost disponibil atât în varianta sedan, cât şi break. În anul 2000, primei generaţii i-au fost aduse peste 90 de îmbunătăţiri ( cum ar fi mărirea spaţiului pentru pasageri, reducerea zgomotului şi a vibraţiilor prin adăugarea celui de-al patrulea montant, designul exterior), fiind lansat ca modelul J150. Pe piaţa coreeană, J150 a fost comercializat ca Daewoo Nubira II. În 2003, Nubira a fost înlocuit de modelul Lacetti (J200).

În 1998, creatorul de SUV-uri Ssangyong a intrat în faliment şi a fost preluat de Daewoo, dar un an mai târziu, Grupul Daewoo a intrat în criză financiară din cauza supraexpansiunii din anii precedenţi, fiind nevoit să vândă toate afacerile, mai puţin divizia auto. În 2000, Ssangyong s-a despărţit de trust, potrivit site-ului www.istoricauto.ro.

În 2002, GM a cumpărat majoritatea activelor Daewoo şi a redenumit-o GM Daewoo. Maşinile au fost redenumite Chevrolet pentru piaţa americană şi europeană şi Holden pentru piaţa australiană.

Modele Daewoo produse în România
La 10 octombrie 1994, în cooperare cu concernul sud-coreean Daewoo, a fost înfiinţată o nouă societate mixtă, la Craiova, fiind semnat contractul de asociere care a consfinţit înfiinţarea Daewoo Automobile România SA, unde acţionar majoritar era Daewoo Motor Co. Ltd cu 51%, iar SC Automobile Craiova SA avea acţiuni în procent de 49%.

La Craiova au fost produse modelele Tico, Cielo, Espero, Matiz şi Nubira. Preţurile modelelor echipate cu motoare Euro 2 erau, în funcţie de versiune, de 4.990-7.540 euro pentru Matiz, 7.390-8.790 euro pentru Cielo şi 9.990 - 11.490 euro pentru Nubira.

În anul 1999, Daewoo a realizat o creştere a producţiei cu aproape 8% (18.000 unităţi în 1999 faţă de 16.700 în 1998). Această cifră reflecta totuşi numai parţial o realitate industrială, întrucât în 1998 Daewoo importa din Coreea de Sud unele produse care erau asamblate din colecţii SDK la Craiova.

În 2003, compania Daewoo Automobile România a vândut 23.400 de autoturisme, înregistrând cele mai bune vânzări după anul 1995, valoarea contractelor la intern fiind de 4.670 miliarde lei vechi, iar la export de 1.438 miliarde lei vechi. Din volumul total al vânzărilor, modelul Matiz deţinea recordul cu peste 16.800 unităţi vândute, urmat de Cielo cu peste 5.300 unităţi. Volumul vânzărilor la Matiz în 2003 a fost de circa două ori mai mare faţă de 2002, depăşind cu circa 4% totalul vânzărilor la acest model în ultimii cinci ani.

În anul 2007, reprezentanţii Daewoo Automobile România anunţau că pe străzile din România circulă circa 215.000 de maşini Daewoo.

Compania Daewoo a început să aibă probleme în 1998, pe fondul crizei financiare din Asia. În 1999 Daewoo, al doilea conglomerat din Coreea de Sud, cu investiţii în aproximativ 100 ţări, a dat faliment. General Motors a cumpărat compania Daewoo, dar nu şi uzinele acesteia din România, Uzbekistan şi Polonia. În 2003, General Motors a prelungit licenţa de fabricaţie la Craiova până în octombrie 2005. AGERPRES/(Documentare - Marina Bădulescu, editor: Horia Plugaru)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.