COD GALBEN: 23-05-2025 Intre 06:25 si 08:30 se va semnala Ceață ce determină vizibilitate redusă, local sub 200 m și izolat sub 50 m. in Zona depresionară a județului Covasna , respectiv zona localităților, Județul Harghita, Zona depresionară a județului Harghita, respectiv zona localităților; COD GALBEN: 23-05-2025 Intre 05:30 si 09:00 se va semnala Ceață ce determină vizibilitate redusă, local sub 200 m și izolat sub 50 m. in Județul Suceava;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Lada este una dintre cele mai cunoscute mărci auto din Rusia, fabricată la Volzhsky Automobilny Zavod (VAZ), uzină înfiinţată în 1966. Liniile de producţie ale uzinei cuprindeau o suprafaţă de 270 de kilometri pătraţi.

Potrivit istoricauto.ro, în 1970 a început activitatea propriu-zisă a uzinei, automobilul fabricat fiind asemenea modelului Fiat 124 ''Zhiguli'', denumit şi 2101. Acesta a fost disponibil în multe variante, inclusiv camionetă, fiind echipat cu motoare de la 1200 cmc şi 60CP până la 1700 cmc şi 80 CP.

Modelul Lada Samara, apărut în anii '80, avea un design modern pentru acea vreme şi o tehnologie avansată. Acest model a participat şi la competiţii, fiind dotat în acest scop cu propulsoare occidentale. În construcţia unor modele de curse s-a apelat la inginerii de aviaţie de la compania Tupolev.

Următorul model lansat a fost o maşină de oraş, proiectat şi realizat împreună cu compania Fiat - modelul Lada Oka 1111. Acesta avea un motor de 650-750 cmc în doi cilindri. Ulterior, în 1988, a fost creat modelul Lada 1121, echipat cu acelaşi motor în versiune cu trei cilindri.

În 1976, a fost fabricat modelul Lada Niva, un automobil 4×4 echipat cu o cutie de viteze cu 5 trepte şi reductor. În vederea unei bune aderenţe pe teren alunecos, diferenţialul spate era blocabil.

În scopul de a crea o maşină 4x4 care să se poată adapta şi necesităţilor militare, a fost creat modelul Reka, având o structură întărită şi fiind capabil să traverseze cursurile de apă, dotat cu un motor de 1300 cmc şi 60 CP.

Începând din anii '90, Niva a început să fie echipată cu motoare vest-europene. Modelele vândute în Italia sau Franţa aveau propulsoare de 1700 cmc cu injecţie sau motoare Peugeot 1.9 turbodiesel.

Modelul Niva 2131 cu ampatament mărit, motor de 2000 cmc şi 100 CP a fost lansat în 1994. Un an mai târziu, în 1995, a apărut modelul Lada 2110, echipată cu motoare cu patru cilindri cu 8 şi 16 supape.

Un autoturism complet nou a fost realizat în 1999, modelul Calina, care beneficia de motoare de 1,5 litri şi 71 CP cu 8 supape şi 1,5 litri, 90 CP şi 16 supape. Mai mult de o jumătate din producţia acestui model era exportată, mai ales în ţările vestice.

Compania rusă a încheiat un parteneriat cu Renault pentru fabricarea unui autoturism complet nou, iar în martie 2008, Renault a cumpărat 25% din acţiunile companiei, 75% rămânând în proprietatea Rostekhnologia Corporation.

În decembrie 2012, Renault-Nissan a semnat pentru preluarea Rostekhnologia (Alliance Rostec Auto BV), procesul de preluare finalizându-se în iunie 2014, iar cele două companii de la Renault-Nissan Alliance au preluat un procent de 67,1%. În final, s-a ajuns la un procent de 74,5% din AvtoVAZ. În prezent, Lada este parte a Renault-Nissan Alliance, a patra mare companie auto după Toyota, Volkswagen Group şi General Motors.

După peste 40 de ani de producţie, în aprilie 2012, AvtoVAZ a anunţat încetarea fabricării modelului 2107 (Lada Riva sau Lada Nova). Fabricarea celorlalte modele - Kalina, Priora şi Granta a continuat.

În august 2012, conceptul Lada XRAY a fost prezentat la Salonul Auto Internaţional de la Moscova.

Modelul Lada a reprezentat o noutate din punct de vedere al designului, partea frontală având elemente inspirate din modelul VW Iroc, iar partea din spate fiind asemănătoare modelului Fiat Stilo cu trei uşi. Acest model a fost echipat cu motor de 2000 cmc, putând ajunge la o viteză maximă de 210 km/h.

Modelul Kalina - Sedan are direcţie asistată, dublu airbag, blocajul uşilor centralizat prin telecomandă, geamuri electrice cu protecţie termică faţă-spate, oglinzi reglabile electric, încălzire scaune faţă, servofrână, jante aliaj, potrivit ladaromania.ro.

Modelul Niva 4x4 cu două uşi şi cinci locuri pentru pasageri este o maşină pentru trasee cu mare grad de dificultate. Este echipat cu motor de 1690 cmc cu injecţie multipunct Bosch, 82 CP, cutie de viteze cu 5 trepte, tracţiune integrală permanent, diferenţial care se poate bloca. Sistemele automobilului sunt proiectate astfel încât să poată traversa vaduri de 80 cm adâncime şi să treacă peste denivelări de 22 cm, putând merge pe trasee cu înclinaţii laterale de 40%.

Modelul Gazelle (GAZ 33027) cu benă şi cabină simplă, 4X4 sau 4X2, are o construcţie sigură şi robustă, constituie un mijloc de transport universal, pe platforma de marfă putându-se încărca până la 1,5 tone, potrivit ladaromania.ro. AGERPRES/(Documentare - Marina Bădulescu, editor: Horia Plugaru)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.