Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Mercedes-Benz (adeseori scurtat ca Mercedes) este o marcă germană consacrată de automobile, autobuze, camioane şi auto trenuri rutiere, proprietate a companiei pe acţiuni DaimlerChrysler AG (cunoscută înaintea fuziunii sale cu Chrysler, ca Daimler-Benz). Mercedes-Benz este al doilea mare producător de vehicule de lux la nivel mondial.

Karl Benz a înfiinţat, în 1883, Benz & Co. Rheinische Gasmotoren-Fabrik, care a fuzionat cu Daimler-Motoren-Gesellschaft în 1926, pentru a constitui Daimler-Benz AG. Alături de Benz, un rol important a jucat soţia sa, Bertha Benz, împreună cu fiii săi Eugen şi Richard.

Istoria Mercedes-Benz aparţine unor oameni care s-au dedicat unui vis al mobilităţii absolute. Astfel, alături de Karl şi Bertha Benz, personalităţi precum Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach, Emil Jellinek şi fiica sa Mercedes au jucat un rol major în povestea de succes numită Mercedes-Benz.

La 29 ianuarie 1886, Karl Benz depunea la Berlin o cerere de brevetare a autovehiculului său cu trei roţi. De atunci, ziua respectivă a fost considerată ziua oficială de naştere a automobilului. În acelaşi timp cu Benz, Gottlieb Daimler dezvolta primul automobil cu patru roţi. În acest fel, în mod independent unul de celălalt, părinţii fondatori ai companiei Daimler AG şi ai mărcii Mercedes-Benz au pus bazele tuturor autoturismelor, autovehiculelor comerciale şi autobuzelor de astăzi.

În cadrul Mercedes-Benz, conceptele auto pioniere şi experienţa avansată a design-ului au cea mai îndelungată tradiţie. Design-ul autovehiculului cu trei roţi indica faptul că a fost deschis un nou capitol al mobilităţii. Cele trei linii ale patentului reprezintă materializarea unor abilităţi inginereşti autentice.

Repere istorice ale design-ului Mercedes-Benz:

1886 - Cu autovehiculul patentat cu motor cu operare pe benzină, Karl Benz creează primul automobil din lume.

1901 - Mercedes 35 hp stabileşte un design independent pentru autovehiculul motorizat şi este văzut ca prima maşină a erei moderne. Radiatorul în forma de fagure, organic integrat în design, devine o caracteristică definitorie a brandului.

1906 - Compania Daimler Motor din Untertürkheim inaugurează primul departament de construcţie a caroseriilor.

1909 - Faimosul automobil de curse "Lightning Benz" este primul autovehicul al cărui design a fost în mod evident determinat de principiile aerodinamicii.

1910 - O evoluţie considerabilă în domeniul design-ului auto: un panou curbat sub parbriz, descris ca glugă sau torpedo, leagă saşiul şi compartimentul motorului de corpul maşinii şi de compartimentul pasagerilor pentru a crea o unitate singulară.

1911 - În paralel cu dezvoltarea radiatorului în forma de fagure, a fost dezvoltată şi o formă secundară caracteristică de radiator - radiatorul ascuţit, prezent în special la modele sportive şi mai puternice din gamă.

1920 - Uzina DMG din Sindelfingen începe producţia de caroserii pentru autovehiculele Mercedes.

1932 - Hermann Ahrens preia funcţia de director general al Diviziei de Producţie Autovehicule Speciale din cadrul uzinei Mercedes-Benz din Sindelfingen.

1934 - Cu liniile sale elegante, modelul 500 K, proiectat de Hermann Ahrens, împreună cu succesorul său din 1936, 540 K, marchează un moment deosebit în istoria design-ului Mercedes-Benz, cu precădere prin versiunea Special Roadster. Varianta coupé a stabilit tradiţia coupé-urilor pentru Mercedes-Benz.

1953 - Construcţia caroseriei în formă de Ponton a modelului 180 aduce design-ul clasic Mercedes-Benz în era modernă.

1954 - Naşterea legendarului 300 SL, cu portiere tip aripă de pescăruş (gullwing), proporţiile neobişnuite şi un nou design plat al grilei de radiatorului, care urma să devină o caracteristică definitorie a design-ului frontal pentru toate modele SL sport.

1959 - Limuzinele Mercedes-Benz 220, 220 S şi 220 SE cu şase cilindri au marginile aripilor spate îmbinate într-un unghi ascuţit, desemnate oficial drept markeri posteriori. Fintail Mercedes este primul autovehicul din lume cu un habitaclu rigid şi zone deformabile, de absorbţie a energiei de impact, deschizând astfel un nou capitol în domeniul siguranţei.

1963 - Apariţia modelului 230 SL cu proporţiile sale neobişnuite şi un aspect aparte - un plafon compact detaşabil a cărui formă specială accentuează rigiditatea structurii, sporind astfel siguranţa maşinii.

1971 - Noul model sport 350 SL şi modelul Clasei S sunt expresii sugestive ale conceptului de siguranţă integrală.

1975 - Bruno Sacco preia responsabilitatea lui Friedrich Geiger, ocupând funcţia de designer şef pentru Mercedes-Benz.

1982 - Mercedes-Benz lansează clasa compactă cu modelele 190 şi 190 E.

1991 - Cu noua Clasa S, Mercedes-Benz prezintă o nouă interpretare a grilei radiatorului, care este o caracteristică specifică mărcii. Grila este integrată în capotă.

1993 - La Târgul Auto de la Geneva, prezentate pentru prima dată, cele patru faruri eliptice reprezintă o nouă interpretare a aspectului Mercedes. Clasa C, succesorul clasei compacte, este primul automobil Mercedes-Benz lansat în patru linii diferite de design şi echipare.

1995 - Noua Clasă E este primul model de serie care prezintă design-ul cu patru faruri, care a constituit simbolul unei epoci. Aspectul frontal a fost de asemenea adaptat pentru seriile viitoare.

1996/1997- Mercedes-Benz introduce o întreagă gamă de noi serii de modele precum SLK, CLK, Clasa A şi Clasa M.

1999 - Profesorul Peter Pfeiffer preia funcţia fostului designer şef Bruno Sacco.

2003 - Modelul Vision CLS atrage atenţia la Târgul Internaţional Auto (IAA) din Frankfurt. Conceptul unui coupé cu patru uşi este primit cu entuziasm de la debut. Premiul "Autonis" pentru design şi titlul de "Most attractive design study 2003" subliniază potenţialul inovator al acestui automobil.

2005 - Liniile Clasei S lansează noi tendinţe în design.

2007 - Clasa C este prima limuzină Mercedes-Benz în două versiuni distincte: versiunea ELEGANCE este prevăzută cu grilă clasică şi steaua în trei colţuri deasupra capotei, pe când versiunea AVANTGARDE este prevăzută cu o grilă în centrul căreia este încorporată steaua într-o interpretare contemporană a celei prezente la modelul 300 SL din 1954.

2008 - Profesorul Gorden Wagener preia funcţia de designer şef la Mercedes-Benz. Cu GLK, Mercedes-Benz împrospătează atmosfera din segmentul SUV compact premium. Conturul compact aduce un omagiu Clasei G, clasicul off-roader al brandului.

2009 - Clasa E dezvăluie un design nou, avangardist. Design-ul distinctiv al noului model super sport Mercedes-Benz SLS AMG atrage prin capota alungită, garda joasă şi eleronul retractabil. Portierele tip aripă de pescăruş (gullwing) sunt păstrate de la legendarul 300 SL, la fel şi grila lungă a radiatorului cu steaua în trei colţuri poziţionată în centru.

2010 - Autovehiculul prototip F800 Style cu ampatamentul lung, consolele scurte şi linia elegantă a plafonului dau o notă de eleganţă sportivă.

Printre cele mai noi medele lansate de Mercedes-Benz se numără GLE Coupé, CLA Shooting Brake, Mercedes-AMG GT.

Povestea mărcii Mercedes-Benz este una despre pasiunea pentru perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate pentru siguranţa pasagerilor. AGERPRES/(Documentare - Marina Bădulescu, editor: Mariana Zbora-Ciurel)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.