COD GALBEN: 14-07-2025 ora 10 Intre 14 iulie, ora 12 – 15 iulie ora 10 Fenomene vizate se va semnala 14 iulie, ora 12 – 15 iulie ora 10 Fenomene vizate COD GALBEN: 14-07-2025 ora 10 Intre 14 iulie, ora 12 – 14 iulie, ora 20Fenomene vizate se va semnala 14 iulie, ora 12 – 14 iulie, ora 20Fenomene vizate COD GALBEN: 14-07-2025 ora 10 Intre 15 iulie, ora 10 – 16 iulie ora 10 Fenomene vizate se va semnala 15 iulie, ora 10 – 16 iulie ora 10 Fenomene vizate

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Londra, 27 mar /Agerpres/ - Interdicţia adoptată de SUA şi Marea Britanie privind anumite dispozitive electronice în bagajul de mână al pasagerilor zborurilor din unele ţări din Africa de Nord şi Orientul Mijlociu a fost determinată parţial de descoperirea unui plan, nedezvăluit, în care materiale explozive au fost ascunse într-un iPad fals, potrivit unei surse de securitate britanice, a relatat duminică The Observer.

Interdicţia Marii Britanii privind tabletele, laptopurile, consolele de jocuri şi alte dispozitive mai mari decât un telefon mobil a intrat în vigoare sâmbătă. Măsura se aplică zborurilor dinspre şase ţări - Egipt, Iordania, Liban, Arabia Saudită, Tunisia şi Turcia. Sunt afectaţi şase operatori aerieni britanici - British Airways, EasyJet, Jet2, Monarch, Thomas Cook şi Thomson - şi şase companii străine.

Anterior, SUA au adoptat o măsură similară, care vizează zborurile de pe 10 aeroporturi din opt ţări - Iordania, Egipt, Turcia, Arabia Saudită, Maroc, Qatar, Kuweit şi Emiratele Arabe Unite.

Sursa de securitate citată a spus că ambele interdicţii sunt rezultatul unei combinaţii de factori, şi nu a unui anumit incident.

Potrivit sursei, unul dintre factori a fost descoperirea unui plan de a doborî un avion prin explozibili ascunşi într-un iPad fals care părea extrem de autentic. Alte detalii în legătură cu acest plan, cum ar fi data, ţara implicată sau gruparea din spatele său, rămân secrete.

Descoperirea acestui plan a confirmat temerile agenţiilor de informaţi că grupările teroriste au găsit un nou mijloc de a introduce explozibili în bagajele de mână din cabina de pasageri, după încercări eşuate de a folosi dispozitive explozive ascunse în pantofi sau în lenjeria intimă.

O explozie în cabina de pasageri (unde teroristul poate poziţiona dispozitivul explozibil lângă o uşă sau un hublou) poate avea un impact mult mai mare decât una în cală (unde teroristul nu are niciun control asupra poziţiei explozibilului, care se poate afla în mijlocul bagajelor, departe de marginea avionului), dat fiind faptul că pasagerii şi echipajul ar fi traşi afară prin orice gaură produsă astfel. AGERPRES/(AS - autor: Ionuţ Mareş, editor: Gabriela Ionescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.