COD GALBEN: 17-06-2021 ora 10 Intre 17 iunie, ora 21:00 – 18 iunie, ora 12:00 se va semnala ploi însemnate cantitativ

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Washington, 29 mar /Agerpres/ - Preşedintele american Barack Obama a atribuit o parte din vină pentru tonul actualei campanii pentru Casa Albă jurnalismului politic, care a fost afectat de reducerea bugetelor şi de concentrarea asupra preluărilor de pe Twitter şi a 'like'-urilor de pe Facebook, transmit Reuters şi AFP.

Într-un discurs susţinut luni la ceremonia de înmânare a unor premii pentru jurnalism la Washington, Barack Obama a cerut presei 'să ancheteze, să pună în discuţie, să sape şi să ceară mai mult', insistând că 'ceea ce vedem astăzi ne perverteşte democraţia şi societatea'.

El a criticat retorica vulgară, violenţa de la adunările electorale şi promisiunile nerealiste de campanie care au ţinut în mod constant capul de afiş în media, cel vizat de preşedinte fiind, chiar fără a fi numit în mod direct, miliardarul Donald Trump, favoritul alegerilor primare republicane.

"Întrebarea numărul unu pe care o primesc atunci când călătoresc prin lume sau discut cu liderii lumii acum este 'Ce se întâmplă în America?', cu referire la politica noastră', a spus Obama, descriind îngrijorarea la nivel internaţional.

'Nu pentru că în lume oamenii nu au văzut politică delirantă. Ci pentru că ei înţeleg că America este locul unde nu-ţi poţi permite o politică absolut delirantă', a explicat el.

'Atunci când responsabilii noştri aleşi şi campaniile noastre electorale scapă complet oricărei raţiuni, faptelor şi analizelor, atunci când nu mai contează ce e adevărat şi ce nu, acest lucru face de-a dreptul imposibil să luăm decizii bune în numele generaţiilor viitoare', a subliniat Obama.

Potrivit liderului american, peisajul mediatic s-a schimbat de la prima sa campanie prezidenţială din 2008, când 'exista un preţ dacă spuneai un lucru şi apoi făceai ceva complet diferit'. 'Întrebarea este dacă, în media actuală, acest lucru mai este adevărat', a adăugat el.

Preşedintele a afirmat că instituţiile de presă au o responsabilitate în a 'săpa' mai adânc, în pofida ritmului alert al 'acestei ere a smartphone'-ului şi a presiunilor financiare puternice din industria de ştiri.

El a criticat modul în care canalele de ştiri acoperă campania, prin relatarea celor mai mici fapte şi gesturi ale favoritului la învestitura republicană, căruia i se iau interviuri-fluviu. 'A-ţi face bine munca înseamnă ceva mai mult decât a-i întinde cuiva un microfon', a subliniat Obama.

Preşedintele a criticat de asemenea dispreţul faţă de corectitudinea politică - o temă recurentă în campania lui Trump - 'un pretext pentru a spune lucruri ofensatoare sau a minţi fără ruşine'.

În opinia lui Obama, succesul producţiei 'Spotlight', saga jurnalistică recompensat recent cu Oscarul pentru cel mai bun film, arată apetitul publicului pentru adevăr şi reportaj.AGERPRES/(AS - autor: Irina Cristea, editor: Ionuţ Mareş)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.