COD GALBEN: 04-08-2020 ora 10 Intre 04 august, ora 16:00 – 05 august, ora 12:00 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată in conform textului și hărții;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Paris, 26 mar /Agerpres/ - Coborârea moderată şi traiectoria lineară care a condus avionul direct în munţi i-a făcut pe o serie de experţi şi piloţi să atragă atenţia asupra comportamentului inexplicabil al echipajului avionului de tip Airbus A320 al Germanwings, filiala low-cost a companiei germane Lufthansa, care s-a prăbuşit marţi în sud-estul Franţei, relatează joi AFP.

Avionul a intrat într-o coborâre moderată care exclude o pierdere brutală de altitudine sau o coborâre de urgenţă. Aparatul a continuat în mod evident să aibă portanţă (forţa responsabilă cu menţinerea aparatului la altitudine), au explicat comandanţi de bord şi foşti anchetatori ai Biroului de anchetă şi analiză (BEA).

Astfel, coborârea avionului rezultă în mod necesar dintr-o acţiune a echipajului. Avionul a rămas pe o traiectorie orizontală. El şi-a continuat planul de zbor, cu excepţia altitudinii, potrivit datelor furnizate de Flightradar24.

'Ori a înainta în direcţia munţilor nu avea sens. Toate acestea indică o acţiune anormală din partea unor piloţi profesionişti, care dispuneau de toate mijloacele, sau o lipsă de reacţie din partea echipajului', explică un comandant al unei mari companii aeriene.

'Faptul că piloţii nu au împiedicat avionul să se prăbuşească în munţi ar putea semnifica că ei erau fie în stare inconştientă sau morţi, fie au decis să moară, fie au fost forţaţi să moară', concluzionează un alt expert pentru AFP.

'Una dintre ipoteze este că a existat o depresurizare lentă şi că masca de oxigen nu a funcţionat. În acest caz, piloţii puteau să intre foarte repede într-o stare de hipoxie (nivel redus de oxigen în sânge)', opinează numeroşi piloţi şi anchetatori BEA. Ei au reamintit de cazul prăbuşirii avionului Boeing 737 al companiei cipriote Helios, la 14 august 2005, un accident soldat cu 121 de morţi.

În ziua accidentului, mecanicii au avut un test de presurizare şi a uitat să pună maneta de presurizare la modul automat. În timpul ascensiunii sale, avionul nu a fost presurizat şi a pierdut oxigen. Piloţii au căzut inconştienţi. Avionul care era pe pilot automat s-a prăbuşit ulterior după ce şi-a epuizat rezervele de carburant. Avioane de vânătoare care l-au escortat au asistat neputincioase la tragedie.

Pentru moment, nu se poate exclude nici sinuciderea unuia din piloţi care şi-ar fi putut neutraliza colegul sau intervenţia unei terţe persoane în cockpit, potrivit experţilor, care subliniază importanţa recuperării datelor din cutia neagră descoperită marţi. Deşi avariată, informaţiile din ea au putut fi recuperate.

'Cardul de memorie, similar cu cel găsit în computere, este deosebit de bine protejat. Acest card de memorie este partea utilă a CVR (Cockpit voice recorder)', subliniază Jean-Paul Troadec, fost director BEA.

Miercuri a fost găsit şi cea de-a doua 'cutie neagră' - (FDR - 'flight data recorder') - a avionului A320 al companiei Germanwings, care s-a prăbuşit în sudul Alpilor francezi. Site-ul AirLive.net a relatat că dispozitivul este deteriorat într-un grad avansat şi nu a putut fi găsit colectorul de informaţii.

'A fost găsită şi cea de-a doua cutie neagră, dar fără conţinut', a confirmat miercuri seara preşedintele francez Francois Hollande, într-o conferinţă de presă comună cu cancelarul german Angela Merkel şi premierul spaniol Mariano Rajoy, împreună cu care s-a deplasat la locul dezastrului.AGERPRES/(AS - autor: Lilia Traci, editor: Florin Ştefan)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.