COD GALBEN: 11-12-2019 ora 13 Intre 12 decembrie, ora 02 - 14 decembrie, ora 10 Fenomene vizate se va semnala 12 decembrie, ora 02 - 14 decembrie, ora 10 Fenomene vizate COD GALBEN: 12-12-2019 ora 13 Intre 13:40 si 17:00 se va semnala intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 55-65 km/h in Județul Caraş-Severin;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 7 aug /Agerpres/ - România poate oferi Kazahstanului absolut orice, în condiţiile în care, spre exemplu, în domeniul IT, o mulţime de companii româneşti au realizat multe proiecte în Kazahstan, au dezvoltat programe în domeniul educaţional, în domeniul bancar, în construcţii şi chiar în industria petrolului, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, Mihail Dediu, comisarul României la EXPO Astana 2017.

De asemenea, acesta a explicat motivul alegerii laserului de la Măgurele ca element central al pavilionului cu care România este prezentă la expoziţia internaţională de la Astana, a vorbit despre activitatea economică desfăşurată cu ocazia acestui eveniment şi despre eforturile de promovare a ţării.

AGERPRES: Am trecut de jumătatea perioadei de desfăşurare a expoziţiei de la Astana. Care este feed-back-ul participării României la EXPO Astana 2017?
Mihail Dediu: Se poate observa o creştere a numărului de vizitatori de la o săptămână la alta. Dacă în luna iunie aveam o medie de vizitatori de 1.200 pe zi, am ajuns acum la o medie zilnică de 1.800. Şi evenimentele economice care au avut loc în cadrul pavilionului au atras din ce în ce mai multă lume şi pot să spun că numărul acestora a culminat cu Ziua Naţională a României, când, într-adevăr, a fost un aflux mare de oameni. Spectacolul oferit de România, în care a cântat Gheorghe Zamfir şi a evoluat ansamblul folcloric "Dorule'', a fost apreciat. Am avut discuţii cu mulţi reprezentanţi ai Guvernului local, ai mass-media locale şi toţi au apreciat în mod deosebit spectacolul. S-a concluzionat că spectacolul oferit de pavilionul României a fost unul dintre cele mai reuşite de la EXPO Astana 2017, până la acest moment.

Până la urmă, asta ne interesează: promovarea ţării. EXPO Astana nu este un târg comercial, ca să urmărim încheierea unor contracte. Este vorba de promovarea ţării şi am făcut-o pe deplin. Mai ales că tema acestei expoziţii este ''Energia Viitorului", laserul de la Măgurele, prezent în cadrul Pavilionului României prin macheta sa interactivă, a adus din ce în ce mai mulţi vizitatori şi a suscitat un interes deosebit din partea Guvernului kazah, din partea ministerelor locale, cât şi din partea celorlalţi participanţi la expoziţie.

AGERPRES: De ce aţi ales laserul ca temă centrală a pavilionului?
Mihail Dediu: Laserul reprezintă vârful tehnologiei româneşti, vârful cercetării româneşti la această dată. Este cea mai mare descoperire - dacă pot să-i spun 'descoperire' - este cea mai mare dezvoltare a tehnicii în domeniu din ultimii 50 de ani şi este la nivel mondial o premieră. Laserul, având o putere echivalentă cu 10% din energia soarelui, reprezintă într-adevăr un vârf al tehnologiei mondiale. Cred că am avea şi multe alte lucruri de adus, dar, într-adevăr, laserul de la Măgurele a fost vârful de atracţie, chiar, al expoziţiei.

AGERPRES: Care a fost bugetul alocat participării României la EXPO Astana şi cum a fost comparativ cu anii anteriori?
Mihail Dediu: Bugetul a fost mai mic. Bine, acest buget este stabilit şi în funcţie de expoziţie. Sunt expoziţiile mondiale care durează şase luni, unde bugetul alocat este mult mai mare. Faţă de o expoziţie similară, bugetul a fost mai mic cu 30% chiar spre 40%, dar ne-am descurcat şi cu bugetul ăsta. Nu ne putem plânge că am avut buget mic, este vorba până la urmă de banul public şi, atunci, trebuie drămuit cu mare atenţie.

AGERPRES: Care este următoarea destinaţie sub egida Biroului Internaţional de Expoziţii (BIE)?
Mihail Dediu: Sub egida BIE, următoarea destinaţie este Dubai, expoziţia mondială din Dubai, în 2020. Ce temă va avea? Încă nu este stabilită, sunt mai multe variante.

AGERPRES: Cum se pregăteşte România de acest nou eveniment?
Mihail Dediu: Întotdeauna se demarează următorul proiect chiar din timpul actualului proiect. De exemplu, pe data de 2 august, am avut programată o întâlnire cu reprezentanţii Dubaiului, prezenţi la expoziţie, în special pe subiectul acestui eveniment.

AGERPRES: Cum vedeţi tema expoziţiei de la Astana 2017, Future Energy?
Mihail Dediu: Este, într-adevăr, o temă interesantă şi fiecare ţară a venit cu vârful de tehnologie pe care l-a dezvoltat în ultimii ani. Este o temă bine aleasă şi se pot vedea lucruri foarte interesante în toate pavilioanele participanţilor.

AGERPRES: Aţi spus că s-au organizat şi evenimente economice la pavilion. Ce au însemnat acestea?
Mihail Dediu: Evenimente economice au fost organizate aproape în fiecare săptămână, la acestea participând firme din România, asociaţii... Pot să spun că prezenţele cele mai numeroase au fost pe tema laserului de la Măgurele, respectiv proiectul ELI-NP ((Extreme Light Infrastructure - Nuclear Physics - n.r.). Pe data de 27 iulie, la pavilion a fost prezent domnul academician Nicolae Zamfir, directorul Institutului de la Măgurele, împreună cu echipa de cercetători care au lucrat şi lucrează la acest proiect. Au avut două prezentări la pavilion în faţa reprezentanţilor celorlalte ţări participante la expoziţie, reprezentanţilor universităţilor locale din Astana, reprezentanţilor unor organizaţii de profil - din domeniul nuclear - din Kazahstan.

Un alt eveniment unde s-a înregistrat un număr foarte mare de participanţi la Pavilionul României a avut loc acum aproape două săptămâni, când a fost prezent domnul Liviu Rogojinaru, de la IMM-uri. Au fost prezente mai multe companii din România, care au avut întâlniri cu mai mulţi participanţi. Noi am prezentat posibilităţile de investiţie în România. Aşa cum spuneam, în fiecare săptămână, practic, avem organizate pe diverse teme prezenţe ale unor firme sau organizaţii din România.

AGERPRES: În urma acestor evenimente economice, aveţi semnale că există firme străine interesate de a investi în România sau firme româneşti care vor să facă afaceri în Kazahstan?
Mihail Dediu: Da, da. Deşi am spus că EXPO Astana nu este un târg comercial, încercăm să promovăm România pentru investiţii, pentru că acesta este scopul acestui eveniment: promovarea României, promovarea companiilor, promovarea tehnologiilor. Bineînţeles că în urma discuţiilor s-au semnat memorandumuri, acorduri de colaborare şi chiar s-au stabilit date concrete în viitorul foarte apropiat de întâlniri B2B şi chiar s-au pus bazele unor viitoare acorduri comerciale.

AGERPRES: Puteţi să ne oferiţi câteva exemple?
Mihail Dediu: În domeniul alimentar, în domeniul IT - şi de la noi în alte ţări şi din alte ţări în România... Deci, cele mai numeroase prezenţe au fost în domeniul IT, iar Politehnica Bucureşti, prezentă aici, a făcut o impresie deosebită. Din delegaţia de la Politehnica Bucureşti a făcut parte şi domnul Mihnea Costoiu, care a avut nişte întâlniri fructuoase în Kazahstan la universităţile locale şi s-au pus bazele unor viitoare colaborări, o ofertă deosebită pentru studenţii kazahi care vor să studieze în România.

AGERPRES: Ce evenimente aveţi în pregătire până la finalul expoziţiei, în septembrie?
Mihail Dediu: În prima decadă a lunii august aşteptăm sosirea unor firme româneşti din mai multe domenii de activitate, care vor fi reunite aici sub Camera de Comerţ Bilaterală Româno-Kazahstaneză. Camera de Comerţ încearcă să găsească parteneri de discuţii pentru fiecare dintre ele, de discuţii şi de viitoare acorduri comerciale.

Vor fi întâlniri B2B, pentru că acesta este scopul: să îi punem faţă în faţă, să se cunoască, să reuşească să încheie nişte acorduri.

De asemenea, în fiecare săptămâni avem întâlniri B2B pe diverse domenii de activitate.

AGERPRES: În filmuleţul de prezentare care rulează la pavilion apar imagini cu Delta, cu litoralul românesc, cu muntele. Promovăm şi turismul la EXPO Astana?
Mihail Dediu: Normal, trebuie să promovăm şi turismul. Promovarea ţării în primul rând se face prin promovarea turismului, prin promovare culturală. Şi ce are România mai frumos, peisaje unice în Europa?! Avem şi mare şi deltă şi munte. Încercăm prin asta să ne facem cât mai cunoscuţi. Atrage în mod deosebit filmul realizat de TVR, cu care colaborăm, un film foarte reuşit care promovează atât cultura, cât şi turismul românesc.

AGERPRES: S-au arătat agenţiile de turism kazahe interesate de România?
Mihail Dediu: Există interes şi aşteptăm şi o participare din partea Ministerului Turismului, din partea unor companii de turism din România.

AGERPRES: Câţi participanţi estimaţi că vor trece pragul Pavilionului României până la finele expoziţiei?
Mihail Dediu: Mă aştept să fie din ce în ce mai mulţi şi chiar dacă acum, în ultima jumătate a lui iulie - prima jumătate a lunii august, ne-am fi aşteptat la mai puţini vizitatori, pentru că e perioada de concedii, ca peste tot în lume, numărul vizitatorilor nu a scăzut, ci, dimpotrivă, a crescut. La o medie de 1.800 chiar 2.000 de vizitatori pe zi, vom ajunge la un număr impresionant.

De fapt, nu numărul vizitatorilor contează, ci interesul manifestat de firme, organizaţii, Guvern. Asta este important până la urmă! Că sunt 2.000 sau 5.000 de vizitatori, asta depinde şi de interesul populaţiei locale.

Ce pot să spun apropo de interesul ministerelor sau al organizaţiilor locale? Pot să afirm, chiar cu mândrie, că Pavilionul României a fost ales ca fiind unul dintre cele mai reuşite pavilioane. Atât Ministerul Energiei, cât şi reprezentanţi ai primului ministru, kazahi, au făcut o selecţie a celor mai interesante proiecte şi cele mai interesante oferte pe care le poate avea România, în afară de laserul de la Măgurele. Exact ce spuneam: prin întâlnirile economice organizate până acum am arătat că avem o ofertă deosebită în mai multe domenii, iar Pavilionul României a fost ales. Urmează să avem o întâlnire şi contacte bilaterale, mi s-a spus deja că vom fi întrebaţi ce putem oferi statului kazah, proiecte româneşti începând cu laserul evident, care pot fi dezvoltate şi în Kazahstan. La fel de bine, ni s-a spus că sunt companii kazahe care ar dori să vină să investească în România în diferite domenii de activitate.

AGERPRES: Şi ce putem oferi kazahilor?
Mihail Dediu: Absolut orice, pentru că, să nu uităm, în domeniul IT o mulţime de companii româneşti au realizat multe proiecte în Kazahstan, au dezvoltat programe în domeniul educaţional, în domeniul bancar, în construcţii şi chiar în industria petrolului. Aşa că, pe multe domenii de activitate, România are ce oferi. AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Nicoleta Gherasi)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.