COD GALBEN: 23-06-2025 ora 10 Intre 23 iunie, interval orar 12 – 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, local caniculă COD GALBEN: 23-06-2025 ora 10 Intre 24 iunie, ora 10 – 25 iunie, ora 10 se va semnala caniculă și disconfort termic
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat joi, la Alba Iulia, că şcoala online impusă de pandemia de COVID-19 a fost "o catastrofă educaţională" în toate statele din lume, în condiţiile în care nici cele mai avansate sisteme de educaţie nu erau pregătite pentru acest gen de predare.
"Şcoala online impusă a fost o catastrofă educaţională, nu numai în România, a fost o catastrofă educaţională în orice stat din această lume. Sistemul a fost impus, în condiţiile în care niciun stat, nici cele mai avansate ca sisteme de educaţie, nu au fost pregătite pentru predarea online", a afirmat Cîmpeanu.
Ministrul Educaţiei a explicat că predarea online presupune îndeplinirea simultană a cinci condiţii, începând cu conectivitatea generalizată, continuând cu echipamentele necesare şi cu existenţa unor profesori formaţi pentru acest gen de şcoală.
"S-au format peste 50.000 de profesori pentru predarea online, dar numărul total de cadre didactice este de peste 200.000 în învăţământul preuniversitar. Avem prevăzută în PNRR formarea a o sută de mii de cadre didactice pentru pedagogie digitală, dar asta va fi, n-a fost în perioada în care s-a predat online", a spus Sorin Cîmpeanu.
În ceea priveşte ultimele două condiţii, acestea se referă la existenţa unui conţinut digital adecvat pentru fiecare disciplină în parte, precum şi a unei platforme de evaluare a elevilor, dedicată şi specializată.
"Al cincilea element, pe care foarte multă lume îl neglijează, deşi o spun, o repet, e nevoie de platforme de evaluare dedicate şi specializate. Altfel, relevanţa notelor se pierde pentru că niciun profesor nu poate avea garanţia că cel care răspunde din spatele unui ecran negru este elevul care trebuie să răspundă şi nu este un părinte, un frate mai mare, un alt profesor", a explicat ministrul Educaţiei.
În opinia sa, cele cinci condiţii nu au fost îndeplinite simultan în perioada şcolii online impuse de pandemie.
Ministrul Educaţiei se află joi într-o vizită de lucru în judeţul Alba, prilej cu care s-a întâlnit cu reprezentanţi ai firmelor implicate în promovarea învăţământului dual, dar şi cu cei ai unor companii mari din zonă. AGERPRES/(A, AS - autor: Sorin Blada, editor: Karina Olteanu, editor online: Gabriela Badea)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |