COD PORTOCALIU: 27-06-2025 ora 10 se va semnala val de căldură persistent și intens, caniculă și disconfort termic accentuat COD GALBEN: 27-06-2025 ora 10 se va semnala instabilitate atmosferică COD GALBEN: 27-06-2025 ora 22 Intre 22:25 si 23:30 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului,grindină. in Județul Dolj;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Rezultatele Examenului de Titularizare din acest an sunt slabe şi reprezintă evaluarea activităţii politicienilor acestei ţări, măsura în care aceştia s-au implicat în dezvoltarea României, susţin reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din România într-un comunicat remis, vineri, AGERPRES.

"Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (...) consideră că rezultatele Examenului de Titularizare din acest an sunt slabe. Pe noi nu ne surprind, pentru că am fost şi suntem permanent conectaţi la realităţile sistemului de învăţământ. Ne întrebăm de ce este surprins Preşedintele României, domnul Klaus Iohannis, de aceste rezultate, în condiţiile în care domnia sa provine din rândul cadrelor didactice şi suntem convinşi că ştie, sau ar trebui să ştie, de ce s-a ajuns aici. Ne întrebăm ce explicaţie ar putea să găsească ministrul Educaţiei actual pentru justificarea acestor rezultate. Ceea ce vedem acum este "produsul" complicităţii politicienilor din partide diferite, care s-au succedat la conducerea acestei ţări, fie ca parte a puterii executive, fie ca parte a puterii legislative, care nu au mişcat un deget pentru schimbarea în bine a învăţământului, ba din contră au avut grijă să îl menţină într-o permanentă subfinanţare!", afirmă reprezentanţii FSLI.

Potrivit acestora, toţi indicatorii referitori la educaţie, publicaţi în ultimii ani, au arătat că în România învăţământul se confruntă cu probleme serioase, însă aceste semnale de alarmă au fost ignorate.

"Federaţia noastră a semnalat, şi ea, tuturor guvernelor degradarea continuă a educaţiei şi a înaintat propuneri de măsuri concrete care pot duce la redresarea acestui sistem. În cele mai multe cazuri, interesele politice au fost mult mai importante decât învăţământul României! Reamintim opiniei publice şi politicienilor că aceste rezultate slabe de la concursul de titularizare reprezintă, de fapt, evaluarea activităţii politicienilor acestei ţări. Notele evaluează măsura în care politicienii s-au implicat pentru dezvoltarea României!", scrie în comunicat.

Printre "greşelile" menţionate de sindicalişti se numără salariile neatractive din educaţie care au îndepărtat de acest sistem tinerii performanţi şi cu vocaţie pentru profesia de cadru didactic. În acest moment, cadrele didactice au salarii mai mici decât şoferii primăriilor, paznicii instituţiilor publice sau secretarele din administraţia publică, spun ei.

"O realitate îngrijorătoare este aceea în care un profesor tânăr cu un salariu de doar 2.300 de lei pe lună trebuie să trăiască şi să fie şi performant în activitate. Acestea sunt anomalii grave, inexistente în ţările normale. Chiar şi în aceste condiţii de umilire salarială, majorarea salarială care ar fi trebuit să se acorde în anul 2020, a fost "sărită" şi anul acesta şi se pare că nu se află pe lista de priorităţi a actualei guvernări, nici pentru anul 2022, an în care ar trebui să se aplice integral Legea nr. 153/2017", semnalează FSLI.

Sindicaliştii mai subliniază că neglijarea aproape totală de către învăţământul superior a formării iniţiale a cadrelor didactice este una dintre marile probleme ale învăţământului preuniversitar, deoarece şcolile au nevoie de profesori, nu doar de absolvenţi de învăţământ superior.

"Viitorii profesori au nevoie de cu totul altceva decât le furnizează în prezent facultăţile. Planurile cadru ale acestora prezintă mari lacune, iar vina pentru ceea ce se întâmplă o poartă şi Ministerul Educaţiei, care are pârghiile necesare pentru a impune reguli legate de formarea iniţială. În mod real, viitoarele cadre didactice pleacă din cadrul facultăţilor cu lipsuri mari şi îşi dau seama de pregătirea precară în momentul în care ajung în faţa elevilor! Discipline precum: Psihologie şcolară, Pedagogie, Metodica predării disciplinei şi Practică pedagogică, studiate în facultate de cadrele didactice care au acum tâmplele încărunţite, sunt absolut necesare pentru orice viitor profesor, dar din păcate acum sunt istorie! Din nefericire, tinerii profesori nu au nici şansa de a avea mentori, care să-i ajute în activitate, pentru a remedia lacunele "dobândite" în facultate", explică sindicaliştii din Educaţie.

Ei mai afirmă că formarea continuă a cadrelor didactice a fost aproape formală, cele mai multe cursuri de formare fiind făcute pentru acumularea creditelor cerute de lege, în multe situaţii cadrele didactice suportând costurile.

Sindicaliştii amintesc şi de "umilirea cadrelor didactice, în diferite forme, de la critică neconstructivă în spaţiul public, până la nepăsarea afişată de clasa politică faţă de problemele reale şi grave ale acestora", una dintre aceste probleme fiind lipsa protecţiei cadrelor didactice în şcoli, care sunt adeseori victimele agresiunilor săvârşite chiar şi de către elevi sau părinţi.

Totodată, FSLI mai semnalează că birocraţia excesivă a transformat cadrele didactice în scribi, în contextul în care, în loc să fie lăsate să-şi îndeplinească misiunea pe care o au, cadrelor didactice li s-au dat sarcini care nu au nicio tangenţă cu activitatea didactică, iar cei care au avut de suferit au fost, în primul rând elevii, dar şi cadrele didactice însele.

"Cei care ne conduc sunt buni doar la discursuri populiste şi ştiu exact cum să manipuleze opinia publică aruncând vina şi responsabilitatea pentru orice formă de eşec al sistemului de învăţământ, în ograda celor care chiar muncesc- angajaţii acestui sistem! E uşor să arăţi cu degetul de la pupitrul instituţiei pe care o conduci, e uşor să găseşti ţap ispăşitor, mai greu e să îţi asumi, că prin funcţia pe care o ai, fie că eşti ministru, parlamentar sau şef al statului, nu ai făcut nimic sau nu cât trebuie pentru redresarea şcolii româneşti! Este evident că situaţia actuală a învăţământului nu este cea dorită şi acest lucru trebuie să ne pună pe fiecare dintre noi pe gânduri- sindicate, Guvern, cadre didactice, elevi şi părinţi. Trebuie făcut front comun pentru a schimba în bine învăţământul din România, iar mentalitatea faţă de acesta: , trebuie să dispară!", a declarat Simion Hăncescu, preşedinte FSLI. AGERPRE/(AS-autor: Nicoleta Gherasi, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dãdârlat)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.