COD GALBEN: 09-12-2019 ora 17 Intre 17:00 si 23:00 se va semnala local ceaţă care determină scăderea vizibilităţii sub 200 m in Județul Covasna, Județul Harghita;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Obţinerea celui mai slab punctaj la testele PISA din ultimii nouă ani înseamnă un regres pentru România, dar şi o radiografie a sistemului haotic, lipsit de substanţă în care funcţionează şcoala românească, consideră reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI).

Preşedintele Federaţiei, Simion Hăncescu, subliniază, în context, că este nevoie de o reformare a sistemului de educaţie iar primul pas este schimbarea mentalităţii.

"Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ cere Guvernului României şi Parlamentului să formeze un grup de lucru cu specialişti din zona educaţiei, mediul economic, consiliere şcolară, reprezentanţi ai cadrelor didactice, părinţilor şi elevilor care să construiască un plan concret pentru o reformă reală a sistemului de educaţie din România. Obţinerea celui mai slab punctaj la testele PISA din ultimii nouă ani înseamnă un regres pentru ţara noastră, dar şi o radiografie a sistemului haotic, lipsit de substanţă în care funcţionează şcoala românească", se arată într-un comunicat al FSLI remis miercuri AGERPRES.

Potrivit rezultatelor PISA 2018, procentul de analfabetism funcţional în România este de 44%, în medie, în creştere faţă de 2015. Sunt cele mai slabe rezultate obţinute de ţara noastră la citire, matematică şi ştiinţe, precizează sursa citată.

"Considerăm că aceste rezultate sunt un semnal de alarmă pentru noi toţi că sistemul de învăţământ din România se află într-un declin. Numeroasele modificări legislative care nu au fost coerente şi care nu au ţinut cont de necesităţile reale ale sistemului, subfinanţarea educaţiei, menţinerea unor programe excesiv de încărcate, lipsa finanţării cercetării din educaţiei şi a unui sistem care să sprijine şi să dezvolte excelenţa în acest domeniu, lipsa unor politici sociale, care să sprijine copiii din familii defavorizate să nu părăsească şcoala din cauza lipsurilor materiale, discreditarea permanentă a profesorilor, salariile nemotivante, lipsa unor programe de formare continuă care să răspundă provocărilor la zi, dar şi lipsa unei corespondenţe între ce se învaţă în şcoli şi nevoile de pe piaţa muncii sunt doar câteva din numeroasele cauze care au dus la acest dezastru din sistemul de educaţie", se menţionează în comunicat.

Reprezentanţii FLSI arată, în context, că testele PISA pot fi abordate cu succes de elevii care zi de zi sunt învăţaţi şi stimulaţi să gândească şi să fie creativi, aşa cum sunt proiectate programele şcolare în ţările care ocupă primele locuri în clasament. Mai mult, potrivit sindicaliştilor din Educaţie, ţările care au rezultate bune la testele PISA sunt şi acelea în care există un progres economic, pentru că cei care guvernează aceste ţări au înţeles că investiţia în educaţie este cea mai profitabilă.

"Singura şansă a educaţiei, pentru a fi performantă, este aceea de a fi smulsă de sub papucul politic. Pentru a se pune în practică acest deziderat, trebuie lăsate la o parte orgoliile politice, pentru că educaţia este bunul tuturor şi împreună trebuie să acţionăm pentru a o face performantă şi creatoare de progres şi bunăstare", arată FSLI.

Preşedintele Federaţiei, Simion Hăncescu, subliniază că şcoala devine, astfel, un loc pe care elevii îl frecventează din rutină nu un mediu în care aceştia sunt învăţaţi să se dezvolte.

"Rezultatele testelor PISA sunt dureroase. Vă daţi seama ce imagine are şcoala din România? Vă daţi seama că acest sistem de educaţie este sufocat şi noi stăm şi asistăm la un declin? E deja târziu, dar cred că, în măsura în care ne mobilizăm cu toţii forţele şi reuşim să punem pe picioare o reformă reală a sistemului de educaţie, vom reuşi să nu mai avem acest analfabetism funcţional de 44%, un procent extraordinar de mare. Şcoala din România devine un loc al frecventării din rutină, nu un loc unde copiii sunt învăţaţi să se dezvolte, să crească, să deprindă abilităţi astfel încât să funcţioneze în mediul profesional şi personal. Federaţia noastră este pregătită să pună la dispoziţia grupului de lucru toţi specialiştii de care dispune pentru a contribui la realizarea acestei reforme din educaţie. Avem nevoie de această regândire a sistemului, iar primul pas este schimbarea mentalităţii", a declarat Simion Hăncescu.

Rezultatele elevilor români la testele de evaluare PISA din 2018 au înregistrat o scădere faţă de anterioarele evaluări de acest tip, în condiţiile în care, potrivit Simonei Vela, cercetător în cadrul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, la citire/lectură elevii români au obţinut un punctaj de 428, faţă de 434 în 2015, la matematică - 430 faţă de 444, în 2015, şi la ştiinţe - 426 (faţă de 435).

Potrivit AFP, Asia a strălucit încă o dată în clasamentul PISA, publicat marţi: China şi Singapore ocupă primele două locuri în acest studiu de referinţă din domeniul sistemelor de educaţie din lumea întreagă, întocmit la fiecare trei ani de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), informează AFP.

Documentul, care evaluează din anul 2000 competenţele în ştiinţe, matematici şi lectură pentru elevii în vârstă de 15 ani, a devenit o referinţă mondială, fiind monitorizat cu mare atenţie de guvernele lumii.

În clasamentul pe 2018, România a înregistrat scoruri sub media mondială la toate cele trei secţiuni. Astfel, ţara noastră a obţinut la secţiunea "lectură" un scor de 428 (media mondială fiind de 487), la secţiunea "matematică" un scor de 430 (media mondială este 489) şi la secţiunea "ştiinţe" un scor de 426 (media mondială este 489).

Testele au fost realizate în mai 2018 pe 600.000 de tineri din 79 de ţări şi teritorii, un eşantion reprezentativ pentru 32 de milioane de elevi. În România, testele de evaluare PISA 2018 au fost aplicate în 170 de instituţii de învăţământ. Au participat 5081 de elevi din clasele VII-X, fiind validate şi prelucrate 5075 de teste. Cea mai mare pondere au avut-o elevii din clasa a IX-a (77,9%), urmaţi de cei de clasa a X-a (15,1%), clasa a VIII-a (6%) şi de clasa a VII-a (0,9%). AGERPRES/(AS - editor Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.