Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, a prezentat vineri o serie de propuneri pentru reorganizarea sistemului de educaţie, conform cărora elevii din clasele I - III vor beneficia doar de îndrumarea profesorilor din învăţământul primar, urmând ca din clasa a IV-a să aibă şi profesori specializaţi, precum sunt cei pentru limbi străine.

Propunerile au fost avansate în cadrul evenimentului de lansare a viziunii sistemice "Educaţia de uneşte", organizat de Ministerul Educaţiei Naţionale, în aula Bibliotecii Centrale Universitare "Carol I".

Conform schemei propuse, între 3 şi 6 ani, copiii vor beneficia de educaţie timpurie. Între clasele I - III vor avea profesori pentru învăţământ primar, iar între clasele IV - VI vor studia cu acelaşi profesor, dar şi cu alţii specializaţi pentru anumite discipline. La finalul clasei a III-a va avea loc o evaluare cognitivă şi socio-emoţională.

"Nu putem să dăm răspunsurile acum. Sunt încercări ale noastre de a găsi formula cea mai potrivită: copilul intră în educaţia timpurie între 3 - 6 ani, apoi urmează de la clasa I până la clasa a III-a. Vă rog să acceptaţi, aici, clasa I e ceea ce numim azi clasa pregătitoare, pentru că, din păcate, a intrat în mentalul public drept clasa zero, ceea ce mi se pare absolut de neacceptat, pentru că din start reflectă o imagine extrem de negativă. Până la clasa a II-a - actuala clasă a doua - elevii sunt îndrumaţi de profesor pentru învăţământul primar. Urmează o evaluare cognitivă şi socio-emoţională, ca să ştim ce avem de corectat după primii ani de şcoală", a explicat Ecaterina Andronescu.

De asemenea, va avea loc o evaluare a nivelului elementar al competenţelor, la finalul clasei a VI-a, iar între clasele VII - IX elevii vor avea şi un consilier de carieră.

"Urmează clasele IV - VI, a VI-a fiind echivalentul clasei a V-a de acum, în care introducem şi profesori la discipline precum limbile străine. Urmează o nouă evaluare, la nivelul elementar al competenţelor, iar începând cu clasa a VII-a să avem o consiliere pentru carieră mult mai serioasă decât avem acum, în aşa fel încât copiii să poată alege ceea ce li se potriveşte", a detaliat ministrul.

Ecaterina Andronescu a arătat că, ulterior, va urma evaluarea naţională, existând propunerea ca elevii care nu fac faţă să urmeze un an suplimentar.

"Nu înseamnă un an de repetenţie, dar un an în care să nu lăsăm pe nimeni să treacă peste fără să aibă acumulările absolut obligatorii până la acest nivel", a susţinut ea.

Ulterior, vor urma programele de studii liceale şi formare profesională. AGERPRES/(A - autor: Irinela Vişan, editor: Andreea Rotaru, editor online: Anda Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.