COD GALBEN: 20-10-2019 Intre 08:30 si 10:00 se va semnala ceaţă care determină scăderea vizibilităţii, local sub 200 m, izolat sub 50 m in Județul Cluj; COD GALBEN: 20-10-2019 Intre 08:15 si 11:00 se va semnala Ceață care reduce vizibilitatea sub 200 m, izolat sub 50 m. in Județul Suceava; COD GALBEN: 20-10-2019 Intre 08:00 si 12:00 se va semnala Ceață care va reduce vizibilitatea local sub 200 m, izolat sub 50 m. in Județul Bacău, Județul Botoşani, Județul Galaţi, Județul Neamţ, Județul Vrancea, Județul Iaşi, Județul Vaslui; COD GALBEN: 20-10-2019 Intre 06:10 si 09:00 se va semnala ceață ce determină scăderea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Mun. Bucureşti; COD GALBEN: 20-10-2019 Intre 06:00 si 09:00 se va semnala ceață ce determină scăderea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Brăila, Județul Ialomiţa, Județul Călăraşi, Județul Ilfov; COD GALBEN: 20-10-2019 Intre 03:00 si 09:00 se va semnala ceaţă care determină scăderea vizibilităţii, local sub 200 m, izolat sub 50 m. in Județul Harghita;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, afirmă că este de neacceptat ca elevii să fie meditaţi chiar de către profesorul lor de la clasă sau să facă orele de after school cu învăţătoarea lor şi afirmă că ar fi necesare anumite reglementări legislative în acest sens.

În opinia ministrului, meditaţiile reprezintă un fenomen extrem de complex, care ar trebui analizat corespunzător şi luate anumite măsuri.

"În legătură cu meditaţiile, aici fenomenul este mult mai complex şi noi îl privim în mod corespunzător. Sigur, nu putem să învinovăţim profesorii, sau numai profesorii. În egală măsură, sunt foarte mulţi părinţi care fac presiune asupra profesorilor pentru aceste ore de meditaţii în particular. (...) Am discutat de multe ori în minister că nu este etic, şi acest lucru va trebui să îl precizăm foarte clar şi în lege, deşi este exprimat prin ordin de ministru, ca elevii din clasa profesorului să fie meditaţi de acest profesor. Acest lucru mi se pare că este de neacceptat. Aşa cum de neacceptat mi se pare şi faptul că o învăţătoare de la o clasă îşi ia copiii la propriul after school. Şi acest lucru nu ar avea ce căuta, pentru că de asemenea creează suspiciunea, cel puţin, că elevii aceia sunt preferenţial trataţi. Şi acest lucru nu trebuie să existe în şcoală", a spus ministrul Educaţiei, joi, la Cluj, într-o conferinţă de presă.

Ecaterina Andronescu a afirmat că anumite schimbări legislative se impun, deoarece în viaţa de zi cu zi au apărut situaţii care obligă ministerul să ia decizii.

Întrebată dacă i se pare normal ca elevi din ciclul primar să ia meditaţii, ministrul a precizat că părerea ei nu va influenţa atitudinea părinţilor faţă de această practică. De asemenea Ecaterina Andronescu a subliniat că trebuie luate măsuri, deoarece evaluările arată că, pe vreme ce elevii cresc, apar decalaje tot mai mari între copiii care aparţin aceleiaşi generaţii, iar acestea sunt foarte dificil de recuperat în apropierea vârstei de 13-14 ani.

"Dacă răspunsul meu este 'nu mi se pare normal' (n.r. - să ia meditaţii) să nu credeţi că de mâine părinţii vor încerca într-o măsură mai mică să îşi trimită copiii la meditaţii. Cred că încet-încet şi cu întărirea pregătirii şcolare pe care trebuie să o avem în vedere vom diminua şi acest fenomen, pentru că aş putea să îl numesc în felul acesta. (...) Am constatat, din evaluările pe care le avem, (...) că începând chiar de la clasa a II-a apar decalaje între copiii care aparţin aceleiaşi generaţii. Şi aceste decalaje, dacă ar fi să luăm linia orizontală, (...) cresc pe măsură ce ne îndepărtăm de clasa a II-a spre clasa a VIII-a. Şi ajungem să fie la clasa a VIII-a să fie aproape de nerecuperat", a spus Ecaterina Andronescu.

O soluţie pentru remedierea acestei situaţii ar fi, în opinia ministrului, introducerea unor ore remediale pe care să le facă profesorii şi învăţătorii.

"Sigur că nu putem să stăm cu mâinile încrucişate să spunem nu este nimic de făcut. O să rugăm doamnele şi domnii profesori, doamnele învăţătoare, să înceapă chiar din ciclul primar acele ore remediale, ca să putem să micşorăm aceste decalaje, în aşa fel încât să nu ajungem la clasa a VIII-a să constatăm că din 142.000 de elevi, câţi au fost anul trecut, 55.000 nu au luat măcar cinci la matematică", a spus ministrul.

În opinia acesteia, doar aşa se poate scădea din presiunea care se pune în acest moment pe meditaţii.

La Cluj-Napoca se desfăşoară, în perioada 6-8 februarie, Conferinţa naţională "Priorităţile Preşedinţiei României la Consiliul UE în domeniul educaţiei", organizată de Ministerul Educaţiei Naţionale şi de Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj, eveniment la care participă ministrul Ecaterina Andronescu şi şefii inspectoratelor şcolare din ţară.

În cursul vizitei de la Cluj ministrul Ecaterina Andronescu s-a întâlnit cu directorii şcolilor din judeţ, cu rectorii universităţilor şi cu inspectorii şcolari. AGERPRES/(A - autor: Elena Stanciu, editor: Karina Olteanu, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.