COD PORTOCALIU: 07-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12-21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, disconfort termic accentuat, caniculă

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 7 nov /Agerpres/ - România este pe cale să obţină acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua întreg dragajul pe şenalul Dunării, astfel încât să crească de până la cinci ori volumul mărfurilor transportate pe calea apei, ceea ce ar face atractiv portul maritim Constanţa Sud - Agigea, a declarat, marţi, ministrul de resort, Felix Stroe, la audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.

"Dunărea are un şenal (...). Acest şenal este ba la noi, ba la bulgari, ba la mijloc. Problema este că partea bulgară nu este interesată deloc să facă dragajul pe şenalul Dunării, pentru că nu au interesul să facă acest lucru. Ei şi-au dezvoltat foarte bine, foarte mult, consistent sistemul feroviar şi vor să-şi facă atractive porturile lor mari, în special Varna, dar şi Burgas, şi nu sunt interesaţi să facă acest dragaj pe Dunăre, care să facă atractiv canalul Dunăre-Marea Neagră şi să pună în evidenţă portul maritim Constanţa. Premierul a discutat acest subiect la şedinţa comună de guvern România - Bulgaria, care a fost luna trecută în Bulgaria, şi suntem pe cale - verbal ni s-a dat acceptul de către prim ministrul bulgar - suntem pe cale să obţinem acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua noi întreg dragajul Dunării, pentru că este interesul nostru. Va asigura creşterea volumului de mărfuri transportate pe calea apei, estimăm noi, de la 4 la 5 ori, ceea ce ar reprezenta venituri substanţiale pentru canal şi ar face atractiv portul maritim Constanţa Sud - Agigea", a explicat ministrul.

În plus, a subliniat el, porturile Corabia şi Giurgiu în perioadele de secetă aproape că sunt închise, din cauză că, nefiind efectuat dragajul, nu pot intra şi ieşi navele în/din porturile respective.

Felix Stroe a adăugat că, în continuare, are în atenţie efectuarea de investiţii în portul Constanţa, dar şi instituirea unei discipline stricte în ceea ce priveşte plata obligaţiilor de către operatorii portuari.

"În domeniul naval, ne preocupăm în continuare de investiţiile în portul maritim Constanţa, dar şi de instituirea unei discipline stricte în ceea ce priveşte obligaţiile operatorilor portuari, nu numai drepturile acestora. Categoric că vom acţiona pentru stimularea mediului de afaceri. Va fi o constantă a acţiunii ministrului de Transporturi să stimuleze corect, legal, concurenţial mediul de afaceri, dar cred că este foarte corect ca şi aceştia să îşi plătească obligaţiile financiare pe care le au către Portul Constanţa, pentru că sumele de bani de care avem nevoie în 2018 în general în domeniul transporturilor şi în special în cel naval sunt consistente", a subliniat Stroe. AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.