Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 2 nov /Agerpres/ - Piaţa distribuţiei tradiţionale din România, în valoare de aproape trei miliarde de euro, este generată de circa 150 de operatori economici, regiunile Muntenia şi Transilvania fiind acoperite de 21% din companii, respectiv 19%, potrivit datelor furnizate de Asociaţia Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România (ACDBR).

În ultimii trei ani ani, piaţa românească de FMCG (Fast-moving consumer goods; bunuri de consum cu mişcare rapidă - n. r.) a înregistrat o creştere valorică de 3-4%, iar marja medie de profitabilitate a fost de 2,35%.

Asociaţia Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România (ACDBR) şi Academia de Studii Economice din Bucureşti organizează joi o conferinţă referitoare la provocările strategice ale distribuţiei tradiţionale de bunuri în economia naţională.

Temele centrale ale conferinţei vizează statutul economic şi juridic al operatorilor economici care realizează în sistem tradiţional distribuţia bunurilor de larg consum şi necesitatea unui mediu concurenţial loial între diferitele tipuri de comerţ în piaţa naţională.

"Scopul acestei dezbateri este de a furniza Guvernului şi Parlamentului suport profesional în vederea elaborării de acte normative care să reglementeze comerţul din România pe baza următoarelor principii: asigurarea securităţii alimentare şi accesului consumatorilor la o diversitate cât mai mare de produse de calitate, dezvoltarea IMM-urilor pe întreg lanţul economic de la producţie până la comerţ, echitate concurenţială şi bunăstare economică pentru toţi operatorii economici, îmbunătăţirea cadrului legislativ administrativ, comercial şi fiscal referitor la suprafaţa comercială maxim admisă la nivel de unităţi administrativ teritoriale", precizează organizatorii.

De asemenea, crearea unor măsuri de finanţare cu fonduri UE pentru distribuţia de bunuri în România şi limitarea prin act normativ a suprafeţei de vânzare admisibilă în oraşe la maximum 200 de metri pătraţi sunt alte teme de dezbatere.

"În lipsa unor mecanisme de finanţare publică pentru dezvoltarea distribuţiei autohtone de bunuri, efectele asupra economiei naţionale vor fi în lanţ următoarele: lipsa sustenabilităţii multor investiţii în domeniul producţiei de bunuri agroalimentare şi non-agricole, realizate prin PNDR; creşterea gradului de dependenţă a producătorilor autohtoni de comerţul realizat de supermagazine, corelat cu creşterea presiunii asupra preţului de cost al alimentelor şi, implicit, cu efecte nefaste asupra calităţii acestora; diminuarea suprafeţelor de depozitare şi comercializare cu ridicata şi cu amănuntul ale operatorilor economici cu capital românesc; scăderea locurilor de muncă în domeniul serviciilor comerciale şi implicit creşterea presiunii economice, bugetare şi sociale; creşterea galopantă a dependenţei pieţei de consum de produse non-autohtone", susţin reprezentanţii ACDBR.

Asociaţia Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România (ACDBR) are în componenţă 34 de membri, o cifră de afaceri de circa 500 de milioane de euro, aproape 5.500 de angajaţi şi o flotă auto de aproximativ 3.600 de autovehicule. De asemenea, există peste 45.000 de clienţi care asigură 'distribuţia tradiţională' a bunurilor de larg consum pe teritoriul naţional. AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Oana Tilică)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.