COD GALBEN: 07-08-2020 ora 10 Intre 07 și 08 august;Fenomene vizate se va semnala 07 și 08 august in 07 și 08 august;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 2 nov /Agerpres/ - Posibilitatea preluării de către Primăria Municipiului Bucureşti a Metrorex, implementarea biletului unic de transport în zona Bucureşti-Ilfov, modernizarea Centurii Capitalei, situaţia lucrărilor la Pasajul Domneşti, precum şi alte aspecte care vizează îmbunătăţirea condiţiilor de trafic din Capitală, au fost principalele teme de discuţie dintre ministrul Transporturilor, Felix Stroe, şi primarul Bucureştiului, Gabriela Firea, într-o întâlnire ce a avut loc joi la sediul municipalităţii, informează ministerul de resort, într-un comunicat de presă, transmis AGERPRES.

"Ne-am întâlnit astăzi pentru a identifica soluţii rapide şi eficiente pentru rezolvarea unor probleme care trenează de prea mult timp. Autoritatea locală şi autoritatea centrală trebuie să pună bazele unui parteneriat clar, cu rezultate concrete pentru cetăţeni. Autoritatea locală este în întregime responsabilă pentru planificarea serviciului public local şi regional, conform Constituţiei României, dar şi normelor impuse de legislaţia europeană. În acest sens, încă de la preluarea mandatului, am discutat cu toate guvernele, atât pentru trecerea companiei Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei, cât şi despre transferul centurii Bucureşti către PMB. În toate capitalele Uniunii Europene, acestea sunt în administrarea autorităţii locale, care poate astfel să acţioneze eficient şi unitar pentru modernizarea transportului public local şi regional. De altfel, în PMUD - acest document strategic extrem de important pentru dezvoltarea regiunii Bucureşti-Ilfov - se prevede clar ca metroul trebuie să fie gestionat de autoritatea publică locală", a afirmat primarul general, Gabriela Firea.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a asigurat municipalitatea de tot sprijinul pentru proiectele de infrastructură metropolitană. "Împreună suntem o echipă care munceşte în interesul bucureştenilor şi vrem să deblocăm, cât mai rapid, lucrările care au îngreunat traficul în Capitală, în ultimii ani", a spus oficialul.

În ceea ce priveşte tichetul unic de transport, Stroe a menţionat "acordăm tot sprijinul Bucureştiului, vrem să rezolvăm toate problemele care ţin de ministerul pe care îl conduc, pentru ca atât noi cât şi dumneavoastră lucrăm în sprijinul cetăţenilor. Am solicitat conducerii Metrorex să urgenteze procedurile pentru ca foarte rapid să avem şi în Bucureşti un tichet unic de transport, la fel ca în toate capitalele Uniunii Europene".

De asemenea, în legătură cu stadiul Centurii Capitalei, edilul Gabriela Firea a subliniat faptul că, în cazul în care nu se poate face transferul acestui obiectiv la Municipiul Bucureşti, este nevoie de urgentarea lucrărilor de modernizare a acesteia.

"Finalizarea lucrărilor la centura ocolitoare a Capitalei reprezintă una dintre cele mai importante măsuri prevăzute de PMUD. În ultimii 27 de ani, preocuparea faţă de centura Capitalei a fost minimală, ceea ce reprezintă un factor agravant al congestiei traficului rutier din Bucureşti. Dacă nu se face transferul centurii la Municipiul Bucureşti, vă rugăm să luaţi măsurile necesare care se impun pentru urgentarea lucrărilor de modernizare a acesteia, lucrări care includ atât extinderea la 4 benzi a tronsonului DN2-A2, dar şi pasaje peste centură, unde sunt cele mai mari congestii de trafic. Un exemplu concludent îl constituie pasajul de la Domneşti, unde trebuie urgentate demersurile pentru începerea construcţiei", a menţiona Firea.

Totodată, în cadrul întâlnirii, s-a mai discutat despre înfiinţarea unor noduri intermodale (autogara, capăt linii de tramvai, autobuz, metrou, park&ride) la intrările din oraş şi despre mutarea autogărilor din zonele centrale.

În urma discuţiilor s-a convenit, de asemenea, transferarea mai multor terenuri din administrarea Ministerului Transporturilor (ocupate de linii feroviare scoase din funcţiune, gări şi cantoane, situate in intravilanul Municipiului Bucureşti) în administrarea PMB, pentru a fi transformate în străzi, parcuri sau centre comunitare (ex. Strada Liniei, sos. Progresu etc.).AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Nicoleta Gherasi)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.