Bucureștiul și Praga, pe primul loc în topul orașelor din ECE care au atras noi retaileri în ultimul an

 •  Economie
413 afişări

Capitala României a atras peste 20 de noi retaileri din întreaga lume în principalele centre comerciale din oraș și ocupă, alături de Praga, prima poziție în topul regional privind atragerea de noi investiții de profil, se arată într-o analiză de specialitate remisă joi AGERPRES.

2be081c4-1ec4-4035-a392-14cf3dde737d

Nu mai puțin de 80 de noi branduri consacrate au intrat pe piețele din Europa Centrala și de Est într-o perioadă în care numărul proiectelor și al dezvoltatorilor de spații comerciale se afla pe un trend ascendent.

Cu 22 de noi branduri care au deschis magazine la nivel local, Bucureștiul ia fața unor mari capitale precum Berlin și Madrid și se află în topul european al orașelor cu cele mai multe nume noi atrase la nivel local. Londra (65), Paris (36) și Moscova (33) sunt capitalele europene care au atras cei mai mulți retaileri în cursul anului 2016.

Cei 80 de noi retaileri nou intrați în regiune au deschis, doar în cursul anului trecut, conform analizei CBRE, peste 85 de noi spații comerciale, dintre care aproximativ jumătate sunt lanțuri de magazine din Italia, Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie.

Specialiștii apreciază că nivelul consumului și cheltuielile cu retailul din țările dezvoltate ale ECE au crescut cu 6,6% în 2016, însă păstrează în continuare un nivel redus față de statele din Vestul Europei. Centrele comerciale moderne, retail park-urile sau spațiile comerciale stradale s-au dezvoltat într-un ritm accelerat în regiune, ceea ce a condus la o creștere puternică a interesului retailerilor pentru extindere, lucru care creează premisele intrării unor noi nume în ECE.

Potrivit datelor prezentate la CEE Retail Days, 34% din totalul noilor intrați pe piață reprezintă branduri de lux și destinate segmentului de business, iar 13% a fost reprezentat de cafenele și restaurante.

Generația Millennials cheltuie aproximativ 50% din venituri pe relaxare, în special pentru ieșirile cu prietenii, achiziții de produse și servicii, cinematograf, concerte sau activități variate, tendință care se observă și în cazul Generației Z, a persoanelor născute între 1995 și 2010, spun specialiștii de la CBRE. Spre deosebire de Millennials, cei din Generatia Z își doresc să petreacă mai mult timp liber fiind mai productivi sau creativi și nu doar pentru ieșirile cu prietenii. Tot aceștia sunt și cei pentru care granițele dintre online și offline nu mai există și un magazin fizic și o oferta online nu vor mai oferi diferențe notabile. Aici intervine avantajul conceptului omni-channel, care va elimina barierele comerciale dintre tradițional și online.

AGERPRES/(AS — autor: Carmen Marinescu, editor: Oana Tilică, editor online: Simona Aruștei)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe