Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 1 nov /Agerpres/ - Telekom România Mobile Communications a fost amendată cu 200.000 de lei de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) pentru nerealizarea sau întârzierea în procesul de portare a 6.173 de numere de telefon, a anunţat arbitrul telecom, într-un comunicat de presă transmis miercuri AGERPRES.

"Ca urmare a unor plângeri venite atât din partea unor clienţi ai Telekom Mobile, cât şi din partea altor furnizori de telefonie, care sesizau împiedicarea sau întârzierea procesului de portare a unui număr semnificativ de numere, ANCOM a demarat un control. S-a constatat astfel că, în perioada 1 mai - 21 iulie 2017, Telekom Mobile nu a răspuns prin mesajul standard în cazul a 7.213 cereri de portare, fapt ce a determinat ca, până la data de 21 august 2017, să nu se realizeze portarea pentru 1.232 de numere individuale unice, respectiv să se întârzie portarea pentru alte 4.941 de numere individuale unice. Pentru că a încălcat astfel prevederi ale legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, Telekom România Mobile Communications a fost amendată cu suma de 200.000 de lei, pe care va trebui să o achite către bugetul de stat", notează ANCOM.

Potrivit sursei citate, portarea oferă posibilitatea utilizatorilor de a îşi păstra numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul de telefonie.

"Procesul de portare se iniţiază prin depunerea de către utilizator a unei cereri în acest sens la noul furnizor (furnizorul acceptor). Vechiul furnizor (furnizorul donor) are obligaţia ca, la primirea unei cereri de portare, să răspundă, prin transmiterea unui mesaj standard către baza de date prin care se administrează portabilitatea numerelor (baza de date centralizată). Acest mesaj confirmă că se poate realiza portarea sau, din contră, că există un motiv justificat pentru care aceasta nu poate continua (de exemplu, cererea de portare nu a fost făcută de titularul de drept al numărului). În absenţa transmiterii de către furnizorul donor a acestui răspuns, procesul de portare este, în cele din urmă, anulat de baza de date centralizată", menţionează arbitrul telecom.

Conform datelor ANCOM, pe parcursul acestui an au fost primite 364 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare către diverse reţele fixe sau mobile, iar principalele probleme sesizate au vizat disfuncţionalităţi apărute în cadrul procesului de portare, ceea ce a condus la prelungirea termenelor sau chiar la anularea proceselor de portare. O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat informatii suplimentare privind stadiul procesului de portare.

În România, de la lansarea portabilităţii, au fost portate peste 4,2 milioane de numere de telefon, dintre care peste 3,5 milioane de numere de telefonie mobilă şi aproape 700.000 de telefonie fixă.

ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon sau pentru a anula procesul de portare, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.