Asocierea Baicons Impex SRL - Acciona Ingenieria SA a început studiile geotehnice în zona Podului Grădiștea

 •  Economie
5785 afişări

Asocierea Baicons Impex SRL - Acciona Ingenieria SA a demarat lucrările pentru realizarea studiilor geotehnice în zona Podului Grădiștea, a anunțat, vineri, Compania Națională de Căi Ferate "CFR" SA, într-un comunicat.

0befb46d-186d-46e0-b2c4-f8f9a4b8897c

Studiul de fezabilitate va prezenta varianta optimă de traseu și planificarea activităților proiectului tehnic printr-o soluție de execuție pe două loturi, respectiv: Lotul I — Redeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Grădiștea, iar Lotul II — Modernizarea liniei CF București Nord — Giurgiu Nord, până la frontieră.

"Asocierea Baicons Impex SRL — Acciona Ingenieria SA a demarat lucrările pentru prelevarea probelor de pământ la adâncimi de 10 — 30 de metri și măsurătorile pentru determinarea caracteristicilor geotehnice ale terenului de fundare din zona Podului de la Grădiștea. Aceste investigații au drept scop asigurarea unui grad ridicat de încredere asupra viabilității traseului, a soluțiilor tehnice și a structurilor definite în cadrul studiului de fezabilitate", se arată în comunicat.

Potrivit CFR, în prima etapă se va elabora documentația tehnico-economică necesară lansării procedurii de proiectare și execuție a lucrărilor pentru redeschiderea circulației pe podul de cale ferată peste râul Argeș (lotul I), iar în cea de-a doua etapă vor fi stabilite soluțiile tehnice pentru modernizarea liniei București Nord — Giurgiu Nord — Frontieră (lotul II).

Obiectivele generale ale proiectului vizează: redeschiderea circulației pe podul de la Grădiștea, modernizarea liniei CF București Nord — Jilava — Giurgiu Nord — Frontieră, îmbunătățirea confortului și a siguranței feroviare, reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație, creșterea traficului de marfă de tranzit, respectiv asigurarea legăturilor/conexiunilor feroviare aferente segmentelor Jilava — București Progresu și Giurgiu Nord — Giurgiu Oraș.

Compania de Căi Ferate România (CFR) și Asocierea Baicons Impex SRL — Acciona Ingenieria au semnat contractul privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei București Nord — Jilava — Giurgiu Nord — Frontieră, inclusiv podul de la Grădiștea, valoarea acestuia fiind de 7,95 de milioane de lei, iar durata de implementare de 18 luni.

Studiul de fezabilitate va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile, respectiv prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).

AGERPRES/(AS — autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Ada Vîlceanu)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe