COD PORTOCALIU: 24-02-2018 ora 13 Intre 26 februarie, ora 03 – 01 martie, ora 10 se va semnala temperaturi foarte scăzute, atât noaptea, cât și ziua

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 11 oct /Agerpres/ - Piaţa de desfacere pentru băutura tradiţională japoneză sake se află, momentan, în stadiu incipient în România şi doar câteva site-uri online comercializează acest tip de produs, afirmă reprezentanţi ai Organizaţiei Japoneze pentru Comerţ Exterior (JETRO), entitate care a organizat miercuri, la Bucureşti, un eveniment dedicat acestei băuturi.

"La nivelul României, momentan, distribuţia de sake este destul de timidă. Tocmai din acest motiv am şi organizat astăzi acest eveniment de promovare a acestei băuturi tradiţionale. De altfel, şi anul trecut am mai organizat un eveniment similar în care s-au putut degusta diferite tipuri de sake, iar producătorii din Japonia au putut să-şi promoveze produsele. Pentru România, vorbim mai mult de vânzări online, la nivelul câtorva site-uri de profil, dar şi cele realizate de restaurantele cu specific japonez din ţară", au declarat, pentru AGERPRES, oficiali ai JETRO Bucharest.

La rândul său, ambasadorul Japoniei la Bucureşti, Kisaburo Ishii, a precizat că băutura tradiţională niponă a devenit extrem de populară în bucătăria europeană, un exemplu inedit fiind Franţa, dar se aşteaptă ca şi România să adopte această licoare.

"Acum, în Europa, inclusiv în România, sake-ul a început să devină din ce în ce mai popular. Surprinzător, băutura noastră tradiţională a fost adoptată destul de bine în bucătăria franceză, de exemplu. Sper că şi România va deveni un pol important de adopţie pentru sake. Am venit în Bucureşti în urmă cu doi ani şi la vremea respectivă existau şase restaurante cu specific japonez, în timp ce la ora actuală sunt peste 30 de astfel de locuri, ceea ce reprezintă un salt spectaculos", a afirmat oficialul nipon.

JETRO - Japan External Trade Organization este o organizaţie guvernamentală japoneză înfiinţată în anul 1958, care are ca obiect de activitate promovarea comerţului şi investiţiilor reciproce dintre Japonia şi restul lumii.

Încă din anul 1971, biroul JETRO Bucureşti contribuie cu succes la dezvoltarea relaţiilor economice dintre România şi Japonia, afirmă organizatorii evenimentului de la Bucureşti.

Japonia este unul dintre principalii parteneri economici asiatici ai României şi a sprijinit masiv, cu asistenţă financiară şi tehnică, procesul de reforme din România. Astfel, au fost acordate împrumuturi pentru reabilitarea unor porţiuni de drumuri naţionale şi căi ferate, modernizarea unei centrale termoelectrice, a unei porţiuni a Portului Constanţa, fiind în curs de operaţionalizare proiectul comun de realizare a liniei de metrou care leagă Capitala de aeroportul Otopeni, conform site-ului Ministerului Afacerilor Extern (MAE).

Principale investiţii nipone în România au fost realizate în industria auto (componente/piese de schimb şi componente electrice, anvelope), rulmenţi, produse electronice, aparate de fotografiat etc.

La nivelul primelor patru luni din 2017, valoarea schimburilor comerciale dintre România şi Japonia s-a ridicat la 199,93 milioane de dolari, din care 72,90 milioane de dolari au fost reprezentate de exporturi, iar 127,03 milioane de dolari de importuri, arată datele oficiale publicate de MAE. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică)
Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.