Transportatorii organizează proteste de amploare în București și în țară, începând din 3 noiembrie

 •  Economie
541 afişări

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) va organiza, începând din 3 noiembrie, ample manifestații de protest, atât în Capitală cât și la nivel național, nemulțumirile acestora fiind legate de accizele la carburanți, lipsa infrastructurii de transport și a unor măsuri legislative care "să salveze" sectorul.

2447bb2a-970a-4e81-8345-74ccb23d6729

"Menținerea accizei aplicate carburanților la nivelul actual, lipsa infrastructurii de transport și a măsurilor legislative care să salveze unul dintre cele mai importante sectoare economice autohtone, au determinat Federația Operatorilor Români de Transport să organizeze ample manifestații de protest, atât în Capitală cât și la nivel național. Pe data de 3 Noiembrie, conform solicitării depuse la Primăria Capitalei, membrii FORT se organizează pentru a manifesta în Piața Victoriei și pe centura Capitalei, după modelul aplicat în 2016, atunci când s-a reușit plafonarea tarifelor practicate de asiguratorii RCA", anunță transportatorii printr-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.

De asemenea, în paralel, asociațiile și filialele membre FORT vor organiza coloane de autovehicule de transport marfă ce se vor deplasa purtând în loc vizibil mesajul "Nu distrugeți complet economia ! — Protest național", iar transportatorii de pasageri vor opri activitatea în anumite intervale orare.

Potrivit reprezentanților FORT, prin aceste proteste încearcă să determine Guvernul: să renunțe la creșterea accizelor la carburanți și să returneze către transportul comercial minim 5 eurocenți/litru din acciza; să introducă o simplificare de returnare a cotei părți de acciză, după introducerea datelor autovehiculelor eligibile în sistem; returnarea să se facă pe baza facturii și a desfășurătorului de alimentări, iar returnarea să nu fie condiționată de artificii birocratice inutile, menite să descurajeze solicitarea de returnare; să renunțe în totalitate la introducerea Split TVA, deoarece "din experiența guvernelor care au introdus astfel de moduri de colectare a TVA se poate concluziona că acest mod de colectare nu aduce mai multe venituri la bugetul de stat și îngreunează artificial activitatea sectorului privat care operează legal; să rezolve problemele de reglementare în domeniul transporturilor de mărfuri și pasageri și să își asume cu termene clare dezvoltarea infrastructurii rutiere la standarde europene.

AGERPRES/(AS-autor: Nicoleta Gherasi, editor: Daniel Badea, editor online: Anda Badea)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe