Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 23 sep /Agerpres/ - Asociaţia Română pentru Smart City şi Mobilitate (ARSCM) a lansat, sâmbătă, Caravana Smart City, care timp de un an va avea 12 opriri în tot atâtea regiuni din ţară, într-o încercare de promovare şi educare asupra conceptelor de oraş şi comunitate inteligentă.

"Caravana Smart City este cel mai important program de promovare şi educare a decidenţilor de Smart City din România. Ne referim la autorităţile publice centrale şi locale, pentru că ei sunt cei care implementează, dar beneficiarul final este cetăţeanul, locuitorul comunităţii la care noi facem referire. Prin urmare, Smart City, în ansamblu, trebuie să fie construit în jurul cetăţeanului, în mijlocul comunităţii. Trebuie să uşurăm, să facilităm viaţa noastră, viaţa fiecăruia dintre noi, mai ales în interacţiunea cu oraşul. Tehnologiile trebuie puse în slujba noastră, tehnologiile trebuie să ne ajute, administraţiile trebuie să devină un pic mai mobile şi să înţelegem că noi, ca factori sociali, ne-am schimbat. Oraşele se schimbă, devin factori vii, transmit date, primesc date, interpretează date, comunică cu noi, primim date în urma cărora luăm decizii, fie de trafic, fie de plată a unor taxe, deci lucrurile se schimbă, iar autorităţile trebuie să înţeleagă. Acesta este şi principalul deziderat al Caravanei Smart City. Timp de 12 luni ne propunem să avem 12 opriri în 12 regiuni unde vrem să colectăm decidenţii din peste 50 de mari oraşe alături de reprezentanţii guvernamentali şi instituţiile cele mai reprezentative la nivel naţional, încercăm să promovăm şi să educăm asupra acestor concepte privind oraşele şi comunităţile inteligente", a declarat preşedintele ARSCM, Eduard Dumitraşcu.

Acesta a precizat că proiectul se derulează sub înaltul patronaj al Ministerului Energiei, pentru că partea de energie reprezintă o componentă foarte importantă atât la nivelul ţării noastre, cât şi la nivelul conceptului, la nivelul bazei de oraş inteligent.

"Trebuie să înţelegem şi trebuie să dezvoltăm oraşele şi comunităţile noastre pe principii de sustenabilitate, pe principiile durabile, trebuie să protejăm mediul. Prin urmare, ne propunem ca, pe parcursul a 12 luni, să promovăm aceste concepte, să promovăm, alături de partenerii noştri, soluţii pe care le vedem deja implementate", a spus el.

Eduard Dumitraşcu a dat ca exemplu oraşul Alba Iulia, în prezent cel mai avansat proiect de Smart City din România.

"Alba Iulia este cel mai bun proiect de Smart City pe care îl avem în prezent, pentru că implică Sf. Treime, cum îmi place mie să spun: autoritatea centrală, reprezentată prin Ministerul Comunicaţiilor, autoritatea locală, prin Primăria Alba Iulia, şi conglomeratul de companii şi de instituţii care au venit cu soluţii, cu know-how, cu tehnologii pe care le-au implementat acolo. Noi încercăm să creăm un model replicabil a proiectului de Smart City de la Alba Iulia, încercăm să-l ducem în celelalte comunităţi din ţară, iar pe parcursul celor 12 luni, cât va dura călătoria noastră, sperăm să reuşim să promovăm acest model şi aceste concepte în cele mai multe comunităţi", a explicat preşedintele ARSCM.

Potrivit acestuia, prima etapă a Caravanei Smart City începe la Bucureşti, unde sunt prezenţi city manager-ii, o comunitate tânără, care s-a creat în urmă cu şase ani, etapa a doua urmând să aibă loc luna viitoare, la Braşov.

"Începem în Bucureşti, unde ne conectăm la comunitatea city managerilor. Aceştia, în România, reprezintă o comunitate tânără, are doar şase ani. Încercăm să îi promovăm, să conştientizăm autorităţile locale despre importanţa acestei comunităţi. Prima etapă, cea de astăzi din Bucureşti, a adus comunitatea city managerilor din România în faţa autorităţilor centrale şi a partenerilor noştri pentru a avea o deschidere pentru soluţiile cele mai moderne. Următoarea etapă va avea loc în judeţul Braşov, în data de 5 octombrie, unde ne vom întâlni cu reprezentanţi ai administraţiilor locale din judeţele Braşov, Harghita, Covasna, Mureş şi Sibiu", a arătat acesta.

Urmează Iaşi, pe 15 noiembrie, şi Piatra Neamţ, pe 16 noiembrie, unde vor avea loc întâlniri cu reprezentanţii administraţiilor din judeţele Iaşi, Bacău, Suceava, Botoşani, Piatra Neamţ şi Vaslui.

"Închidem anul pe data de 7 decembrie, la Alba Iulia, care are o însemnătate dublă pentru noi: o dată că la anul celebrăm Centenarul Marii Uniri şi pe de altă parte pentru că reprezintă cel mai dezvoltat proiect al unui oraş inteligent din România. Acolo vorbim deja de un cumul de peste 50 de servicii implementate, vorbim de un cumul de peste 50 de mari companii şi ONG-uri care au adus soluţii izvorâte direct din rândul cetăţenilor, de la societatea civilă. Sunt tot felul de platforme conectate, date care circulă liber în oraş la care oamenii au acces. S-a îmbunătăţit foarte mult transportul public, întrucât primăria nu mai scoate tot parcul auto, aşa cum făcea înainte. Acum ştie în timp real câţi călători are, unde îi are, ştie cum să optimizeze această mobilitate a transportului public, ştie cum să optimizeze partea de eficienţă energetică... De ce trebuie într-un oraş să ţinem luminile aprinse toată noaptea dacă nu se întâmplă nimic? Putem să punem senzori. Avem senzori de mişcare pentru aproape orice şi nu putem pune nişte senzori pentru lumină? Gândiţi-vă la nivelul unui oraş, pe parcursul unui an ce înseamnă această optimizare şi eficienţă doar a iluminatului public! Ştim cu toţii - dacă dăm la o parte capitolul de investiţii din bugetul oricărei primării - una dintre cele mai mari cheltuieli este cu iluminatul public, a adăugat Dumitraşcu.

În anul 2018, Caravana Smart City va ajunge la Craiova, Constanţa, Timişoara, Oradea şi Cluj şi revine la Bucureşti, unde se vor reuni toţi reprezentanţii din Bucureşti şi judeţul Ilfov.

"Judeţul Ilfov, pentru că noi credem că în câţiva ani - nu foarte mulţi - vom vorbi de o zonă metropolitană, care deja începe să apară în strategiile Primăriei Generale. Că ne place, că nu ne place, aceasta este tendinţa", a concluzionat Eduard Dumitraşcu.

Caravana Smart City România este un program complet de prezentare şi vânzare a produselor Smart City direct către beneficiarii acestor servicii - administraţia centrală şi locală. Comunitatea vizată este formată din cetăţeni, companii şi instituţii publice implicate activ în dezvoltarea oraşelor şi preocupate de oferirea continuă a celor mai bune servicii şi soluţii pentru locuitorii centrelor urbane. AGERPRES/(AS - editor: Oana Tilică)
Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.