COD PORTOCALIU: 07-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12-21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, disconfort termic accentuat, caniculă

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 17 aug /Agerpres/ - Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut în România, în trimestrul al doilea din 2017, cu peste 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar cele mai importante evoluţii au fost înregistrate de sectoarele telecom, cu un salt de 33%, electrocasnice mici (+20%) şi foto (+24%), arată rezultatele studiul GfK Temax, dat publicităţii joi.

Conform documentului, singura scădere majoră a venit din sectorul de dispozitive de printare, de aproape 23%.

Pe de altă parte, piaţa de televizoare a înregistrat o creştere uşoară, datorată în principal majorărilor pe segmentele de peste 40 de inci, în timp ce segmentul Smart TV a crescut, alături de cel al TV-urilor cu rezoluţie de tip Ultra HD. 'Ca urmare, se observă o creştere a preţului mediu', notează realizatorii studiului.

Totodată, sistemele audio au consemnat o creştere importantă, în special datorită creşterii segmentului de dispozitive Connected. Nu la fel se poate spune despre sistemele de tip Home Theatre, care au înregistrat o scădere.

De asemenea, boxele se află pe un trend ascendent, remarcându-se prin evoluţii pozitive în special segmentul de Soundbar.

Potrivit GfK, în cazul electrocasnicelor mari, în T2 din 2017, piaţa a încetinit ritmul de creştere, categoriile emergente (electrocasnicele incorporabile) fiind singurele care au înregistrat creşteri de două cifre. În acelaşi timp, o serie de categorii de electrocasnice mari, precum frigiderele şi congelatoarele, au încheiat perioada analizată pe un trend negativ.

Pe segmentul electrocasnicelor mici, datele contorizate în sondaj relevă evoluţii pozitive atât pentru categoriile de produse predominante, cât şi pe cele de nişă. Astfel, cea mai mare categorie de produse, aspiratoarele, a înregistrat o creştere de două cifre. La polul opus, pe trend descendent se află categoria storcătoarelor de fructe şi legume, alături de storcătoarele prin centrifugare şi preţul mediu mai mic pentru storcătoarele prin presare.

În cazul aparatelor foto, creşteri au fost înregistrate la categoria camerelor digitale, această tendinţă fiind generată, în special, de segmentul celor fără zoom, al căror preţ mediu a crescut.

Studiul GfK relevă, totodată, că în categoria IT, perifericele au înregistrat cele mai mari rate de creştere, urmate de monitoare. În cadrul monitoarelor, produsele specifice de Gaming au depăşit creşterea generală a categoriei. Evoluţii vizibile s-au observat şi pentru dispozitivele cu o diagonală de peste 25 inci.

Categoria IT a consemnat, însă, şi o uşoară scădere în ceea ce priveşte vânzările de laptopuri, ca urmare a creşterii preferinţelor consumatorilor pentru dispozitive cu specificaţii superioare. În schimb, în T2 din acest an, cererea pentru dispozitivele cu o diagonală de 13 inci a crescut, iar piaţa de desktop-uri a consemnat o scădere minoră.

Datele citate arată, de asemenea, că piaţa produselor telecom a înregistrat, în T2 din 2017, o revenire. În acest context, există o creştere de două cifre pentru smartphone-urile cu diagonale medii şi mari, inclusiv pentru phablets, dar şi pe segmentul de wearables, susţinute de ceasurile şi brăţările inteligente.

În ceea ce priveşte dispozitivele de printare, cele echipate cu sistemul de cerneală CISS au înregistrat o creştere de două cifre, multifuncţionalele fiind motorul de creştere pentru dispozitivele cu CISS. În plus, imprimantele multifuncţionale echipate cu cartuş de tip Multicolor au avut o tendinţă pozitivă, în T2 2017.

În schimb, dispozitivele cu tehnologie laser au continuat să înregistreze scăderi de două cifre, în timp ce dispozitivele cu cerneală au avut o uşoară creştere. Atât dispozitivele cu preţ scăzut, cât şi cele cu preţ ridicat au înregistrat scăderi, în general, se precizează în studiul GfK.

Nu în ultimul rând, pe piaţa electronicelor, sistemele video de redare/înregistrare au continuat să scadă şi în trimestrul analizat, alături de sistemele de navigaţie care au avut şi acestea scăderi, comparativ cu T2 din 2016.AGERPRES/(AS - editor: Daniel Badea)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.