Angela Merkel îi critică pe directorii companiilor auto germane din cauza scandalului emisiilor

 •  Economie
1422 afişări

Cancelarul Angela Merkel și-a început sâmbătă campania electorală pentru alegerile generale din 24 septembrie cu un atac la adresa directorilor companiilor auto germane, făcând presiuni asupra lor pentru a asigura locurile de muncă și a recâștiga încrederea pierdută în urma scandalului emisiilor (Dieselgate), transmite Reuters.

372296f5-42d7-46be-b9a1-1d62a38010f1

Începând din luna septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient pentru a diminua poluarea mașinilor, dar și pentru legăturile strânse cu producătorii auto. Acest subiect a devenit o temă importantă înaintea alegerilor parlamentare de luna viitoare, iar Executivul de la Berlin vrea să arate că ia măsuri pe măsură ce organizațiile de mediu încep să obțină câștig de cauză în justiție pentru a forța marile orașe să interzică circulația vehiculelor diesel. În același timp, miniștrii nu vor să prejudicieze o industrie care este cel mai mare exportator al Germaniei și de asemenea asigură 800.000 de locuri de muncă.

"O mare parte a industriei auto a risipit într-un mod incredibil încredere. Această încrederea numai industria auto o poate restabili. Și vând spun "industrie", mă refer la directorii companiilor auto germane", a declarat Angela Merkel.

Săptămâna trecută, Volkswagen, Daimler și BMW au acceptat să actualizeze în Germania sistemele software la peste cinci milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării, într-o încercare de a salva tehnologia diesel și de a trece peste scandalul emisiilor (Dieselgate), care nu s-a atenuat în ultimele luni.

Acordul vine după ce, în 2 august, mai mulți miniștri și directori ai unor companii auto germane s-au întâlnit pentru a găsi metode prin care să se reducă poluarea în orașe, să fie eliminate interdicțiile care vizează autovehiculele diesel și să reabiliteze reputația industriei auto germane.

Dar mulți politicieni sunt îngrijorați că producătorii auto nu au investit suficient în noile tehnologii și în infrastructură.

Premierul landul Baden-Wurttemberg, Winfried Kretschmann, a apărat tehnologia diesel spunând că este o soluție interimară necesară în drumul spre vehiculele electrice.

Diesel este o tehnologie curată care ajută la reducerea emisiilor de dioxid de carbon, responsabile pentru încălzirea globală, a declarat premierul landul Baden-Wurttemberg — sediul companiilor auto Porsche și Daimler precum și a producătorului de componente auto Robert Bosch.

Angela Merkel a respins propunerea făcută de principalului ei rival, candidatul social-democraților la funcția de cancelar, Martin Schulz, privind introducerea unei cote pentru vehiculele electrice în Uniunea Europeană.

"Nu cred că o cotă pentru vehiculele electrice — pentru această tehnologie — a fost bine gândită. Ea ar putea avea efecte negative în Europa o perioadă îndelungată. Ce am putea face dacă cota nu este acceptată?", s-a întrebat retoric cancelarul Germaniei.

În schimb, Merkel a cerut o strategie extinsă pentru a ajuta industria auto să facă tranziția spre producerea vehiculelor electrice.

"Trebuie să introducem rapid inovații. Acolo unde companiile nu pot gestiona singure situația, Guvernul trebuie să fie alături de ele și să aibă grijă să nu schimbe direcția", a explicat oficialul german, avertizând împotriva "demonizării" motoarelor diesel.

"Avem nevoie de mașini cu motoare diesel și pe benzină, dar de asemenea trebuie să facem mai rapidă tranziția spre noile tehnologii", a declarat cancelarul Germaniei.

Uniunea Europeană nu intenționează să aplice cote pentru mașinile electrice în sectorul auto, care încearcă să se redreseze în urma scandalului în care a fost implicat producătorul Volkswagen, legat de motoarele diesel, a anunțat luni un purtător de cuvânt al blocului comunitar.

"Vorbind la modul general, Comisia Europeană caută modalități de a promova folosirea energiei și a transporturilor cu emisii scăzute de carbon, dar niciuna din ele nu include cote pentru mașinile electrice. Nu facem discriminări între diferitele tehnologii", le-a declarat jurnaliștilor oficialul UE.

Comisia Europeană a reacționat la un raport apărut în publicația germană Handelsblatt, care citează surse din UE, conform căruia executivul comunitar vrea să accelereze retragerea motoarelor pe combustie, stabilind din 2025 o cotă pentru mașinile cu emisii scăzute, cum ar fi vehiculele electrice.

Marea Britanie și Franța intenționează să interzică vânzărilor de autoturisme pe benzină și motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, în timp ce Tesla, cel mai mare producător auto în termeni de capitalizare bursieră, a livrat primilor 30 de clienți — toți angajați ai Tesla — cel mai nou model, sedanul Model 3, destinat să devină un automobil electric accesibil publicului larg.

AGERPRES/(AS — editor: Mihaela Dicu, editor online: Ada Vîlceanu)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe