COD GALBEN: 07-08-2020 ora 10 Intre 07 și 08 august;Fenomene vizate se va semnala 07 și 08 august in 07 și 08 august;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 31 iul /Agerpres/ - Un număr de 141 de companii s-au înscris în cadrul Programului de internaţionalizare a firmelor demarat luni dimineaţă de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat (MMCCA), media fiind de o înscriere la fiecare aproape trei minute, a anunţat, luni, într-o conferinţă de presă, ministrul de resort, Ilan Laufer.

"Astăzi la ora 10:00, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat a lansat un alt program pe care foarte multe companii din România îl aşteaptă. Programul de internaţionalizare are un buget de 71 de milioane de lei între anii 2017 şi 2020. Anul acesta, alocarea este de 5 milioane lei. Este un program care se adresează produselor româneşti şi firmelor româneşti care vor să participe la târguri internaţionale de profil, care vor să organizeze cursuri etc. Există un grant maxim de 50.000 de ei pentru specialităţile pentru care vor să aplice, cu un aport propriu de 10%. La ora 12:10, aveam deja 141 de înscrişi, media de o înscriere la fiecare două minute şi 49 de secunde, ceea ce reflectă un interes major", a spus Laufer.

Potrivit ministrului, în acest an, ţinta ministerului este pentru finanţarea între 100 şi 150 de companii, în cadrul Programului de internaţionalizare, în funcţie de grantul pe care îl vor solicita. Înscrierile în program se vor finaliza vineri, 4 august, la ora 20:00 şi se aplică principiul "Primul venit, primul servit".

Datele oficiale arată că suma maximă pe care o poate accesa o firmă este 50.000 de lei. De asemenea, există o contribuţie proprie de 10% a celor care aplică, deci grantul este nerambursabil în proporţie de 90%.

Bugetul maxim eligibil este de 30.000 de lei pentru participări individuale la târguri şi expoziţii internaţionale, 15.000 de lei maxim pentru participări individuale la misiuni economice în străinătate, 10.000 de lei pentru crearea identităţii vizuale a companiei, marcă, siglă, 10.000 de lei pentru site şi aplicaţii pe mobil, 10.000 de lei pentru cursuri pentru angajaţii lor, 10.000 de lei pentru analiză de piaţă şi studii şi 10.000 pentru alte activităţi.

Programul are un buget total de 71 de milioane de lei pentru perioada 2017-2020. Pentru acest an, bugetul este de 5 milioane de lei, sumă care va creşte la 20 de milioane în 2018, la 22 de milioane în 2019 şi la 24 de milioane în 2020.

"În total, cu bugetul de 71 de milioane de lei, estimăm peste 1.600 de firme care să beneficieze de program, dar depinde de valoarea grantului. Anul acesta, la un buget de 5 milioane de lei, discutăm undeva la 150-200 de companii. Nu este puţin. Bugetul este mare, dacă ne uităm pe o perioadă de patru ani. E foarte important să lansăm programul anul acesta şi să vedem care sunt nevoile, cum putem să perfecţionăm pentru anul viitor. Este important atunci când lansezi un program să nu vii cu un buget foarte, foarte mare la început, mai ales când este vorba de un program sensibil din punctul meu de vedere, adică trebuie să înţelegem cum putem fi mai eficienţi. Iar în acest sens bugetul pentru anul viitor va fi de patru ori mai mare", a arătat, recent, ministrul Ilan Laufer.

După lansarea înscrierilor, va urma o perioadă de maximum cinci zile lucrătoare pentru înscriere, după care o perioadă de 15 zile pentru evaluare, aşa că firmele pot începe să facă cheltuieli eligibile cel mai târziu în luna septembrie.AGERPRES/(A, AS - autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.