COD GALBEN: 21-01-2018 ora 11 Intre 22 ianuarie, ora 05 - 22 ianuarie, ora 22 se va semnala intensificări susținute ale vântului, ninsori viscolite

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 17 iul /Agerpres/ - Tariful de referinţă, o instituţie cu noi roluri şi responsabilităţi - BAAR, conceptul clientului cu risc ridicat şi decontarea directă sunt printre cele mai importante repere ale legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, care a intrat în vigoare la 12 iulie, relevă un comunicat al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

ASF a organizat luni cea de-a doua sesiune a dezbaterilor publice pentru definitivarea Proiectului de Normă privind asigurările auto din România, pentru aplicarea noului cadru al pieţei asigurărilor dat de Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto.

"Noua lege, intrată în vigoare în data de 12 iulie 2017, aduce o serie de soluţii pentru reaşezarea pieţei asigurărilor pe coordonate viabile, în vederea eliminării dezechilibrelor manifestate în trecut, care au fost de altfel şi sancţionate de Legea Concurenţei. Legea 132/2017 introduce o serie de abordări moderne, fiind structurată în jurul nevoilor consumatorului. Printre cele mai importante repere pe care acest act normativ le stabileşte se numără tariful de referinţă, o instituţie cu noi roluri şi responsabilităţi - BAAR, conceptul clientului cu risc ridicat şi decontarea directă", se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, importanţa stabilirii unor noi reguli de funcţionare a pieţei RCA este dată de caracterul obligatoriu al asigurării de răspundere civilă auto, care induce o responsabilitate strictă şi nenegociabilă în relaţia cu consumatorul pentru toţi cei care au un rol determinant în acest sistem - asigurători, brokeri sau service-uri auto.

ASF precizează că în sprijinul acestei abordări, Norma privind asigurările auto din România detaliază mecanismele necesare pentru ca principiile prevăzute de legea RCA să îşi poată dovedi utilitatea.

"În această formă, proiectul reflectă rezultatul unui efort comun al tuturor părţilor interesate din piaţa asigurărilor RCA - asociaţii de protecţia consumatorilor, societăţi de asigurare, transportatori, brokeri şi service-uri auto, precum şi alte asociaţii alături de care ASF, pe parcursul celor două sesiuni de dezbateri publice, a urmărit cu precădere clarificarea unor aspecte cum ar fi: reglementarea elementelor contractului RCA, inclusiv reînnoirea acestuia; formatul poliţei de asigurare; reglementarea condiţiilor şi criteriilor de autorizare şi practicare a asigurării RCA pe teritoriul României; criteriile de risc şi instrumentele utilizate în calculul tarifului de primă; asigurările RCA aplicabile asiguraţilor cu risc ridicat; modalitatea de avizare şi înregistrare a personalului care efectuează constatarea daunelor; reglementarea modalităţii de constatare, evaluare, stabilire şi plată a despăgubirilor; modalitatea de decontare directă; reglementarea criteriilor de aplicare a sistemului bonus-malus; facilităţi şi penalităţi aplicabile asiguraţilor", se arată în document.

Proiectul de Normă privind asigurările auto din România va fi înaintat Consiliului ASF, înainte de publicarea în Monitorul Oficial al României.AGERPRES/(AS - editor: Mariana Nica)
Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.