CNAB: Valorile traficului aerian pe Henri Coandă, în creștere cu 20%; număr dublu de ghișee de frontieră și de linii de control de securitate

 •  Economie
1097 afişări

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a dublat numărul de ghișee de frontieră și de linii de control de securitate pentru a procesa în deplină siguranță toți pasagerii care trec prin terminalele Aeroportului Henri Coandă, însă avertizează că timpii medii de așteptare în aceste puncte au urcat până la 35 minute, în contextul creșterii spectaculoase a numărului de zboruri programate în orele de vârf pe fluxul de plecări.

03cc3c5b-30c5-41b2-81df-92bc4aaceb3a

Potrivit unui comunicat al CNAB remis luni AGERPRES, valorile traficului aerian pe Aeroportul Henri Coandă au crescut cu peste 20% față de cele din aceeași perioadă a anului trecut și cu aproape 50% față de 2015.

"Alinierea la noile reglementări internaționale, obligatorii, pe linia controlului de securitate și a celui de frontieră a condus la creșterea importantă a timpilor de procesare. Pentru menținerea unui grad de confort adecvat, CNAB a suplimentat — până la dublare — numărul de ghișee de frontieră și de linii de control de securitate și a cooperat continuu cu instituțiile statului, în special Poliția de Frontieră și Brigada Antitero, care și-au suplimentat, la rândul lor, efectivele care acționează pe aeroport. Totuși, în contextul creșterii spectaculoase a numărului de zboruri programate în orele de vârf — curse de linie sau charter — au rezultat aglomerări ale fluxurilor de pasageri, timpii medii de așteptare la controalele de securitate și de frontieră urcând până la 35 minute, pe fluxul de plecări fiind procesați până la 3.000 pasageri pe oră", se arată în comunicat.

În aceste condiții, CNAB revine cu recomandarea ca pasagerii care au curse programate în orele de vârf, în special cele care au ora de decolare între 5:00 și 8:00, dar și cele de după-amiaza, să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de zbor.

"O recomandare similară a fost în mod repetat adresată și companiilor aeriene și agenților de handling care le deservesc, în sensul de a deschide un număr suficient de ghișee de check-in și de a asigura personal propriu corespunzător numărului de curse pe care și le-au programat la orele de vârf", se mai spune în comunicat.

CNAB va continua implementarea unor măsuri de decongestionare a traficului de la orele de vârf, măsuri care riscă să se dovedească ineficiente în cazul în care alte și alte curse vor fi programate la aceste ore.

La mijlocul lunii mai, CNAB anunța că aeroporturile Capitalei — Henri Coandă și Aurel Vlaicu — au fost incluse de Airports Council International-Europe în top 5 european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creștere a traficului aerian în primul trimestru din 2017.

"La categoria aeroporturilor cu 5 — 10 milioane de pasageri pe an, Aeroportul Henri Coandă, care a avut o creștere de 21,4% a traficului aerian, a ocupat al cincilea loc, după Reykjavík-Keflavik (Islanda), Kiev, Larnaca (Cipru) și Malta. Aeroportul Băneasa a ocupat primul loc, dar la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, fiind urmat de Nis (Serbia), Oradea, Mykonos (Grecia), Zadar (Croația)", a spus CNAB.

CNAB a înregistrat, în primele trei luni ale anului 2017, pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 2,6 milioane pasageri și 28.249 mișcări de aeronave (aterizări și decolări).

"Evoluția numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale Companiei Naționale Aeroporturi București devansează semnificativ tendința generală înregistrată la nivel european, de 6,9%. Pe aeroporturile Capitalei s-a înregistrat, de asemenea, și o creștere a numărului de mișcări de aeronave, depășind și la acest capitol trendul european, de 3%. Astfel, în primele opt luni ale anului 2016, numărul mișcărilor de aeronave pe aeroporturile din București a crescut cu 8,6% față de aceeași perioadă a anului trecut", arată CNAB.

Compania Națională Aeroporturi București a fost înființată prin fuziunea dintre Compania Națională "Aeroportul Internațional Henri Coandă — București" SA și Societatea Națională "Aeroportul Internațional București Băneasa — Aurel Vlaicu" SA.

CNAB și-a început activitatea în data de 5 februarie 2010. Capitalul social înregistrat este de 143.772.150 lei. Structura acționariatului companiei este: 80% acțiuni deținute de statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, și 20% acțiuni deținute de Fondul Proprietatea.

AGERPRES/(AS — editor: Mariana Nica)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres