Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 16 iun /Agerpres/ - Deficitul României în comerţul cu produse agroalimentare a crescut de 1,7 ori în primul trimestru din acest an, comparativ cu perioada similară din 2016, până la 460,37 milioane de euro, potrivit datelor furnizate la solicitarea AGERPRES de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).

În primele trei luni din 2016, deficitul înregistrat în comerţul cu produsele agroalimentare a fost de 263,54 milioane de euro.

România a exportat 2,94 milioane de tone de produse agroalimentare în primul trimestru din acest an, în valoare de 1,257 miliarde de euro, în creştere faţă de perioada similară din 2016 atât din punct de vedere cantitativ cât şi valoric, când exporturile în ţările intra şi extracomunitare au totalizat 2,613 milioane tone, iar încasările au depăşit de 1,219 miliarde de euro.

Pe de altă parte, importurile de produse agroalimentare s-au cifrat la 2,049 milioane de tone în primele trei luni ale anului 2017, o cantitate pentru care s-au cheltuit mai mult de peste 1,717 miliarde de euro, în timp ce în perioada similară din 2016, au fost importate 1,631 milioane de tone de alimente, valorând 1,482 miliarde de euro.

Potrivit statisticii MADR, în topul alimentelor exportate care au adus cele mai multe încasări în primele trei luni din acest an au fost cerealele, cu 468,8 milioane de euro pentru 2,2 milioane de tone, fiind urmate de produsele din tutun, cu 163,66 milioane de euro (12.028 tone) şi seminţele şi fructele de plante oleaginoase, cu 156,081 milioane euro (263.591 tone).

Exportul de cereale a vizat cu precădere grâul şi porumbul, cantităţile care au plecat peste hotare fiind de 1,44 milioane tone, respectiv de 655.931 tone, iar încasările au depăşit 254,5 milioane de euro la grâu şi 195,5 milioane de euro la porumb.

În schimb, la importuri, România a fost campioană la fructe, legume şi carne în primele trei luni ale anului, sumele cheltuite depăşind 425,9 milioane de euro pentru aceste trei categorii de produse. În primul trimestru s-au importat 224.808 tone de fructe, în valoare de 154,65 milioane de euro, 203.326 tone de legume (141,27 milioane de euro) şi 81.909 tone de carne proaspătă sau refrigerată, în valoare de 129,98 milioane de euro. Carnea de porc a ocupat primul loc pe acest segment cu 40.435 tone, respectiv aproape jumătate din cantitatea totală de carne importată în primul trimestru, pentru care s-au cheltuit 74,71 milioane de euro.

De asemenea, în primele trei luni ale anului au mai fost aduse de pe pieţele externe 107.886 tone de lapte, în valoare de 120,26 milioane de euro, cereale (498.820 tone), în valoare de 118 milioane euro şi preparate diverse (36.318 tone), totalizând 103,2 milioane de euro.

Uniunea Europeană rămâne principalul partener al României în comerţul cu produse agroalimentare, Germania ocupând primul loc atât la importuri, iar Italia la exporturile de alimente în primul trimestru. Astfel, cu Italia s-au realizat schimburi intra-comunitare cu 139.747 tone de produse agroalimentare, în valoare de 154.942 euro, iar din Germania au fost aduse 130.951 tone de alimente, pentru care s-au cheltuit 250.146 euro.

Potrivit statisticii MADR, Bulgaria, Germania, Egipt şi Olanda sunt următoarele pieţe de export pentru România, iar Ungaria, Polonia, Olanda şi Italia se află în clasamentul ţărilor de unde provin produse agroalimentare pe piaţa autohtonă.

România a înregistrat, anul trecut, un deficit de 557,4 milioane de euro în comerţul cu produse agroalimentare, de peste şase ori mai mare decât cel din 2015, când a totalizat 89,2 milioane de euro, importurile atingând însă un maxim istoric de 6,51 de miliarde de euro. AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Andreea Marinescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.