Daea: Oaia este o statuie vie; uitați-vă cât de frumos este acest animal pe pășunile verzi ale țării românești

 •  Economie
3119 afişări

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Petre Daea, susține că Miorița poate fi folosită drept brand de țară pentru că "oaia este o statuie vie".

b32478aa-5130-4f3d-acc9-137932e6caae

"Oaia este o statuie vie. Aceasta este doar o definiție. Argumentele se găsesc în străfundul analizei pentru fiecare și pentru orice loc. Uitați-vă dumneavoastră astăzi în orice parte a țării cât de frumos este acest animal pe pășunile verzi ale țării românești. Frunza o are toată lumea, dar oile ca în România nu. Lângă oaie găsești o frunză, lângă frunză nu poți să găsești o oaie", a declarat Petre Daea la Antena 3 întrebat de ce oaia ar trebui să fie simbol național.

Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a declarat, marți, că a propus folosirea unor simboluri naționale, precum Miorița, în materiale de promovare turistică însă nu intenționează schimbarea brandului de țară.

"Am venit cu o idee, să ne folosim de simboluri naționale cum este Miorița, să ne folosim de legendele României pe care le avem din trecut, în așa fel încât să facem o altfel de promovare față de modul în care s-a făcut în ultimii 27 de ani sau poate că nu s-a făcut în ultimii 27 de ani. Să schimbăm puțin strategia și eu am lansat o idee principială, că de aceea este comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînțeles că cineva de acolo a luat în bășcălie și a trebuit să înceapă să fie de rea-credință și să analizeze altfel această discuție", a explicat Dobre, la Palatul Parlamentului, întrebat dacă intenționează să schimbe brandul de țară.

El a precizat că brandul de țară nu se poate schimba până în 2020, deoarece ar însemna să se înapoieze Comisiei Europene suma de 850.000 euro.

"Este vreo rușine că discutăm despre simbolurile României, despre Miorița? Este vreo rușine că ne folosim de legendele României? În primul rând, trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulți turiști sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetățeni români, care vin de două ori pe an și cheltuiesc bani în activitatea aceasta turistică din România. Mulți dintre ei și-au și dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo rușine că le reamintim românilor de legende și de simbolurile naționale? Nu este vorba de schimbarea brandului de țară, nu se poate schimba brandul de țară că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 euro, ceea ce nu se poate și nu cred că vreun conducător al unei instituții publice își asumă așa ceva", a spus Dobre.

Ministrul Turismului a precizat că discuția referitoare la Miorița a avut loc în contextul în care trebuie realizate șase broșuri pentru promovarea turistică a României.

"Este vorba de o discuție principială pentru că noi, în momentul de față, avem de realizat niște broșuri, șase la număr, o să înceapă o achiziție publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online", a menționat Dobre.

AGERPRES/(AS — editor: Mariana Nica, editor: Andreea Marinescu, editor online: Gabriela Badea)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres