Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 3 mai /Agerpres/ - Birourile externe ale Ministerului Turismului vor fi desfiinţate, iar modul de reprezentare turistică pe plan internaţional a României va fi regândit, a anunţat ministerul de resort, într-un comunicat de presă, transmis miercuri AGERPRES.

Ministerul susţine că motivul acestei decizii este că birourile de promovare externă ale instituţiei au funcţionat pe bugete create artificial, 'după bunul plac al reprezentanţilor din cadrul acestor birouri de promovare, fără a exista un control minimal asupra justeţei sumelor avansate drept cheltuieli', iar suma nejustificată a depăşit 500.000 de euro, de-a lungul anilor.

'Ministerul Turismului a elaborat un proiect de act normativ pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 24/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului, care prevede, pe lângă modificări de organigramă, desfiinţarea reprezentanţelor externe ale acestei instituţii. Măsura este luată în contextul în care Ministerul Turismului îşi asumă responsabilitatea eficientizării activităţii la nivelul întregii instituţii, şi îşi propune ca promovarea României ca destinaţie turistică în lume să fie făcută după reguli clare, coerente, conform normelor legale privind reprezentarea ţării în plan extern. Necesitatea desfiinţării birourilor externe ale Ministerului Turismului şi regândirii modului de reprezentare turistică pe plan internaţional a României este dată atât de analizele interne făcute de la preluarea mandatului de către ministrul Mircea-Titus Dobre, cât şi de datele relevate de raportul Curţii de Conturi privind activitatea fostului ANT în 2015. Instituţia de control a constatat o serie de nereguli grave în privinţa modului de funcţionare a birourilor de promovare externă şi a cheltuirii banilor publici, care confirmă rezultatul analizei interne făcută de conducerea Ministerului Turismului', notează sursa citată.

Potrivit ministerului de resort, 'contrar tuturor normelor în vigoare aplicabile misiunilor externe, la nivelul reprezentanţelor externe ale Ministerului Turismului nu a existat un plafon maxim al cheltuielilor pentru chirie, ci a fost doar o condiţie referitoare la suprafaţa admisă, care, conform raportului Curţii de Conturi, nici aceasta nu a fost respectată de unii angajaţi ai acestor birouri'.

'S-au constatat, de asemenea, discrepanţe majore la chiriile pentru birouri şi locuinţele angajaţilor între reprezentanţe din ţări comparabile ca nivel de trai, acestea variind între 1.347 euro şi 5.357 euro/lună. Astfel, s-a ajuns la situaţia ca peste 70% din totalul bugetului alocat birourilor externe să reprezinte cheltuieli cu chiriile. Unele reprezentanţe nu au prezentat, la solicitarea conducerii instituţiei, contractele de închiriere a spaţiilor sau anexele la acestea pentru prelungirea duratei lor. De asemenea, părţi importante ale cheltuielilor făcute de reprezentanţele externe ale Ministerului Turismului nu au fost înregistrate în contabilitatea instituţiei, făcându-se deconturi fără documente justificative în spate. Pe parcursul anilor, suma nejustificată a ajuns la peste 500.000 euro', se arată în comunicatul Ministerului Turismului.

În urma deciziei de desfiinţare a actualelor birouri de promovare a României în străinătate, angajaţii acestora vor fi rechemaţi de la posturi, în următoarele 90 de zile, şi vor avea statutul de angajaţi ai Ministerului Turismului, având posibilitatea de a participa la concursul organizat pe parcursul acestui an.

'În această perioadă, Ministerul Turismului, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Muncii, vor elabora un statut al angajaţilor din reprezentanţele de promovare turistică externe şi un regulament de concurs, în baza căruia să fie ocupate aceste posturi. Viitorii angajaţi externi vor avea mandate de 4 ani, evitându-se astfel situaţia de angajaţi pe perioadă nedeterminată ai acestor birouri (SUA - 23 ani, Austria - 17 ani, Rusia - 16 ani, Germania - 12 ani, Franţa şi Italia- 10 ani, Polonia - 8 ani, Anglia - 5 ani), fără un control real al activităţii lor şi fără o imagine clară a eficienţei la post', menţionează ministerul.

Ministerul Turismului subliniază că îşi doreşte ca promovarea României pe pieţele externe să fie făcută corect, coerent şi eficient. Astfel, reprezentanţii din cadrul birourilor de promovare turistică a României vor beneficia de autonomie administrativă, dar activitatea lor fi coordonată de şefii misiunilor diplomatice din ţările în care se va considera necesară prezenţa instituţională a Ministerului Turismului.

Totodată, ministerul de resort va decide relocarea unor birouri de promovare turistică în ţări care pot fi furnizoare de turişti pentru România (de exemplu, ţările scandinave şi Benelux), dar numărul total al reprezentanţelor externe va rămâne de 14. De asemenea, pentru optimizarea cheltuielilor, Ministerul Turismului va analiza cu Ministerul Afacerilor Externe oportunitatea găzduirii unor birouri de promovare turistică externă la sediile misiunilor diplomatice. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu)
Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.