COD GALBEN: 22-01-2022 ora 11 Intre 23 ianuarie, ora 10 – 24 ianuarie, ora 10 se va semnala ninsori temporar viscolite COD PORTOCALIU: 23-01-2022 Intre 07:40 si 11:00 se va semnala intensificări puternice ale vântului cu rafale care vor depăși 120...140 km/h, zăpadă spulberată, vizibilitate redusă in Județul Caraş-Severin, Județul Hunedoara;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 26 apr /Agerpres/ - Protecţia cu amănuntul a consumatorilor de servicii financiare este un domeniu din sfera de activitate a băncilor care şchioapătă, dar legea nu îi stabileşte Băncii Naţionale atribuţii legate de protecţia clienţilor băncilor, a declarat, miercuri, Adrian Vasilescu, consultant de Strategie la BNR, la cea de-a XXV-a ediţie a Simpozionului anual de istorie şi civilizaţie bancară "Cristian Popişteanu".

"Este cert că deciziile BNR produc efecte benefice. Dobânzile la credite, bunăoară, au tot scăzut şi continuă să scadă, iar dinamica creditării e mai bună decât a celorlalte ţări din regiune, cu excepţia poate a Poloniei, şi e mai bună decât media zonei europene. Protecţia cu ridicata dă rezultate. Există însă în sfera de activitate a băncilor un domeniu care şchioapătă, protecţia cu amănuntul a consumatorilor de servicii financiare. Şi, iată, tot mai mulţi ochi au început să îndrepte priviri critice către Banca Naţională. O imagine deformată, departe de a fi singura, îşi face loc în opinia publică la îndemnul unor deformatori de opinii care s-au înmulţit în spaţiul public, aceea că BNR ar avea ca principală misiune să îi protejeze pe clienţii băncilor, persoană cu persoană, caz cu caz", a spus Adrian Vasilescu.

Acesta a precizat că legea nu îi conferă Băncii Naţionale atribuţii legate de protecţia clienţilor băncilor, ci chiar îi interzice să se încarce cu atribuţii de acest fel, pentru că ar aluneca pe panta incompatibilităţii.

"Cui îi revine răspunderea protecţiei cu amănuntul, caz cu caz, cont cu cont, împrejurare cu împrejurare? Legea face trimitere la ANPC. Dar Legea nu prevede că marea răspundere revine băncilor. O spune propriul lor interes şi o cer noile realităţi, în special cele intervenite în criză, cu recesiune, cu turbulenţe, cu tăieri şi reduceri de salarii, cu inflaţie până prin 2012, cu deprecieri de credite şi o masă critică de debitori cu mari dificultăţi în returnarea creditelor. O cere apariţia unor voci active în spaţiul public, printre care avocaţi şi parlamentari, ce au strârnit consumatorii de servicii financiare împotriva băncilor şi au pus sistemul bancar în faţa unor riscuri severe prin promovarea unor legi care sfidau clauzele contractuale", a explicat Vasilescu.

Potrivit acestuia, intervenţia Curţii Constituţionale în cazul legilor cu implicaţii în sectorul bancar a fost benefică.

"Este bine, cred eu, că a intervenit Curtea Constituţională şi a pus aceste legi în limitele legalităţii. Băncile însele au pus umărul la agravarea acestei stări de fapt, fie prin aroganţă, fie prin răceala manifestată faţă de debitori ajunşi în dificultăţi de plată. Acum vedem un alt curs al lucrurilor, spre bine, dar mai e mult de lucrat. Este nevoie de un efort susţinut, unind în acelaşi sistem educaţia financiară şi protecţia consumatorilor de servicii financiare", a afirmat Adrian Vasilescu. AGERPRES/(AS - autor: George Bănciulea, editor: Oana Tilică)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.