COD PORTOCALIU: 07-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12-21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, disconfort termic accentuat, caniculă

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 25 apr /Agerpres/ - Furnizorii de energie trebuie să-şi schimbe atitudinea faţă de clienţii lor, în condiţiile în care, în prezent, companiile energetice nu au o politică adecvată de orientare spre consumator, a declarat, marţi, Mihai Meiu, director în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), la conferinţa PRIA Energy.

"Se vorbeşte de strategii energetice, de securitate energetică, dar ce doreşte consumatorul? Consumatorul doreşte să aibă în primul rând un serviciu de furnizare de energie, fără întreruperi sau cu întreruperi foarte puţine, la un preţ rezonabil şi acum, în ultima parte, şi cât mai nepoluantă. Consumatorul doreşte să nu aibă clauze abuzive, iar drepturile şi obligaţiile să fie prevăzute în mod clar pentru ambele părţi", a precizat el.

Oficialul ANPC a arătat că, în ultima vreme, companiile se declară ca fiind "consumer friendly", însă, în realitate, nu sunt preocupate de consumatori.

"Ceea ce observăm noi în ultima vreme este această necesitate ca operatorii economici în general şi în cazul de faţă furnizorii de energie să aibă o atitudine de politică foarte favorabilă consumatorului. Ce înseamnă asta? Consumatorii să aibă şi un loc unde să poată discuta cu operatorii, să obţină informaţii, să poată să depună o reclamaţie, să i se răspundă la reclamaţie şi să nu vorbească doar cu un robot", a adăugat Meiu.

El a susţinut că are exemple clare de companii care au demonstrat că nu sunt preocupate de gradul de satisfacţie a consumatorilor.

"Noi am avut anul trecut o discuţie cu o companie de furnizare şi ceea ce am constatat este că parcă atitudinea asta aşa numită "consumer friendly policy" se vedea mai puţin. Compania recunoştea că o parte din reţea are un grad ridicat de uzură, că modernizarea în scurt timp este imposibilă şi cel puţin în perioada următoare nu vor putea fi evitate scăderea tensiunii energiei electrice, întreruperea alimentării, imposibilitatea efectuării de investiţii pentru dezvoltarea sistemului. Deci recunoştea în mod deschis aceste probleme. În schimb, solicita sprijinul nostru pentru ce credeţi, pentru dreptul furnizorului de a acţiona în judecată debitorii, pentru dreptul companiilor de a transmite consumatorilor notificări de plată şi pentru dreptul companiilor de punere în întârziere în vederea recuperării creanţelor chiar şi în afara termenului de prescripţie", a arătat Meiu.

Potrivit acestuia, au existat cazuri când reprezentanţii Autorităţii de Reglementare în Energiei s-au opus propunerilor ANPC în favoarea consumatorilor.

"Au fost discuţii la care am fost invitaţi de colegii care se ocupă cu reglementarea, noi nu avem atribuţii pe această zonă iar din păcate nu putem interveni foarte mult, doar în aspecte privind clauze abuzive în contracte, practici comerciale incorecte, dar mai mult nu putem. Am susţinut de exemplu ca pentru furnizorul de ultimă instanţă să existe obligaţia tuturor pentru serviciul universal. Se pare că autoritatea de reglementare în domeniu nu prea a îmbrăţişat această idee, deşi noi am susţinut acest lucru puternic, am spus că orice consumator, în clipa când va face o alegere s-ar putea să fie atras de un preţ mai favorabil al unui furnizor dar care nu îndeplineşte însă aceste condiţii şi atunci el nu-şi dă seama de pericolul la care se expune", a susţinut Meiu.

El a mai spus că furnizorii de energie trebuie să-şi schimbe atitudinea faţă de consumatori.

"Aceşti operatori economici vor trebui să-şi schimbe atitudinea faţă de consumator, vor trebui să încerce această abordare pro-consumatoristă, pentru că, în final, este important ca acest consumator să fie de partea lui şi să fie mulţumit, iar furnizorul să poată să câştige alţi consumatori", a subliniat directorul ANPC. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Cernat, editor: Andreea Marinescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.