Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Berlin, 8 mar - Trimisul special al AGERPRES, Daniel Badea, transmite: Ministerul Turismului a lansat, miercuri, în marja Târgului Internaţional de Turism de la Berlin (Internationale Tourismus Börse - ITB) aplicaţia 'Explore RO', creată special atât pentru turiştii străini, cât şi pentru românii care vor să descopere sau să redescopere România, aceasta fiind disponibilă în prezent în limba engleză.

'Astăzi se face un pas important în ceea ce priveşte viitorul promovării României în exterior, dar şi în interior. Românii trebuie să descopere România, dar şi să o redescopere. Aplicaţia pe care astăzi o promovăm şi o lansăm la târgul de la Berlin este un prim pas spre o promovare coerentă pe care o lansăm ca o linie principală în ceea ce priveşte viitorul turistic al României. Aplicaţia nu a costat nimic, este un parteneriat cu Eventya, o companie cu vechime în domeniu în ceea ce priveşte realizarea de aplicaţii pentru turismul românesc. Este un câştig bilateral, în sensul în care compania a venit şi şi-a oferit serviciile statului român pentru realizarea acestei aplicaţii. Asta arată că vorbim despre o companie românească în adevăratul sens al cuvântului. Câştigul din partea statului este că nu s-a folosit absolut niciun leu pentru realizarea acesteia. Urmează ca, în urma discuţiilor pe care o să le avem cu conducerea companiei, să semnăm un contract de mentenanţă. Discutăm de pasul doi care înseamnă o upgradare zilnică a acestei aplicaţii şi se va ajunge până la momentul în care inclusiv unităţi de cazare, chiar şi agenţii de turism care sunt licenţiate de către Ministerul Turismului, se vor afla în interiorul aplicaţiei, iar aceste pagini personale ale acestor unităţi de cazare sau agenţii de turism vor fi administrate de către aceştia şi pot introduce toate datele pe care le consideră necesare pentru a-şi promova activităţile sau serviciile turistice pe care le oferă', a explicat ministrul Turismului, Mircea Dobre.

Acesta a precizat faptul că, începând de săptămâna viitoare, Ministerul Turismului va face o promovare a noii aplicaţii, în sensul că va transmite către toate unităţile de cazare şi agenţiile de turism o notificare prin care se va face cunoscut faptul că s-a lansat 'Explore RO'.

'Dorim să vină alături de noi şi să se înscrie în această aplicaţie. Vor completa un formular în baza căruia ei vor fi urcaţi în interiorul aplicaţiei. Mai departe, vom vedea care sunt paşii următori. Vom promova această aplicaţie prin birourile externe ale României. Îi vom informa pe toţi angajaţii din Ministerul Turismului care lucrează în exteriorul României şi de acolo vom merge către o promovare destul de intensă', a punctat Dobre.

La rândul său, Ionuţ Munteanu, co-fondator şi CEO al Eventya, compania - dezvoltatoare a aplicaţiei 'Explorează RO' a menţionat, pentru AGERPRES, că momentan ghidul turistic online este disponibil în limba engleză şi poate fi descărcat gratuit din Appstore şi Google Play.

'În momentul de faţă, aplicaţia este un ghid în limba engleză care cuprinde mai toate atracţiile şi destinaţiile turistice din România. Este o aplicaţie care, la ora actuală, promovează România explicând într-o manieră concisă şi structurată cele mai frumoase locuri, atracţii şi evenimente pe care un turist, un călător sau un om de afaceri le-ar putea face în România. Aplicaţia este disponibilă în Appstore şi Google Play, deci atât pentru dispozitivele Android, cât şi iOS şi, bineînţeles, este gratuită. Proiectul a început în decembrie, anul trecut, pe când exista ANT-ul (Autoritatea Naţională pentru Turism, n.r.) şi a însemnat crearea conţinutului, pentru că platforma şi această aplicaţie 'Explore Romania' nu se bazează pe un produs gata făcut. Noi, practic, l-am personalizat, l-am adaptat la brandul şi imaginea Explore Romania, iar munca în sine pe care am făcut-o în colaborare cu Ministerul Turismului a fost de introducere de conţinut, structurare şi organizare', a declarat, pentru AGERPRES, Ionuţ Munteanu, co-fondator şi CEO al Eventya, dezvoltatorul aplicaţiei.

Acesta a adăugat că, pentru perioada următoare, se are în vedere traducerea ghidului online şi în alte limbi de circulaţie internaţională, iar pentru acest aspect se va ţine cont de fluxul de turişti care vin, cu preponderenţă, dintr-o anumită ţară.

'Aplicaţia este un acord de colaborare, un parteneriat între compania noastră şi Ministerul Turismului, cu titlu gratuit. Noi, în mod normal, o vindem sub formă de licenţă de utilizare. Probabil că tot noi ne vom ocupa şi de mentenanţa aplicaţiei, dar deocamdată nu există un contract în acest sens. În continuare, facem acest lucru pro bono, pentru că trebuie să asigurăm acest serviciu la o calitate înaltă. Momentan, ghidul este în limba engleză şi din câte ştiu ministerul a demarat câteva proceduri pentru traducerea aplicaţiei şi în alte limbi de circulaţie internaţională şi cred că este vorba despre franceză, germană, italiană, spaniolă etc. Cumva se va ţine cont şi de fluxul şi volumul de turişti care vin dintr-o anumită ţară. Aplicaţia are diferite perspective, adică prezintă destinaţiile turistice din punct de vedere al intereselor unui turist sau călător: turismul balneoclimateric, turismul ecumenic sau turismul de tip city break, festivalurile mari din România - de la George Enescu până la Untold sau Festivalul de la Sibiu. Aplicaţia acoperă o paletă largă de interese pentru persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 60 de ani', a spus Munteanu.

Conform ministerului de resort, prin intermediul noii aplicaţii, utilizatorii pot descoperi România şi resursele ei, precum: natură, tradiţii, cultură, istorie, educaţie, arte. Aplicaţia reprezintă un ghid turistic al României, în variantă electronică, al cărei conţinut este semnat de Ministerul Turismului, fiind disponibilă gratuit pentru platformele iOS şi Android.

'Explore RO' este furnizată în mod gratuit de către compania sibiană Eventya, cu care a fost încheiat, în luna decembrie 2016, un acord de parteneriat.

În ceea ce priveşte infrastructura tehnică a ghidului turistic mobil al României, acesta a fost construit pe o platformă care rulează pe un sistem cloud, ce permite interconectarea cu alte site-uri web şi aplicaţii turistice, prin utilizarea de APIs specifici, fiind posibilă transmiterea şi generarea automată de conţinut.

Dezvoltatorii aplicaţiei 'Explore RO' au la activ, în portofoliul, produse precum 'Bucharest City App' - care a contorizat până în prezent 70.000 de utilizatori, 'Sibiu City App' (30.000 de utilizatori), dar şi aplicaţii similare implementate în Scoţia şi Olanda.

La evenimentul de lansare a noii aplicaţii a fost prezent şi ambasadorul României în Germania, Emil Hurezeanu.

Ministerul Turismului promovează România la cel mai mare târg de turism din lume, Internationale Tourismus Börse (ITB), organizat de miercuri până duminică în Berlin, Germania.

Pe toată perioada târgului vor avea loc demonstraţii de încondeiat ouă, olărit - ceramică de Cucuteni, realizare şi design de port popular românesc şi bijuterii tradiţionale. Înalţi oficiali ai ţărilor prezente la târg, tour-operatori, jurnalişti români şi străini sunt invitaţi să ne cunoască muzica, dansurile populare, gastronomia tradiţională la 'Seara Românească', un eveniment care îi are ca amfitrioni pe Emil Hurezeanu, ambasadorul României în Germania, respectiv Mircea Titus Dobre, ministrul Turismului.

În cadrul evenimentului vor performa Ansamblul 'Dor Românesc' din Bistriţa - Năsăud, judeţ partener al ediţiei din acest an al ministerului la ITB Berlin, şi Jezebel, interpretă de muzica tradiţională românească în stil rock, jazz şi operă.

La ediţia din acest an a ITB Berlin, la standul României îşi prezintă ofertele 40 de expozanţi, tour-operatori, administraţii publice şi asociaţii de promovare, din toată ţara.

Standul României are o suprafaţă de 239 de metri pătraţi în complexul expoziţional care totalizează circa 160.000 de metri pătraţi. România are o participare constantă la acest târg, dedicat atât specialiştilor din domeniul turismului, cât şi vizitatorilor, încă din 1970.

În acest an, partenerul oficial al ITB Berlin este Botswana, conform parteneriatului semnat, în 2016, de ministrul Turismului Tshekedi Khama al II-lea şi Christian Göke, CEO al Messe Berlin GmbH. Republica Botswana a fost prezentă la ITB Berlin, în fiecare an, din 1984. AGERPRES/(AS - editor: Mariana Nica)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.