Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 19 feb /Agerpres/ - Sute de români au luat, joi dimineaţă, startul în cursa pentru vacanţe cu reduceri de până la 50%, iar aleile de la Romexpo, locul în care se desfăşoară Târgul de Turism al României (TTR), s-au animat cu mult înainte de ora oficială de deschidere.

Reprezentanţii industriei de hospitality apreciază că până duminică după-amiază, la închiderea ediţiei, numărul vizitatorilor va trece de 200.000. Potrivit acestora, pentru cei care doresc să aibă mai multe opţiuni pentru vacanţe şi călătorii acum este cel mai bun moment din an să rezerve.

Peste 250 de agenţii de turism şi tour-operatori din 14 ţări (Austria, Bulgaria, Egipt, Croaţia, Federaţia Rusă, Grecia, Israel, Moldova, Palestina, Polonia, Republica Dominicană, România, Turcia şi Ungaria) au încercat să atragă cât mai mulţi cumpărători în standurile lor, oferind preţuri cu reduceri speciale pentru vacanţe exotice, croaziere de lux, sejururi pe litoralul românesc şi în Delta Dunării, mini-vacanţe de Paşte, 1 Mai, pachete city break şi chartere pentru destinaţii din Spania, Turcia şi Grecia. Majoritatea agenţiilor de turism au oferit, pe durata târgului, reduceri suplimentare faţă de cele de early booking, de 5-10%, reduceri care vor fi valabile inclusiv luni, în agenţiile de turism.

Majoritatea românilor interesaţi de vacanţe cu preţuri mai bune nu au vrut să rateze nici spectacolul târgului. Între o baclava, o dobrogeană, sau o felie de cozonac ca pe vremea bunicii, stropite cu spor cu câte un pahar cu vin sau un cocteil, după dărnicia expozantului, vizitatorii s-au oprit la standuri, unii pentru a studia ofertele, alţii pentru a beneficia "pe încredere" de cea mai bună ofertă. Iar cei din urmă spun că aleg fie să meargă cu agenţii cu care deja au mai călătorit, în care au încredere, fie cu cele recomandate de prieteni.

"Românii îşi rezervă tot mai din timp vacanţele, avem din ce în ce mai multe rezervări early booking în ultimii ani. Ca urmare, ianuarie şi februarie au devenit luni de vârf ale vânzărilor de vacanţe, impulsionate de discounturile consistente, de până la 45% şi de posibilitatea de a alege dintre cele mai bune oferte existente pe piaţă. Avem o creştere de peste 30% a vânzărilor în perioada de early booking faţă de anul trecut. Sunt multe hoteluri din destinaţii interne şi externe care deja sunt în stop sale pentru perioadele de vârf de sezon (20 iunie-10 iulie şi 20 august-10 septembrie", spune Cosmin Marinof, director naţional de vânzări TUI TravelCenter/Eurolines.

Mai mult de jumătate dintre cei care ajung la târgul de turism al României vor chilipiruri, vacanţe de vară cu avionul în străinătate pentru şapte nopţi, care să se încadreze în tarife sub 300 de euro de persoană, adică mai mici cu până la 50% decât în mod curent, spun reprezentanţii Christian Tours. Ceilalţi sunt fie seniori, care caută circuite cu autocarul în Europa sau pelerinaje, fie turişti care vin, efectiv, doar pentru a compara preţurile.

"Din experienţa ultimilor ani am constatat că cei care obişnuiesc să viziteze târgurile de turism sunt mari amatori de oferte speciale şi chilipiruri, încercând să cumpere, cu această ocazie, vacanţe reduse cu până la 50%. Aşa se explică, an de an, aglomeraţia de la stand. Noi ştim ce caută de regulă turiştii şi venim în întâmpinarea acestora cu oferte speciale de acest tip. Ca o noutate a acestui început de an, observăm o creştere a apetitului românilor pentru destinaţii din Spania - Mallorca, Tenerife, Gran Canaria sau Costa Brava", spune Marius Pandel, CEO Christian Tour.

Cu toate acestea, cea mai cumpărată destinaţie este, şi în acest an, România, conform celor de la TUI TravelCenter.

Turismul românesc poate depăşi anul acesta destinaţiile "la modă" precum Bulgaria şi Grecia, fiind cu siguranţă anul în care România este gata să demonstreze că oferă servicii turistice la acelaşi nivel, chiar şi superior, faţă de ţările vecine rivale în ale turismului.

"După sezonul turistic 2016, în care România a înregistrat cel mai mare număr de turişti din ultimii 10 ani, atingând cifra de 4,8 milioane de turişti, anul acesta se anunţă unul cu foarte multe noutăţi la nivel de confort, dar şi de transport către staţiuni turistice, prin lansarea unor curse charter, în special către litoralul românesc", potrivit lui Adrian Voican, managerul agenţiei de turism Bibi Touring.

Acesta ne-a precizat că preţul mediu per persoana este de 750 lei per sejur. Două treimi din vânzările pe early booking sunt pentru familii cu copii.

"Mamaia rămâne staţiunea nr 1, dar în uşoară scădere faţă de 2016, cele mai mari creşteri înregistrându-le în acest an Saturn, Cap Aurora, Mangalia şi Eforie Nord. Destinaţiile balneo cresc foarte mult şi, în special, Băile Felix, poate şi datorită plusului pe care îl aduce aeroportul Oradea", a declarat Voican, pentru AGERPRES.

Pentru cei care îşi duc copiii mici pentru prima dată într-o vacanţă, Lucia Morariu, CEO Eximtur, recomandă staţiunile româneşti, cu atât mai mult cu cât serviciile all inclusive de pe litoralul nostru s-au îmbunătăţit mult, la fel ca şi programele de animaţie. De altfel, compania oferă la standul său un catalog special cu "Oraşe în România", în care recomandă hoteluri pentru evenimente personale sau ale companiilor. Tot de aici se mai pot cumpăra bilete de avion pentru zborurile interne spre Constanţa din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Oradea, Timişoara. Cei interesaţi, pot consulta un catalog dedicat litoralului românesc în care sunt trecute separat hotelurile cu all inclusive.

Turoperatorii atrag atenţia că există deja, pe litoralul românesc, hoteluri care au "stop sales", nu neapărat pe vârf de sezon, cât mai ales la sfârşit de iunie, pe parcursul a 7-10 zile.

"Vânzările early booking vor fi cu circa 25% mai mari decât anul trecut. Turiştii care vor însă să beneficieze de early booking trebuie să se grăbească din două motive: fie nu mai sunt camere deja pe unele hoteluri şi pe anumite perioade, fie unele hoteluri şi-au limitat numărul de camere alocate pe early booking, iar solicitările care depăşesc acel număr de camere vor fi tratate ca rezervări normale, fără reducerea de early booking. Cele mai căutate staţiuni sunt Mamaia, Eforie, Venus", a precizat pentru AGERPRES, Aurelian Marin, preşedintele agenţiei Paradis Vacanţe de Vis.

Acesta a apreciat că cel mai bine sunt vândute sunt pachetele de 6 nopţi.

"Întrucât, începând cu acest sezon, avem zboruri către litoral din Cluj, Timişoara, Iaşi şi Oradea vom avea o creştere a cererii pentru sejururi de 7 nopţi care să se încadreze pe aceste zboruri", a mai spus Aurelian Marin.

Standul Asociaţiei Litoral - Delta Dunării (ALDD) a atras, şi la această ediţie, mii de vizitatori care au asistat la patru zile de show-uri şi experienţe inedite. ALDD a promovat diferit şi distinct două branduri turistice de forţă - Mamaia Style şi Vama Veche, printre cocteiluri, muzică şi dansuri tradiţionale.

"Cel mai mare succes pe care l-am prezentat a fost introducerea zborurilor interne între Constanţa şi patru oraşe din ţară, precum şi conectarea cu oraşe europene pe care le considerăm cu potenţial de emitere de turişti către litoral şi Delta Dunării. Am primit la târg, la stand, vizita a mii de oameni şi aşteptăm peste două milioane de turişti în acest sezon pe litoralul românesc şi în Delta Dunării", a spus Corina Martin, preşedintele ALDD.

De altfel, chiar ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre a precizat, încă de la deschiderea TTR că "fiecare zonă, fiecare ţară are particularităţile ei, dar, vorbind despre atuurile litoralului românesc, cred că acestea ţin de Delta Dunării, zonă unică în Europa. Este un mare avantaj faţă de competitorii din zonă".

Consiliul Judeţean Arad a lansat, la TTR, programul "City Break în Arad", care propune trasee turistice scurte în municipiu şi în judeţ pentru cei pasionaţi de turismul cultural, gastronomic, agroturism, ecoturism. De asemenea, a fost lansat programul "Sărbătorile Pascale în Podgoria Aradului", care include degustări de vinuri şi prezentarea circuitului Drumul Vinului, cu cramele istorice din judeţ.

Municipiul Sibiu s-a prezentat la TTR cu un stand propriu în care şi-a promovat ofertele turistice, dar şi agenda principalelor evenimente culturale din oraş, iar Hunedoara promovează, printre altele, Ţara Haţegului, Geoparcul Dinozaurilor, Cetatea Deva şi Castelul Corvinilor.

"Sub sloganul "Hunedoara - Milioane de ani de poveşti şi legende" vom face o trecere în revistă a milioane de ani de evoluţie. Vom începe cu zona Ţării Haţegului şi Geoparcul Dinozaurilor şi vom continua cu perioada dacică - în care vom regăsi brăţările dacice şi celebra matriţă dacică, după care vor urma Cetatea Deva şi Castelul Corvinilor", a declarat pentru AGERPRES, directorul Agenţiei de Dezvoltare Economico-Socială (ADEH) a judeţului Hunedoara, Radu Barb.

Dan Carpov, consilier la Consiliul Judeţean Maramureş, ne-a declarat, la rândul său: "Maramureşul este una dintre principalele atracţii atât pentru turiştii români cât şi pentru cei străini. Oferim la târg pachete de 1 Mai şi Paşte, care pleacă de la 300 lei de persoană. Cred că turiştii nu trebuie să vină în Maramureş cu idei preconcepute. La noi, totul este puţin altfel. Începând cu oamenii. Avem deja investiţii noi în structuri de cazare, ceea ce spune multe despre cum ne dezvoltăm ca destinaţie turistică".

Primăria oraşului Mangalia a prezentat publicului interesat prin materiale informative şi manifestări conexe, potenţialul turistic al staţiunilor din zona de sud a litoralului Mării Negre: Saturn, Venus, Jupiter, Cap-Aurora, Neptun şi Olimp.

Patronatul Firmelor din Turism "Ion Movilă" - Eforie Nord, Eforie Sud, Techirghiol împreună cu Primăria Oraşului Eforie, au venit hotărâţi să arate românilor că îşi pot alege o vacanţă relaxantă, la standarde înalte de calitate în aceste staţiuni, profitând de ofertele speciale ale celor mai importanţi hotelieri din zonă, pachete turistice pentru Sărbătorile Pascale 2017 şi 1 Mai, vacanţe de relaxare, wellness şi spa, tabere şcolare şi, nu în ultimul rând, vacanţe de vară la preţuri speciale.

Ca la fiecare ediţie a târgului de turism, standul Bucovinei a fost un punct de atracţie pentru iubitorii de vacanţe autohtone, tradiţii, ospitalitate şi bucate alese. Vizitatorii au fost atraşi de "Tabere în familie", un produs turistic care apropie familiile cu copii de autenticitatea vieţii în satele Bucovinei. Astfel, pentru 3.000 de lei, o familie cu doi copii poate petrece o săptămână învăţând de la localnici tainele olăritului, ale vieţii la stână, împletiturilor tradiţionale sau gastronomiei. Tabăra se adresează familiilor care îşi doresc să intre în atmosfera tradiţiilor româneşti, să descopere dansul, spectacolele, muzica şi teatrul, poveştile şi dragostea cititului, gătitul sănătos în aer liber, sportul, prietenia şi principiile unei vieţi sănătoase şi armonioase.

Bucovina, loc plin de tradiţie, încărcat cu multă spiritualitate, a prezentat la standul său o versiune îmbunătăţită a aplicaţiei VisitBucovina. Aplicaţia poate fi descărcată de pe GooglePlay şi oferă informaţii cu privire la obiectivele turistice, posibilităţi de cazare, evenimente, restaurante şi baruri, dar şi cultură şi timp liber.

În ceea ce priveşte destinaţiile externe, Grecia, Spania şi Bulgaria înregistrează cele mai mari vânzări pe early booking.

Egiptul a revenit în oferta turoperatorilor importanţi, iar românii au umplut deja multe chartere pentru vacanţa de Paşte.

"Reluăm vacanţele în Egipt, la Skarm El sheik, din aprilie, după aproape doi ani de întrerupere. De altfel, charterul organizat de Paşte este deja ocupat 100%. Pachetul e de 7 nopţi pentru Skarm El sheik este oferit la preţuri începând cu 490 euro/persoană la hotel de patru stele. Oferim, de asemenea, circuite în China, în Singapore, precum şi în două dintre cele mai îndrăgite destinaţii - Lisabona & Madeira. Pentru cei care care îşi planifică vacanţele din timp, îi anunţăm că vom organiza, în premieră Revelionul la Maccao", spune Dan Goicea, deputy general manager Cocktail Holidays.

Acesta apreciază că, deşi românii vânează cele mai bune oferte, se lasă uşor păcăliţi de marketingul majorităţii agenţiilor de turism care nu afişează preţul total cu taxe, ci numai preţul de pornire, iar la final constată că au plătit, de fapt, chiar cu 10% mai mult.

Cu un grad de internaţionalizare de 33%, prezenţa internaţională de la TTR s-a impus, mai ales prin standurile oficiale ale Turciei, Greciei şi Israelului.

Ambasadorul Statului Israel în România, Tamar Samash, a invitat publicul să descopere creativitatea şi diversitatea culturală, geografică ale Israelului. La rândul său, secretarul general al Organizaţiei Naţională de Turism a Greciei, Dimitris Trifonopoulos, a prezentat cele mai frumoase destinaţii elene şi a vorbit despre tendinţele actuale din turism.

Târgul de Turism al României este organizat şi găzduit de Romexpo, în parteneriat cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC). AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Nicoleta Gherasi)
Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.