Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 18 ian /Agerpres/ - România are avantaje mari în faţa altor ţări din regiune, prin faptul că are staţiuni montane şi deschidere la mare, astfel că ar putea să atragă turiştii care aleg, de regulă, Praga şi Budapesta pentru city-break-uri, a declarat, miercuri, Kenny Jacobs, directorul de marketing al operatorului aerian Ryanair.

El a fost întrebat, într-o conferinţă de presă, cât de importantă ar fi pentru turismul românesc existenţa unui aeroport la Braşov.

"Braşov este un loc minunat, am fost acolo. Este unul din locurile din România care pot fi foarte atractive pentru turişti", a spus acesta.

Jacobs a adăugat că România ar putea face multe pentru turismul din acea zonă dacă ar dezvolta tema vampirilor.

"Ar fi ideal să existe un aeroport în Braşov, pentru ca oamenii să nu fie nevoiţi să zboare până la Bucureşti şi apoi să conducă până acolo. Unii nu ar face asta. Cu cât sunt mai multe aeroporturi, cu atât mai bine. Aş pune două aeroporturi la Marea Neagră, aş avea multe aeroporturi în staţiunile de schi, aş încerca să atrag turiştii de city-break la Bucureşti şi în celelalte oraşe din România. Budapesta şi Praga s-au descurcat cel mai bine din Europa la acest capitol, atrăgând turiştii care vor să meargă în călătorii de trei zile. Dar voi aveţi marea, aveţi zăpada, acestea fiind două avantaje mari. În plus, preţurile sunt mult mai bune. Un turist care merge la Praga ar putea spune că nu s-ar mai duce acolo niciodată din cauza preţurilor. Bulgaria nu are nimic mai frumos decât România. Deci este posibil, dacă Guvernul investeşte în modul corect, ca turismul românesc să devină puternic", a continuat reprezentantul companiei aeriene low-cost.

Anul trecut, în noiembrie, premierul de atunci, Dacian Cioloş, a zburat de la Bucureşti la Timişoara cu o cursă Ryanair, însă a sesizat ulterior Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor pentru faptul că nu a putut plăti în lei la bordul aeronavei.

Întrebat dacă acum se poate plăti în lei, reprezentantul Ryanair a precizat că acest lucru va fi posibil din acest an şi a explicat că, momentan, compania îşi plăteşte în euro furnizorii de la sol din România.

Compania a implementat însă o cerinţă a premierului de la acea dată, şi anume ca anunţurile să fie făcute şi în limba română. "Feedback-ul pe care ni l-a dat (Dacian Cioloş - n.r.) a fost că nu facem anunţurile în limba română. De atunci, facem şi în limba română aceste anunţuri, pe cursele care pleacă din Bucureşti şi unde avem mulţi români la bord", a adăugat Jacobs.

Ryanair operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Timişoara, Bucureşti şi Craiova. Anul trecut, compania a avut în România 2,6 milioane de pasageri, iar, pentru acest an, estimează o creştere de 40%, după ce vor fi introduse patru noi rute.

"România este una dintre ţările cu cea mai mare creştere pentru compania noastră. (...) Aproape jumătate dintre clienţii noştri sunt turişti", a mai spus directorul de marketing al Ryanair.

Compania operează în peste 33 de ţări. În 2016, Ryanair a avut 117 milioane de pasageri, astfel că a devansat Lufthansa şi a devenit cea mai mare companie aeriană din Europa, a scris Reuters în urmă cu o săptămână.

Kenny Jacobs a mai spus că se aşteaptă la o creştere vertiginoasă a turismului în Spania şi Portugalia în acest an, destinaţii unde se vor duce turiştii care preferau până acum Turcia, în special cei din nordul Europei. De asemenea, turismul în Grecia îşi va reveni faţă de anii trecuţi, când turiştii erau speriaţi de prezenţa masivă a refugiaţilor. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Cernat, editor: Andreea Marinescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.