COD GALBEN: 12-11-2019 ora 11 Intre ploi în general moderate cantitativ în sud-vestul țăriiInterval de valabilitate se va semnala intensificări ale vântuluiInterval de valabilitate COD GALBEN: 13-11-2019 ora 21 Intre 21:00 si 00:00 se va semnala intensificări ale vântului care local vor atinge la rafală 55...65 km/h in Județul Braşov, Județul Mureş, Județul Sibiu; COD PORTOCALIU: 13-11-2019 ora 21 Intre 21:00 si 03:00 se va semnala îndeosebi la peste 2000 m, vânt puternic cu viteze ce vor depăși la rafală 120 km/h in Județul Braşov, Județul Sibiu; COD PORTOCALIU: 13-11-2019 ora 21 Intre 21:00 si 03:00 se va semnala îndeosebi la altitudini de peste 2000 m, vânt puternic cu rafale de peste 120 km/h in Județul Argeş; COD ROSU: 13-11-2019 ora 21 Intre 21:00 si 00:00 se va semnala îndeosebi la altitudini de peste 2000 m, vânt puternic cu rafale de peste 140...150 km/h in Județul Prahova, Județul Dâmboviţa; COD PORTOCALIU: 13-11-2019 ora 18 Intre 18:00 si 00:00 se va semnala îndeosebi la peste 2000 m, vânt puternic cu viteze ce vor depăși la rafală 120 km/h in Județul Caraş-Severin, Județul Hunedoara; COD PORTOCALIU: 13-11-2019 ora 18 Intre 18:00 si 00:00 se va semnala îndeosebi la peste 2000 m, vânt puternic cu viteze ce vor depăşi la rafală 120 km/h in Județul Gorj, Județul Vâlcea; COD PORTOCALIU: 13-11-2019 ora 18 Intre 18:00 si 00:00 se va semnala vânt puternic cu rafale de 120...140 km/h in Județul Alba;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 27 oct/Agerpres/ - Băncile trebuie să investească în pregătirea continuă a personalului, să acorde o atenţie specială angajaţilor de la ghişeu, care intră în contact direct cu clienţii, să renunţe la aroganţă şi să manifeste benevolenţă faţă de clienţi, susţine guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu.

"Să reinvestiţi în trainingul personalului. Europa se mişcă foarte repede, iar noi nu putem să trecem pe lângă ea, pentru că suntem în Europa. Retezarea aroganţei! Cam asta percepe publicul, şi nu este vorba doar de România. Dialogul permanent cu clientul şi cu societatea mi se par lucruri esenţiale şi ţin de standardele etice. (...) Benevolenţa! Trebuie să arăţi că eşti binevoitor, să explici, deci tupeismul trebuie exclus. Omul de la ghişeu, pentru că el intră în contact cu clientul, că dacă e supraîncărcat şi obosit ...", a recomandat, joi, Isărescu bancherilor în cadrul "Banking Compliance Summit".

Potrivit acestuia, banca trebuie să îşi recapete demnitatea şi să recâştige încrederea clienţilor, pentru că oamenii vin la bancă "să îşi depună averea".

"Dacă încrederea este pierdută, din cauza unor factori subiectivi sau obiectivi, întreaga activitate bancară are de suferit. (...) Primul lucru pe care trebuie să-l dovediţi în interior şi apoi în exteriorul instituţiei este respectarea regulilor. Respectul este o chestiune vitală. Dacă mai lăsaţi să mai pătrundă în societatea românească ideea că în interiorul unei bănci fiecare face ce vrea, nu trebuie să vă miraţi că imaginea sistemului bancar românesc este afectată", a subliniat guvernatorul BNR.

Pe de altă parte, Mugur Isărescu a vorbit şi despre necesitatea întăririi controlului intern al băncilor, astfel încât să nu se mai dea vina pe reglementările băncii centrale atunci când ceva nu merge bine în interiorul unei bănci.

"Să nu avem pretenţia ca lumea să cunoască banking-ul când noi mai avem probleme în interiorul băncilor. (...) Eu sunt nemulţumit atunci când aud, dacă ceva nu merge bine la ghişeu, "nu ne lasă supravegherea BNR". Prima regulă a conformării este supravegherea internă", a adăugat guvernatorul BNR.

În plus, şeful BNR a explicat, pentru cei care consideră că supravegherea BNR "mai sare calul", că reglementările băncii centrale sunt în conformitate cu ceea ce se întâmplă în Europa.

"În consecinţă, a mai arunca vorbe din acestea care creează neîncredere, că nu merge bine banca din cauza supravegherii BNR, nu îşi are rostul", a mai spus Mugur Isărescu.

În acest context, guvernatorul a recomandat băncilor şi îmbunătăţirea relaţiei cu autorităţile de supraveghere, dar şi cu acţionari, cu clienţii şi cu alte părţi interesate.

O altă recomandare a guvernatorului către bănci este aceea de a rezolva deficienţele în timp real şi la faţa locului.

"Viaţa este aşa cum este. În viaţa practică apar deficienţe, asta e lumea creată de fiinţe umane. Să rezolvi deficienţele în timp real, să nu le laşi să se acumuleze. Unde se rezolvă? La faţa locului, nu când vine reprezentantul BNR de la supraveghere", a subliniat Isărescu.

Întărirea eticii profesionale, evitarea unor decizii greşite, dar şi continuarea procesului de educaţie financiară reprezintă, de asemenea, recomandări ale guvernatorului BNR către bănci. AGERPRES/(AS-autor: Ana-Maria Vasile, editor: Nicoleta Gherasi)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.