Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 27 sep /Agerpres/ - Umplerea frigiderului cu produse alimentare şi expirarea acestora înainte de a fi consumate a devenit, din păcate, o obişnuinţă la români, a declarat, marţi, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Achim Irimescu, într-o conferinţă de specialitate.

Totodată, ministrul a recunoscut că şi lui i s-a întâmplat acest lucru şi a subliniat că românii trebuie să îşi schimbe comportamentul alimentar.

'Omenirea va ajunge la o criză alimentară şi acest fapt a condus şi la orientarea către ceea ce se aruncă şi ceea ce se degradează, pentru că sunt două elemente diferite. Mai util ar fi să avem în vedere şi modificarea mentalităţilor, în România. Cred că România are capacitatea de a rezolva această problemă. Avem un grup de lucru la nivelul ministerului, format din 25 de entităţi publice şi private şi sper ca, pe termen lung, să avem rezultate în combaterea risipei alimentare. Consumatorul trebuie să ştie cum se comportă faţă de produs. Problema se pune tot mai acut pe viitor faţă de consumul de alimente. Ştim cu toţii că actualmente, în Uniunea Europeană, fără subvenţii, nu s-ar putea produce produse la preţuri accesibile pentru consumatori. Din păcate, la români s-a constatat o obişnuinţă în a-şi umple frigiderul şi, după un timp, să se constate depăşirea termenului de valabilitate înainte de consum. Recunosc, şi mie mi s-a întâmplat acest lucru. Deci, trebuie să ne schimbăm comportamentul alimentar', a spus Irimescu.

Potrivit şefului de la Agricultură, în ţările vestice există asociaţii care se ocupă de redistribuirea alimentelor aflate în apropierea termenului de expirare, la preţuri modice, pentru populaţia defavorizată.

'Deja în Vest s-au înfiinţat forme care se ocupă cu redistribuirea alimentelor la preţuri modice pentru pătura săracă a populaţiei, pentru a accesa alimente care sunt în termen de garanţie şi se mai pot consuma. Interesul nostru este să aruncăm cât mai puţin la coşul de gunoi", a subliniat ministrul.

Potrivit acestuia, sumele care se pierd sunt foarte mari.

"Numai la câţi bani se alocă în agricultură pentru subvenţii, ne putem da seama de impact. Dacă ne uităm la bugetul european, circa 40 de miliarde de euro, anual, se cheltuiesc în agricultură. Sunt foarte multe soluţii. Pe de altă parte, există riscul ca o mare parte dintre alimente să fie lăsate la un preţ mare până la momentul expirării lor. Este extrem de important să dezvoltăm şi soluţii. Sigur, trebuie să gestionăm foarte bine şi termenele la care expiră alimentele, dar şi comportamentul nostru ca şi consumatori. Poate vi s-a întâmplat ca un produs, care trebuie să stea la o anumită temperatură, a stat aruncat pe un alt raft, iar de bună credinţă îl cumperi şi constaţi acasă că acesta nu mai e bun de consum', a afirmat Achim Irimescu.

Federaţiile şi asociaţiile reprezentative din domeniul alimentar şi din cel de ambalaje participă, marţi, la conferinţa de lansare a campaniei de responsabilitate socială "Reducem risipa alimentară. Preţuim hrana', iniţiată de Asociaţia Facem România Bine, în parteneriat cu Eurexpo şi Romexpo.

Evenimentul are loc în marja expoziţiei internaţionale Pack Expo, organizată la Romexpo, dedicată tehnologiilor pentru producţia de ambalaje şi soluţii de ambalare.

Campania "Reducem risipa alimentară. Preţuim hrana!' îşi propune să sensibilizeze opinia publică în legătură cu protejarea resurselor naturale şi a risipei de hrană, dar şi referitor la promovarea unei împachetări corecte, ca măsură concretă de reducere a deşeurilor. AGERPRES/(A, AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.