COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 09:25 si 11:00 se va semnala local depuneri de polei din burniţă in Județul Maramureş, Județul Sălaj, Județul Cluj, Județul Bistriţa-Năsăud; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 09:00 si 11:00 se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Galaţi, Județul Vrancea; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 08:00 si 10:00 se va semnala ceață care va determina scăderea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Constanta, Județul Tulcea; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 08:00 si 10:00 se va semnala ceață care determină reducerea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Brăila, Județul Ialomiţa, Județul Argeş, Județul Buzău, Județul Prahova, Județul Călăraşi, Județul Giurgiu, Județul Ilfov, Județul Teleorman, Județul Dâmboviţa; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 08:00 si 10:00 se va semnala ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m in Mun. Bucureşti; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 07:30 si 10:00 se va semnala Ceaţă ce determină scăderea vizibilităţii local sub 200 m şi izolat sub 50 m in Județul Gorj, Județul Olt, Județul Vâlcea; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 06:45 si 10:00 se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Harghita;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 25 iul /Agerpres/ - Patronatele din transporturile rutiere solicită Guvernului îngheţarea primelor RCA la valorile medii calculate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) în luna iunie 2016, tarife care, potrivit conducerii ASF, oferă stabilitate financiară pe piaţa RCA.

Într-un comunicat al patronatelor - COTAR, UNTRR, ARTRI, APTE 2002, APULUM - se menţionează că, la categoria autoutilitare/autocamioane, toate vehiculele cu masa totală maximă autorizată (MTMA) de până la 3,5 tone, indiferent de clasa de bonus - malus, ar urma să plătească o primă de 1.117 lei pe 12 luni, vehiculele între 3,5 tone şi 7,5 tone ar urma să achite o primă de 1.966 lei pentru un an, vehiculele între 7,5 tone şi 16 tone vor plăti un tarif RCA de 2.207 lei pe an, iar vehiculele cu MTMA peste 16 tone vor putea cumpăra un RCA la un preţ de 8.489 lei pentru un an.

La categoria de transport persoane, vehiculele cu până la 18 locuri vor plăti 3.210 lei pentru un an, vehiculele între 18 şi 40 locuri vor achita 4.366 lei pentru un an, iar vehiculele peste 40 de locuri vor plăti 3.017 lei pe an.

'Solicităm Guvernului îngheţarea primelor RCA la valorile medii prezentate de ASF pentru luna iunie 2016, tarife pe care ASF le consideră că oferă stabilitate financiară şi care stau la baza relansării pieţei asigurărilor RCA din România, aşa cum au declarat reprezentanţii Autorităţii. Guvernul are la îndemână Legea Concurenţei 21/1996, modificată şi completată în 2016, care, la art. 4, alin 2 şi 3, prevede că pentru sectoarele economice determinate şi în împrejurări excepţionale, precum situaţii de criză, dezechilibru major între cerere şi ofertă şi disfuncţionalitate evidentă a pieţei, Guvernul poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creşterii excesive a preţurilor sau chiar blocarea acestora. Asemenea măsuri pot fi adoptate prin hotărâre pentru o perioadă de şase luni, care poate fi prelungită succesiv pentru durate de câte cel mult trei luni, cât timp persistă împrejurările care au determinat adoptarea respectivei hotărâri', potrivit reprezentanţilor celor cinci asociaţii patronale.

Acestea reamintesc faptul că s-au întâlnit pe 19 iulie 2016 şi au transmis două solicitări, una către ASF, prin care au solicitat raportul integral realizat de compania de consultanţă Milliman, şi una către prim-ministrul Dacian Cioloş, pentru stabilirea unei întâlniri urgente până săptămâna viitoare pentru a discuta reducerea imediată a tarifelor RCA, în caz contrar fiind necesară coordonarea unor acţiuni de protest la nivel naţional.

Preşedintele ASF, Mişu Negriţoiu, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, că nimeni nu are competenţa să intervină în controlul preţurilor, respectiv al primelor, pentru că acest lucru ar însemna desfiinţarea mecanismului de piaţă în formarea preţurilor şi controlul preţurilor în România.

"Sunt transportatori care în continuare se pronunţă pentru controlul preţurilor sau pentru limitarea preţurilor, dar aceasta ar însemna o subvenţie. Nu poţi să controlezi preţurile, dacă ele sunt justificate şi dacă metodologia este bine folosită şi dacă acoperă un anumit nivel al riscurilor. Nu poţi să controlezi nişte preţuri dacă nu ai un mecanism de subvenţie. Or, subvenţionarea preţurilor şi tarifelor în România este exclusă. Chiar dacă noi am prevăzut în proiectul de lege posibilitatea unor eventuale intervenţii în piaţă, acestea nu sunt fezabile, pentru că se pune problema de ce intervii la RCA şi nu intervii la altele", a afirmat Mişu Negriţoiu. AGERPRES/(AS - autor: George Bănciulea, editor: Oana Tilică)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.