COD PORTOCALIU: 30-11-2021 ora 10 Intre 30 noiembrie, ora 12 – 30 noiembrie, ora 18 se va semnala intensificări ale vântului COD PORTOCALIU: 30-11-2021 ora 10 Intre 30 noiembrie, ora 23 – 01 decembrie, ora 11 se va semnala intensificări ale vântului și ninsori

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Zurich, 1 iun /Agerpres/ - Elveţia a inaugurat miercuri cel mai lung şi cel mai adânc tunel de cale ferată din întreaga lume, a cărui construcţie a durat 17 ani, a costat 12,2 miliarde de franci elveţieni (12 miliarde de dolari) şi reprezintă un simbol al Europei unite, transmit AP, Reuters şi DPA.

Noul tunel Gotthard are o lungime de 57,1 km, trece pe sub munţii Alpi şi depăşeşte tunelul Seikan, de 53,8 kilometri, care leagă insulele japoneze Honshu şi Hokkaido. Tunelul va reduce timpul de călătorie, va atenua traficul pe autostrăzi şi poluarea. Zilnic vor trece prin tunel 260 de trenuri de marfă şi 65 de trenuri de pasageri.

Contractorii principali ai proiectului au fost firmele Alpiq, Balfour Beatty, Thales şi Heitkamp, aproximativ 2.400 de muncitori fiind implicaţi în lucrările de construcţie, în urma cărora s-au extras 28 milioane de tone de piatră.

Alături de oficialii elveţieni, la ceremonia de inaugurare participă liderii ţărilor vecine: cancelarul Germaniei, Angela Merkel, preşedintele Franţei, Francois Hollande, premierul Italiei, Matteo Renzi şi cancelarul Austriei, Christian Kern.

Primele două trenuri care vor străbate tunelul vor transporta 1.000 de cetăţeni elveţieni, un gest simbolic de respect faţă de plătitorii de taxe din Elveţia care au finanţat proiectul. Tunelul Gotthard face parte dintr-un proiect de infrastructură de 23 miliarde de franci elveţieni care urmează să fie finalizat până în 2020 şi va îmbunătăţi transportul pe cale ferată, conectând centrele industriale din nordul şi sudul Europei. Linia de cale ferată va uni acum portul olandez Rotterdam de la Marea Nordului cu portul italian Genova de la marea Mediterană.

Traficul regulat prin tunel va fi posibil din decembrie, a anunţat Compania naţională elveţiană de căi ferate SBB, până atunci fiind prevăzute teste.AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Nicoleta Gherasi)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.