Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 27 apr /Agerpres/ - Decizia de a cere o expertiză asupra proiectării şi execuţiei lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost foarte bună, pentru că s-au identificat deficienţe atât la nivelul materialelor, cât şi la nivelul tehnicii de construcţie, a declarat, pentru AGERPRES, ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

"Iată că decizia pe care am luat-o acum câteva luni, când am văzut problemele de pe Orăştie-Sibiu, de a extinde expertiza şi aici, a fost foarte bună. Expertiza arată că sunt deficienţe atât la nivelul materialelor, cât şi la nivelul tehnicii de construcţie, şi urmează să vadă care sunt soluţiile pentru a ne repune pe noi, ca beneficiar, pe CNADNR, în situaţia de a avea un obiectiv corect construit şi nu unul peticit din start", a spus Costescu.

Ministrul a precizat că rezultatele expertizei au fost comunicate constructorului, Salini Impregilo, acelaşi care a lucrat la autostrada Orăştie-Sibiu, pentru că acesta are datoria să remedieze defecţiunile.

Potrivit lui Costescu, nu se va ajunge la demolare, ca în cazul lotului 3 al Autostrăzii Orăştie - Sibiu, aici fiind afectaţi 5,9 kilometri.

Din punctul de vedere al şefului de la Transporturi, procesul va fi încheiat atunci când constructorul va veni cu propriile soluţii, care vor fi acceptate, sau nu, de CNADNR.

"Avem rezultatele expertizei. (...) Ele au fost comunicate şi constructorului, pentru că şi el are dreptul să le cunoască şi, mai ales, are datoria să remedieze acele defecţiuni. Din acest punct de vedere, eu consider încheiat procesul doar atunci când el îşi va însuşi aceste rezultate, va veni cu propriile soluţii, pentru că el este acolo şi proiectant şi executant, şi acestea vor fi acceptate sau nu de CNADNR. Deci, noi suntem în faza în care i s-au făcut cunoscute rezultatele, care pe un număr destul de mare de kilometri, mai mult de 5, nu sunt cele care trebuiau", a menţionat Costescu.

Potrivit ministrului Transporturilor, remedierea acestor defecţiuni nu va antrena costuri suplimentare pentru CNADNR deoarece nu s-a făcut recepţia pe acest lot de autostradă.

"Nu s-a făcut recepţia în cazul acesta, aici este un obiectiv în derulare, iar cum îl va duce constructorul la parametrii pe care noi i-am contractat este problema acestuia, dar numai din punct de vedere financiar, pentru că, din punct de vedere tehnic, este şi problema noastră şi vom monitoriza foarte atent ce va face acolo'', a spus Dan Costescu.

La mijlocul lunii februarie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat contractul pentru elaborarea unei expertize complete în ceea ce priveşte proiectarea şi execuţia lotului 2 al Autostrăzii Lugoj - Deva.

"După experienţa cu lotul III al autostrăzii Sibiu-Orăştie, am hotărât ca pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj - Deva, km 27+620 - km 56+220, să facem o expertiză tehnică care să ne dea date exacte asupra execuţiei şi calităţii acestui lot. Aşteptăm detaliile acestei expertize, astfel încât să putem lua deciziile cele mai corecte şi mai bune pentru derularea într-un ritm susţinut a contractului, în vederea finalizării acestui lot", a declarat directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat, pe 4 februarie, că este prea devreme să se pronunţe în legătură cu o eventuală demolare a lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, din cauza unor posibile erori de execuţie, aşa cum s-a întâmplat în cazul lotului 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu, şi aşteaptă rezultatul unor expertize complete, fiind vorba despre acelaşi constructor.

Potrivit unor informaţii apărute în presa centrală, o porţiune din cei 17 kilometri de autostradă ai lotului 2 al Autostrăzii Lugoj - Deva ar putea fi demolată din cauză că s-a constatat folosirea materialelor de slabă calitate, la fel cum s-a întâmplat cu lotul Sălişte-Cunţa al Autostrăzii Orăştie-Sibiu.

În data de 3 septembrie 2015, CNADNR a anunţat închiderea circulaţiei rutiere pe Autostrada A1 Orăştie - Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Sălişte (km 270+020) - Nod rutier Cunţa (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii. CNADNR a impus constructorului autostrăzii Orăştie - Sibiu, Salini Impregilo, să refacă porţiunea de 200 - 300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare şi reconstrucţie în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.

Autostrada Lugoj - Deva, respectiv loturile 2, 3 şi 4, are preconizată ca dată de finalizare trimestrul III al anului 2018, iar valoarea investiţiei se ridică la 410 milioane euro, potrivit unui document al Ministerului Fondurilor Europene (MFE). AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.