COD PORTOCALIU: 29-07-2021 ora 10 Intre 29 iulie – 01 august se va semnala val de căldură persistent și disconfort termic deosebit de  accentuat

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 30 mar /Agerpres/ - Termenul prevăzut pentru transmiterea aplicaţiilor şi cererilor de finanţare la Comisia Europeană pentru proiectele retrospective majore este 31 martie 2016, printre acestea fiind inclus proiectul de reabilitare şi modernizare a căii ferate Bucureşti - Constanţa, a declarat, miercuri, ministrul Fondurilor Europene, Aura Răducu, la sediul Ministerului Transporturilor.

"În ceea ce priveşte proiectele retrospective, Ministerul Fondurilor Europene face mari eforturi pentru a identifica aceste proiecte finanţate de la bugetul de stat în perioada 2007 - 2015. Pentru proiectele majore, termenul este 31 martie - de trimis aplicaţiile şi cererile de finanţare la Comisia Europeană. Printre aceste proiecte retrospective se va include şi calea ferată Bucureşti - Constanţa. Avem posibilitatea de a continua această acţiune de identificare de proiecte care să fie finanţate prin fonduri europene şi de a creşte astfel rata de absorbţie după 31 martie încă 2 - 3 luni. În această perioadă de 2 - 3 luni, aprilie - iunie, sperăm să mai identificăm astfel de proiecte - proiecte minore, deci sub 50 de milioane de euro - şi încercăm, împreună cu ministerele de linie, Ministerul Dezvoltării Regionale, al Educaţiei, Ministerul Mediului, să continuăm identificarea lor", a spus Răducu.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a afirmat că, în afară de proiectul căii ferate Bucureşti-Constanţa, alte 13-14 proiecte ce vizează calea rutieră au fost trimise la Comisia Europeană.

"În afară de proiectul de cale ferată, mai avem încă 13 sau 14 proiecte pe rutieră, care au fost în parte trimise. Şapte se aflau în analiză, unul singur avea probleme cu încadrarea la calamităţi. S-a lucrat pe mai multe planuri, am făcut eforturi împreună cu Ministerul Fondurilor Europene să trimitem şi acest proiect pentru calea ferată. Problema era că a fost început cu un beneficiar care era Banca Japoneză şi a trebuit să ne asigurăm că acele criterii ale finanţatorului - Banca Japoneză - erau conforme cu cele cerute de comunitatea europeană, pentru că puteau apărea probleme. S-au schimbat corespondenţe şi documente. Cred că avem metri cubi pentru a documenta acest proiect. Proiectul merge înainte", a dat asigurări Costescu.

Aura Răducu a mai spus că au fost identificate peste 100 de proiecte care ar putea fi finanţate în noua perioadă de programare din Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), care are atât componentă de transport, cât şi componente de mediu şi energie.

"MFE coordonează unul dintre cele mai importante programe de investiţii ale României, POIM, care cuprinde atât componentă de transport, cât şi componentă de mediu şi energie. Avem peste 100 de proiecte identificate a fi finanţate prin acest program şi sperăm să se accelereze implementarea acestor programe. Sectorul feroviar este foarte important, având în vedere impactul pe care îl are atât pentru creşterea mobiliăţii, cât şi pentru rezolvarea problemelor de mediu. De aceea, colaborăm cu Ministerul Transporturilor pentru a accelera implementarea acestor proiecte", a adăugat ministrul Fondurilor Europene.

În plus, ea a subliniat importanţa colaborării României cu Parlamentul European şi cu instituţiile europene pentru finanţarea proiectelor de transport.

"Colaborarea noastră cu Parlamentul European şi cu instituţiile europene este foarte importantă, deoarece prin programele europene se finanţează politica europeană de transport, combinată cu politica şi nevoile naţionale, prin aceste documente strategice foarte importante, precum Master Planul sau Planul de Mobilitate Bucureşti - Ilfov, care urmează să finanţeze structura de metrou", a precizat ministrul Fondurilor Europene.

O delegaţie a Comisiei Transport şi Turism (TRAN) a Parlamentului European, condusă de Michael Cramer (Germania), s-a aflat în vizită oficială, miercuri, la sediul Ministerului Transporturilor.

Din partea României au participat atât reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, conduşi de ministrul de resort, Dan Costescu, cât şi ai CNADNR şi CFR SA, reprezentanţi ai Ministerului Fondurilor Europene, conduşi de ministrul Aura Carmen Răducu, şi ai Ministerului Afacerilor Externe, conduşi de Silvia Davidoiu, coordonator naţional al Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării. 

Pe agenda de discuţii au fost incluse subiecte precum Master Planul General de Transport al României, Coridoarele reţelei centrale trans-europene de transport (TEN-T), Planul naţional feroviar, Programul Operaţional de Infrastructură Mare, dar şi Strategia UE pentru Regiunea Dunării. AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.