COD GALBEN: 16-03-2025 ora 10 Intre 17 martie, ora 10 - 18 martie, ora 10 se va semnala intensificări ale vântului, viscol în zona înaltă de munte COD GALBEN: 16-03-2025 ora 10 Intre 18 martie, ora 10 - 18 martie, ora 20 se va semnala intensificări ale vântului

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 11 feb /Agerpres/ - Durata investigaţiilor derulate de Consiliului Concurenţei este mare, însă se situează sub media europeană, a declarat, joi, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la conferinţa PRIA Competition.

Afirmaţia acestuia vine în urma declaraţiei directorului executiv al Asociaţiei Companiilor de Utilităţi din România (ACUE), Silvia Vlăsceanu, făcute la acelaşi eveniment, potrivit căreia investigaţiile Consiliului Concurenţei durează prea mult, iar, între timp, piaţa se schimbă. Ea a oferit drept exemplu cazul în care Hidroelectrica şi principalii săi clienţi au fost amendaţi pentru fapte din perioada 2004-2008, în urma unei investigaţii finalizate în 2015. Între timp, Hidroelectrica a intrat în insolvenţă.

"Nu cred că stăm atât de rău în România. Trebuie să mai facem eforturi, dar suntem pe drumul cel bun. În Uniunea Europeană, media pentru investigaţiile care privesc cartelurile este de patru ani. La Hidroelectrica, investigaţia a durat trei ani, ceea ce este sub media UE. Întâi greşeşti, apoi te amendăm, nu putem să investigăm lucrurile înainte să se întâmple şi înainte de a produce efecte în piaţă. Sunt de acord că unele cazuri durează prea mult, dar în cazul Hidroelectrica - nu", a spus Chiriţoiu.

El a explicat investigaţiile durează atât de mult întrucât agenţii economici anchetaţi contestă tot, inclusiv ordinele judecătoreşti.

"Dacă vom contesta tot, normal că instanţa este supraîncărcată şi cazul durează. Dacă firmele ar veni şi ar recunoaşte greşeala, ne-am concentra pe cazurile cu adevărat dubitabile, unde sunt argumente de o parte şi de alta. În România stăm mult mai bine, pentru că avem instanţe specializate, spre deosebire de alte ţări, unde orice judecător se ocupă cu astfel de cazuri", a susţinut Chiriţoiu.

Şeful Concurenţei a adăugat că reprezentanţii Consiliului merg din judeţ în judeţ pentru a educa mediul de afaceri în privinţa regulilor de concurenţă, mai ales în cazul micilor firme.

"Este adevărat că avem mai multe cazuri de carteluri. Trebuie să lucrăm mult şi la cazurile pe verticală, însă, fără sancţiuni, nu reuşeşti să faci omul să-şi schimbe comportamentul. Trebuie însă să prevenim. Firmele mari au avocaţi, dar pentru firmele mici mergem dintr-un judeţ în altul şi discutăm legislaţia concurenţei. Facem efortul de a educa mediul de afaceri privind regulile de concurenţă", a continuat Chiriţoiu.

Preşedintele autorităţii de concurenţă, Bogdan Chiriţoiu, a participat, joi, la conferinţa PRIA Competition, în cadrul căreia s-au dezbătut noutăţile legislative în ceea ce priveşte concurenţa, precum şi analize şi studii de caz ale celor mai importante investigaţii de concurenţă de anul trecut.

Conferinţa, organizată de PRIA Events, reprezintă cel mai important eveniment dedicat concurenţei şi aduce laolaltă reprezentanţi ai Consiliului Concurenţei şi ai altor autorităţi ale statului, reprezentanţi ai camerelor de comerţ şi ambasadelor, reprezentanţi din domeniul energetic, retail, telecom, sectorul bancar şi piaţa farmaceutică. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Cernat, editor: Oana Tilică)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.