COD GALBEN: 11-11-2025 Intre 06:50 si 09:00 se va semnala Ceață ce determină vizibilitate redusă, local sub 200 m și izolat sub 50 m. in Județul Constanta; COD GALBEN: 11-11-2025 Intre 06:05 si 09:00 se va semnala Ceață ce determină vizibilitate redusă, local sub 200 m și izolat sub 50 m. in Județul Sălaj, Județul Cluj, Județul Satu Mare; COD GALBEN: 11-11-2025 Intre 06:05 si 09:00 se va semnala Ceață ce determină vizibilitate redusă, local sub 200 m și izolat sub 50 m. in Județul Gorj; COD GALBEN: 11-11-2025 Intre 05:40 si 09:00 se va semnala Ceață care determină vizibilitate redusă sub 200 m și izolat sub 50 m. in Județul Botoşani; COD GALBEN: 11-11-2025 Intre 05:25 si 09:00 se va semnala Ceață ce determină vizibilitate redusă, local sub 200 m și izolat sub 50 m. in Zona joasă a județului Arad , respectiv zona localităților, Zona joasă a județului Bihor , respectiv zona localităților, Zona joasă a județului Timiş , respectiv zona localităților;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 5 feb /Agerpres/ - Evaluăm posibilităţile ca, în paralel cu proiectul construcţiei unei linii de metrou între Gara de Nord şi Otopeni, să construim şi o cale ferată într-o variantă economică şi atractivă, cu material rulant modern, care să lege gara de aeroport, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Şeful de la Transporturi a admis că proiectul magistralei 6 de metrou are prioritate, la acest lucru adăugându-se şi o serie de constrângeri financiare legate de Master Planul General de Transport şi de un deficit de finanţare.

"O capitală europeană ar merita să aibă aceste două proiecte în paralel, cu acces la aeroport. Nu este deplasat să considerăm că trebuie să avem şi cale ferată şi metrou până la aeroport. În acest moment, proiectul feroviar nu este la fel de matur, precum cel al metroului. Ce ne gândim acum să facem? Aşa cum arată lucrurile acum, metroul are poziţia numărul l, noi suntem sub nişte constrângeri financiare date de Master Plan şi de acel deficit de finanţare despre care spuneam, deci de asta avem nevoie de conceptul de prioritizare, de programare. Metroul se află în 'pole-position', dar evaluăm în acelaşi timp şi posibilităţile de a construi o cale ferată, nu una de mare viteză, nu una de mari standarde, ci o cale ferată eventul ieftină, dar prin soluţii poate fi făcută interesantă, cu un material rulant modern, atrăgător, care să fie, practic, un shot între aeroport şi Gara de Nord", a spus ministrul Transporturilor , după întâlnirea cu premierul Dacian Cioloş.

Dan Costescu a fost de acord că aceste două proiecte s-ar putea "canibaliza", însă depinde de ce va indica studiul de trafic.
"Există acest risc de canibalizare, dar depinde pentru ce le alocăm şi depinde de studiul de trafic acest lucru. El ne va spune exact în ce zonă trebuie să ne oprim, pentru că sunt nişte diferenţe. Sunt unii care circulă cu nişte scopuri, sunt alţii care circulă cu alte scopuri. De exemplu, la metrou viteza maximă comercială ar fi undeva la 35 km pe oră, însă, la feroviar, chiar dacă traseul este mai lung, ne-am putea permite o viteză comercială de 65 km pe oră, deci dublu. Fără să mai oprim prin toate staţiile ar putea să rezolve o problemă", a explicat el.

Potrivit acestuia, proiectul realizării liniei de cale ferată între Gara de Nord şi aeroport nu va putea fi realizat în cursul acestui an, însă se va putea lua o decizie într-un sens sau altul, mai ales că există şi presiunea socială în condiţiile în care în 2020 va avea loc turneul final al EURO 2020.
"Anul acesta nu va fi făcut în niciun caz, dar decis da. Depinde la ce ne referim când vorbim despre începere. Dacă ne referim la studiul de fezabilitate, la cerinţe, la alte lucruri da. Făcut nu, dar decis cu siguranţă. Va trebui, pentru că, dacă amânăm decizia mai mult de acest an, nu mai avem când să îl implementăm şi ştim cu toţii că există o presiune socială referitor la evenimentul din 2020. Acesta ar putea constitui un motiv suficient de bun pentru a începe şi acest proiect acum, dar într-o variantă economică şi atractivă în acelaşi timp", a subliniat Dan Costescu. AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Mariana Nica)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.