Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 1 feb /Agerpres/ - Poşta Română a obţinut, la sfârşitul lunii ianuarie a acestui an, certificarea pentru cele mai noi versiuni ale standardelor de management al calităţii (ISO 9001:2015) şi al mediului (ISO 14001:2015), prin care operatorul naţional de servicii poştale a redus semnificativ consumul de energie şi, implicit, cheltuielile cu utilităţile, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei, transmis, luni, AGERPRES.

Potrivit sursei citate, odată cu obţinerea acestor certificări, au fost dezvoltate proceduri pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor, pentru creşterea siguranţei în exploatare şi pentru instruirea angajaţilor.

Standardul ISO 9001:2015 oferă companiilor în care este implementat abilitatea de a furniza clienţilor produse şi servicii care satisfac cerinţele acestora, dar şi pe cele legale şi de reglementare. Acest standard aduce valoare adăugată segmentului major de activitate al companiei, în cazul Poştei Române: serviciile poştale şi de curierat - şi accentuează valoarea modelului de business implementat.

'Prin obţinerea certificării pentru managementul calităţii, versiunea îmbunătăţită, se recunoaşte angajamentul continuu al Poştei Române în creşterea calităţii serviciilor. Este vorba, în special, despre reducerea timpului de circulaţie al trimiterilor şi a timpului de aşteptare la ghişeu. În ciuda resurselor insuficiente, companiei i s-au recunoscut eforturile şi realizările recente în acest sens, precum şi preocuparea pentru siguranţa oamenilor, a valorilor şi a informaţiilor', a declarat Alexandru Petrescu, director general al Poştei Române.

Pe de altă parte, certificarea ISO 14001 atestă faptul că o companie îşi reduce la minimum impactul negativ al operaţiunilor asupra mediului, respectând cerinţele legislative în materie. Prin implementarea acestui standard, Poşta Română a realizat, în anul 2015 faţă de 2014, o economie la consumul de gaze naturale şi energie electrică de peste 700.000 de lei (155.000 de euro) şi o reducere a consumului de hârtie cu 3,1% (7,2 tone). Astfel, a fost valorificată o cantitate de hârtie cu 4,25% (9 tone) mai mare decât în 2014.

Prima certificare ISO pentru operatorul naţional de servicii poştale a fost eliberată în anul 2010 şi viza managementul calităţii. Cea de-a doua acreditare a fost obţinută în 2013, când au fost recunoscute sistemele de management al mediului şi al securităţii informaţiei (ISO 27001:2013).

Certificările ISO au dus la realizarea unor venituri de către Poşta Română de 151 de milioane de euro, în perioada 2013 - 2015, precizează operatorul poştal.

Organismul emitent al acreditării este Intertek (Marea Britanie), o autoritate în domeniu, cu activitate extinsă în diverse industrii şi listată la Bursa de la Londra (London Stock Exchange - LSE). Pentru calitate şi mediu, marca de certificare este DAKKS (Germania), iar pentru securitatea informaţiei - UKAS (Marea Britanie).

ISO - International Organization for Standardization - este o organizaţie la care se aderă voluntar, însă, odată aderată, o companie este obligată să respecte regulile în totalitate. Obţinerea certificării ISO reprezintă o garanţie că produsele şi serviciile acelei companii îndeplinesc standardele de calitate, că producţia nu afectează mediul şi că informaţiile interne, inclusiv cele referitoare la clienţi, şi tranzacţiile sunt în deplină siguranţă.AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.