Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 28 oct /Agerpres/ - Exportul rămâne în continuare o provocare pentru firmele româneşti, însă acestea trebuie să iasă din perimetrul Europei şi să recâştige pieţele tradiţionale, a declarat miercuri preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, Mihai Daraban, la deschiderea Galei topului firmelor bucureştene.

Acesta a atras atenţia că predictibilitatea economică şi schimbările pe Codul fiscal dau de gândit mediului de afaceri, fiind considerate obstacole în dezvoltarea lor.

'Ne lipseşte Legea parteneriatului public-privat, ne lipseşte Legea holdingului şi, nu în ultimul rând, Legea lobby-ului. Ne confruntăm, de asemenea, şi cu problema disipării patronatelor în actualul context economic. Exportul rămâne în continuare o provocare pentru firmele româneşti. Trebuie să ieşim din perimetrul Europei şi să ne recâştigăm pieţele tradiţionale', a spus Mihai Daraban.

Acesta a precizat că Topul firmelor trebuie văzut ca o oglindă a economiei naţionale, o carte de vizită a mediului de afaceri şi un certificat de bonitate.

Anda Ionescu, secretar de stat în Ministerul Energiei, IMM-urilor şi Mediului de Afaceri a semnalat, la rândul său, lipsa de predictibilitate din România, dar subliniat că acesta se va îmbunătăţi odată în intrarea în vigoare a noului Cod fiscal.

'România duce în prezent o lipsă de predictibilitate, dar, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal, acest fapt se va îmbunătăţi. România are un potenţial uriaş de creştere economică iar IMM-urile sunt sprijinite prin programe naţionale', a afirmat Anda Ionescu.

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat, miercuri, cea de-a XXII-a ediţie a Topului Firmelor din Municipiul Bucureşti, 'eveniment de referinţă pentru viaţa economică a Capitalei, aflat sub semnul recunoaşterii şi promovării performanţei adevărate şi oneste'.

'De-a lungul a peste douăzeci de ani, ediţie după ediţie, am fost martori la transformarea unor idei în poveşti de succes, am asistat la naşterea unor brand-uri şi la renaşterea altora. Am adus în lumina reflectoarelor oameni şi firme care au avut şi au un cuvânt greu de spus în lumea dură a afacerilor. Într-un mediu în continuă transformare, premianţii noştri au demonstrat că se pot obţine rezultate excelente respectând deopotrivă regulile jocului, competitorii, clienţii şi echipa', a spus, cu acest prilej, Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei bucureştene.

La ceremonia de înmânare a premiilor au participat, alături de manageri ai celor mai performante companii bucureştene, personalităţi din spaţiul economic, academic şi diplomatic din România, membri ai Guvernului, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale - asociaţii profesionale, Camere de comerţ şi organizaţii patronale.

Laureaţii topului au fost stabiliţi conform unei metodologii severe şi complexe, aprobată şi aplicată unitar la nivelul întregului sistem cameral. În stabilirea clasamentelor finale au fost luaţi în calcul indicatori precum: cifra de afaceri netă, profitul din exploatare, rata profitului din exploatare, eficienţa utilizării resurselor umane şi eficienţa utilizării capitalului angajat, calculaţi în baza a 16 elemente extrase din situaţiile financiare depuse de companii la Ministerul Finanţelor Publice şi la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

Potrivit metodologiei de top, dintre cele 120.815 de firme cu sediul social în Capitală, care au depus bilanţul aferent anului 2014, au îndeplinit criteriile de eligibilitate 34.219 firme, adică 28% din total. Dintre acestea, Camera bucureşteană a premiat 4.008 firme, adică 11,8% din totalul firmelor considerate eligibile, conform cu metodologia de organizare a topului, structurate pe şase domenii de activitate - cercetare-dezvoltare şi high tech; industrie; construcţii; servicii; comerţ, turism; agricultura, pescuit, piscicultură, iar în cadrul fiecărui domeniu, pe cinci clase de mărime - întreprinderi foarte mari, mari, mijlocii, mici şi microîntreprinderi.

'Numărul de firme premiate poate părea mare, însă acesta trebuie corelat cu o serie de date statistice care confirmă rolul pe care îl are Capitala în economia naţională. Bucureştiul, al treilea oraş din regiune după Istanbul şi Atena, concentrează 24% dintre comercianţii activi înregistraţi în România, aproape 30% din suprafaţa de vânzare şi din desfacerile cu amănuntul la nivel naţional, 17% din valoarea exporturilor româneşti şi 28% din valoarea importurilor realizate de România, circa 60% din activitatea de cercetare ştiinţifică a ţării, precum şi 20% din totalul salariaţilor consemnaţi la nivel naţional', a precizat preşedintele CCIB.

Regiunea Bucureşti-Ilfov a atras circa 59,2% din totalul investiţiilor străine directe realizate în România după 1990 (circa 36 miliarde euro). De asemenea, cea mai mare parte a investiţiilor străine directe în întreprinderi greenfield se înregistrează tot în aceasta regiune.

În cadrul evenimentului, Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti a acordat trofee de excelenţă companiilor care în ultimii cinci ani s-au clasat pe prima poziţie în competiţia elitelor, precum şi trofeul 'George G. Assan' pentru 'Brandul românesc al anului'.

Capacitatea de inovare a oamenilor de afaceri bucureşteni a fost răsplătită, pentru al XV-lea an consecutiv, cu Trofeul creativităţii, decernat în baza datelor furnizate de OSIM. AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Nicoleta Gherasi)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.